Welke SSD?

Pagina: 1
Acties:

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik weet dat ik vast niet de eerste ben, maar ik kon zo snel even niets vinden.

Ik ben op zoek naar een 120 GB SSD en ik vroeg mij af welke het beste is, de:
pricewatch: Kingston SSDNow V+200 120GB
pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
pricewatch: Corsair Force LS 120GB

Ik heb gehoord dat ze bij Kingston veel last hebben van softwareproblemen en dat de Samsung software heel goed is. Over corsiar heb ik eigenlijk niks gehoord, niks goeds maar ook niks slechts.
Heeft iemand ervaring met deze software en kan hij mij vertellen of hij goed is?

en welke van deze SSD's zouden jullie kopen
suggesties zijn ook welkom.

Daan

[ Voor 4% gewijzigd door Deodutie op 07-01-2014 19:00 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Crucial M500: Stroomverliesbescherming dus zeer betrouwbaar. Ook lekker goedkoop.

Probleem opgelost.

People as things, that’s where it starts.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Samsung 840 Evo of Crucial M500. In ieder geval niet die Corsair. De SSD's van Corsair en OCZ staan niet bekend om de betrouwbaarheid.

• Deodutie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03-2024
Als ik zo de Crucial M500 en de 840 EVO vergelijk valt het me op de de schrijfsnelheden van de M500 veel lager zijn, in hoeverre is dit te merken in dagelijks gebruik?

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ga ook voor de Crucial M500. Goed spul!

http://www.sicomputers.nl/m500.html?___SID=U

En ook nog eens spotgoedkoop! Superwinkel trouwens die Sicomputers, vooral de aftersales als een keer een SSD kapot gaat. Vorige week een kapotte Crucial V4 256GB (onbetrouwbare rotdingen) gehad. Was een jaar oud, maar ik kreeg toch een nieuwe M500 240GB aangeboden!

[ Voor 25% gewijzigd door Verstekbakker op 07-01-2014 19:09 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Deodutie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:07:
Als ik zo de Crucial M500 en de 840 EVO vergelijk valt het me op de de schrijfsnelheden van de M500 veel lager zijn, in hoeverre is dit te merken in dagelijks gebruik?
Merk je niets van bij normaal gebruik. Windows starten duurt misschien 0.3 sec langer.

Een SSD is ook niet snel omdat ie 500MB/s leest, dat is maar iets van 5x sneller dan een normale HDD. Een SSD is op andere punten 1000x sneller en dat is het gene wat je echt merkt.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Niet, en Samsung "speelt vals" door de snelheden van het cachegeheugen op te geven en niet de snelheden van de rest van het geheugen. Alleen de Pro haalt de hele tijd die hoge snelheden, die van een Evo zakken na een paar GB ook in naar die van een M500.

Je merkt pas snelheidsverschil bij SSD's als je veel van SSD naar SSD schrijft, of veel van RAM naar SSD of SSD naar RAM schrijft. En dat zijn nou dingen, zeker die laatste twee, die maar weinig mensen doen.

Crucial M500 halen dus, spotgoedkoop, zeer betrouwbaar.

People as things, that’s where it starts.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Deodutie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:07:
in hoeverre is dit te merken in dagelijks gebruik?
Niet, tenzij je de hele dag door benchmarks gaat zitten draaien.

CiPHER's Storageblog: SSD best buy guide

https://discord.com/invite/tweakers

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:40

Mavamaarten

Omdat het kan!

Nog een stem voor de Crucial M500 hier. Goedkoper en heeft stroomuitvalbeveiliging :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Denk dat een bepaalde voorkeur voor merk ook mee mag spelen , de echte verschillen zijn gewoon te klein om te merken . Vind de merken Sandisk ,plextor en thosiba goede ssd bouwers met op Plextor na een goede achtergrond op flash gebied :)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50
Pagina: 1