Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POELENBURG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Hallo allemaal :)

Ik heb meerdere malen geprobeert om op mijn Android Tablet CWM / Recovery te installeren.
Ik heb echt alles geprobeert, ik weet niet wat ik fout doe...

1- Heb Recovery.img proberen te flashen via Terminal.
2- Geprobeert via Mobileuncle (app)
3- install-recovery.img / reboot-recovery.img geprobeert te flashen via Smanager
4- Recovery.zip te flashen met ''Install zip from sdcard''
5- Arctools gebruikt om CWM te installeren
6- ROM Manager gebruikt

Weet niet of het aan m'n gedownloadde Recovery bestanden ligt, of ik wel de goeie gedownload heb of niet... Kan verder ook niks op internet vinden. Weet iemand welk / watvoor CWM ik moet gebruiken voor mijn tablet?

Tablet: Cherry Mobility M743

Specs:
• 1 GB DDR3 intern geheugen met 3D accelerator.
• 8 GB flash opslag uitbreidbaar met micro SD.
• CPU ATM7029 quad Cortex-A9 Family@1.2GHz
• Android 4.2 besturingssysteem.
• Mini USB & HDMI ingang/uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POELENBURG
Kan niemand mij helpen :(((((((((?

[ Voor 13% gewijzigd door POELENBURG op 07-01-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POELENBURG
up up up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer Framaroot anders eens. Waarschijnlijk is je bootloader gelockt en moet je hem eerst rooten. Maar wat moet je met CWM op deze tablet? Hoeveel ROMs zijn er voor zo'n onbekend ding?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POELENBURG
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:43:
Probeer Framaroot anders eens. Waarschijnlijk is je bootloader gelockt en moet je hem eerst rooten. Maar wat moet je met CWM op deze tablet? Hoeveel ROMs zijn er voor zo'n onbekend ding?
Heb CM10 gevonden voor deze tablet, en mijn tablet is al rooted. (Wasie al toen ik hem de 1e keer had aangezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het niet via ADB misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POELENBURG
is dat een app ofzo in de playstore? offfff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POELENBURG schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:49:
[...]

is dat een app ofzo in de playstore? offfff....
ADB= Android Debug Bridge. Dat is een modus waarin je je tablet als het goed is kan zetten waarna je via USB commando's en data ernaar toe kan sturen. Daarmee valt misschien wat te doen, maar dat moet je even Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POELENBURG
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:12:
[...]

ADB= Android Debug Bridge. Dat is een modus waarin je je tablet als het goed is kan zetten waarna je via USB commando's en data ernaar toe kan sturen. Daarmee valt misschien wat te doen, maar dat moet je even Googlen.
nouja, hahahah ik wist niet dat er een verkorting was van dat. Maargoed ik weet wat je bedoeld hahah. Ik heb hem altijd op USB Debug staan.

En nee, het kan niet via USB debugging...

Enige wat ik nodig heb, is het juiste CWM voor mijn tablet... heb bijna alles geprobeer maar het lukt niet.
(a28.img / a10.img / a31.img etcccccccc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@poelenburg ik heb op een andere forum gelezen dat u dat wel gelukt is om cm10 op uw tablet te installeren

Kan je a.u.b uitleggen hoe je dat gedaan heeft ?
Of tenminste de namen van de cmw en rom zegt ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POELENBURG
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:57:
@poelenburg ik heb op een andere forum gelezen dat u dat wel gelukt is om cm10 op uw tablet te installeren

Kan je a.u.b uitleggen hoe je dat gedaan heeft ?
Of tenminste de namen van de cmw en rom zegt ,
Ja, pff dacht dat het was gelukt met a31.img te flashen, maar zag later pas dat het niet was gelukt, had nog geprobeert om CM10 erop te installeren, maar dacht dat het geïnstalleerd was maar was niet zo :(
Ik heb CM10 op m'n pc staan, alsjewilt kan ik hem sturen.

(Probeer even a10.img / a28.img / a32.img te flashen, misschien werkt het bij jou wel :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POELENBURG schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:58:
[...]

Ja, pff dacht dat het was gelukt met a31.img te flashen, maar zag later pas dat het niet was gelukt, had nog geprobeert om CM10 erop te installeren, maar dacht dat het geïnstalleerd was maar was niet zo :(

(Probeer even a10.img / a28.img / a32.img te flashen, misschien werkt het bij jou wel :)!
Zodra ik thuis ben zal ik die cwm's proberen en kun je de link van die cm10 doorsturen?
Ik zal u iets laten weten als het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POELENBURG
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:10:
[...]

Zodra ik thuis ben zal ik die cwm's proberen en kun je de link van die cm10 doorsturen?
Ik zal u iets laten weten als het lukt
Alsjeblieft :) http://www11.zippyshare.com/v/21804775/file.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal geprobeerd niks lukte
Toch bedankt voor uw hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POELENBURG schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:58:
[...]

@Moderators

Ik bump dit topic omdat ik deze M-743 net een week in bezit heb en naar flash mogelijkheden gezocht had. Kwam veelal dezelde heer Poelenburg op verschillende fora tegen over dit CWM probleem, en wil toch duidelijkheid geven aan deze persoon aangezien ik niet op 4 forum's ga posten of registreren over dit topic.

@Poelenburg
Als u goed opgelet had had je gemerkt dat de M-743 geen AllWinner A31 processor bevat maar een Action ATM7029, een totaal andere SoC. Die custom Roms van u die overigens uit dit forum komen, zijn voor de oudere Cherry tablets. Dit is waarschijnlijk ook het geval van met uw CWM, die specifiek voor die modellen gemaakt zijn. Er zijn Rom's en Recovery's voor de ATM7029 Quad processors voor soorgelijke tablets, maar ik weet niet of deze zouden werken op de M-743.
Ik ga dit ook niet verder onderzoeken omdat mijn stock rom redelijk goed loopt op een enkele hapering na.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 00:25 ]

Pagina: 1