Mijn harde schijf is na 3 jaar kapotgegaan. Het betreft een western digital uit de enterprise serie met 5 jaar carry-in garantie (zo staat dat ook op de webshop van de verkoper vermeldt) voor indertijd €200. Onder deze garantie ook geclaimt bij de verkoper en rma gestuurd. De verkoper heeft de rma geaccepteerd en bevestigd dat de schijf kapot is. De serie van de harde schijf wordt niet meer geproduceerd en de verkoper biedt een alternatief aan.
Tot zover de inleiding
. Mijn vraag komt voort uit de reactie van de verkoper, omdat het alternatief uit de western digital NAS serie komt. Naast dat dit uit een "lagere" serie komt, geeft deze serie -belangrijker- maar 3 jaar garantie en staat niet op de compatibility lijst van de fabrikant van mijn nas (qnap).
Nu vraag ik mij af of "in mijn recht" sta om alsnog een alternatief uit de western digital enterprise serie terug te vragen. Is dat redelijk? Is het gebruikelijk dat ik zou moeten bijbetalen, bijvoorbeeld omdat deze harde schijf al iets meer dan 3 jaar is gebruikt en ik nu een nieuwe/vervanging wil?
Mijn redenering dat ik een harde schijf met 5 jaar carry-in garantie hebt gekocht, en daarom vergelijkbare harde schijf uit dezelfde serie terug mag vragen, geheel onder garantie.
Jullie mening?
Mijn ervaring is dat harde schijven of direct doa of precies na 3 jaar kapotgaan. Beetje suggestief natuurlijk, maar daarom kies ik wel vaak voor de duurdere serie met 5 jaar garantie, met name wanneer ik deze in een raidconfig ga plaatsen.
Tot zover de inleiding
Nu vraag ik mij af of "in mijn recht" sta om alsnog een alternatief uit de western digital enterprise serie terug te vragen. Is dat redelijk? Is het gebruikelijk dat ik zou moeten bijbetalen, bijvoorbeeld omdat deze harde schijf al iets meer dan 3 jaar is gebruikt en ik nu een nieuwe/vervanging wil?
Mijn redenering dat ik een harde schijf met 5 jaar carry-in garantie hebt gekocht, en daarom vergelijkbare harde schijf uit dezelfde serie terug mag vragen, geheel onder garantie.
Jullie mening?
Mijn ervaring is dat harde schijven of direct doa of precies na 3 jaar kapotgaan. Beetje suggestief natuurlijk, maar daarom kies ik wel vaak voor de duurdere serie met 5 jaar garantie, met name wanneer ik deze in een raidconfig ga plaatsen.
No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator