Mag slotje op (hoe ze dat op tweakers ook noemen XD)
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 17:25 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 17:25 ]
[ Voor 21% gewijzigd door MB113 op 07-01-2014 17:52 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Als je de video kaart (Zotac GTX650) in het moederbord doet (Asrock 970 Extreme3) dan komt het onderste wat in het moederbord komt er niet goed in, de case (Cool Master Centurion 6) is volgensmij gemaakt voor lange en hoge kaartenMB113 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:52:
Over wat voor merk/model videokaart en kast praten we hier over? Past het wel zonder schroef, zit er niks anders in de weg? Persoonlijk vind ik het een beetje vaag uitgelegd, no offence oid.
We do what we must because we can.
Nee! Ik heb de doos maar daar zitten ze volgensmij niet inResuCigam schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:56:
Heb je wel afstandsbusjes gebruikt onder het moederbord?
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 17:58 ]
Niet om het een of ander, maar als je die dingen niet gebruikt sluit je je mobo toch kort?Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:57:
[...]
Nee! Ik heb de doos maar daar zitten ze volgensmij niet in
and thanks for all the fish.
[ Voor 27% gewijzigd door MB113 op 07-01-2014 18:02 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Het zit inderdaad niet goed in het moederbord omdat waar je boven (waar je de schroefjes dicht moet draaien) te hoog is!Stef42 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:58:
Steekt het iets uit aan de linkerzijde van de videokaart? (dus bij de achterkant van de kast).
Misschien het lipje van de videokaart die vastzit bij de rand van de kast?
Oke! Ik ga zo kijken en maak als het nog steeds niet opgelost is een foto!MB113 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:01:
Ja in die kast horen die twee zilverkleurige uiteindes/ lipjes in de desbetreffende gaten in de rand van het uiteinde van het moederbord en de kast te vallen. Soms is dat ff priegelen.
En wel (!) afstandsbusjes gebruiken, die zitten zeker of bij de kast of bij het moederbord in begrepen. Dat kan het inderdaad ook zijn ja.
Haha ja ik heb die dingen denk ik wel anders koop ik er wat, direct voor in de toekomst. Zullen vast niet veel kosten! Bedankt weet ik dit ook weer!Stef42 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:05:
Je mag een hoop gaan uitleggen aan je vriend mocht je geen afstandsbusjes gebruiken
Mag er meteen een nieuw moederbord in.
Is de diameter van het schroefdraad van die dingen éénzelfde grootte dan?Stef42 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:07:
Let daarbij wel op de hoogte, zijn twee soorten namelijk.
and thanks for all the fish.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
De case is van coolmaster, weet iemand als die dingen er bij worden gelevert of er al in zitten, ik ga zo alles los maken en weer over nieuw beginnenfish schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:08:
Uiteindelijk ligt het helemaal aan de case hoe lang de afstandsbusjes moeten zijn.
Diameter is hetzelfde, hoogte verschillend. De meeste kasten hebben de korte variant.Zalmanman schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:08:
[...]
Is de diameter van het schroefdraad van die dingen éénzelfde grootte dan?
Nee, hij heeft een GTX 650.Hippocampus schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:14:
Heeft stijnpc het hier niet over een low profile bracket op z'n videokaart die dus niet in z'n kast past ?
Ik mag voor je hopen dat het mobo nog leeft, al heb ik de grootste twijfel daarover...Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:06:
[...]
Haha ja ik heb die dingen denk ik wel anders koop ik er wat, direct voor in de toekomst. Zullen vast niet veel kosten! Bedankt weet ik dit ook weer!
[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 07-01-2014 18:20 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Maar, heb je die gouden afstandsbussen nu gebruikt?Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:18:
Hier heb ik wat fotos gemaakt van onderdelen die ik
Er bij kreeg en de video kaart zelf.
Fotos : https://skydrive.live.com...vuo4&ithint=folder%2c.jpg
[ Voor 27% gewijzigd door Stef42 op 07-01-2014 18:22 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Arjan_25 op 07-01-2014 18:21 ]
Haa, idd in mijn ervaring zij er helaas tig soorten. (hoogte, schroefdraad, diameter) Beste die gebruiken die bij je kast zaten.Zalmanman schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:08:
[...]
Is de diameter van het schroefdraad van die dingen éénzelfde grootte dan?
nou kan ik het redelijk maar ben er geen master in
[ Voor 33% gewijzigd door warhamstr op 07-01-2014 18:26 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik denk dat je voortaan maar beter geen PC's meer kan gaan maken als je nog niet eens weet wat afstandsbusjes zijn. Je leest dus blijkbaar ook geen enkele handleiding. Zowel in de handleiding van de kast als van het moederbord vermeld dat je eerste begint met de afstandsbusjes in je juiste positie te monteren. Als je deze op een verkeerde plek monteert heb je ook kans op sluiting.Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:40:
Probleem opgelost! Die gouden dingen moesten er onder!
Bedankt allemaal!
[ Voor 49% gewijzigd door two op 07-01-2014 19:04 ]
Signature
My favorite programming language is solder.
Iedereen moet ergens beginnen natuurlijk, dat is bij ieder van ons ook gebeurd.Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:19:
Redelijk ervaring is nu niet zo veel ervaring, dom foutje wat ik niet wist
Moeten die dingen er perse helemaal in geschroeft zijn? Ik heb hier een Fractal Design R4, en ik heb die dingen er ook niet helemaal ingedraaid, kreeg ze met geen mogelijkheid verder erinunderworld202 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:11:
je moet ze wel goed aandraaien he, niet zoals deze laten zitten
[afbeelding]
[ Voor 34% gewijzigd door Hann1BaL op 07-01-2014 19:28 ]
Ik heb die dingen helemaal vast gekregen met door er een schroefje in te doen en dan helemaal door draaien, dan draait ie automatisch meeScylin schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:24:
[...]
Moeten die dingen er perse helemaal in geschroeft zijn? Ik heb hier een Fractal Design R4, en ik heb die dingen er ook niet helemaal ingedraaid, kreeg ze met geen mogelijkheid verder erin
Inderdaad.. Ik heb gelukkig voordat ik verder ging (stroom er op zetten enz) eerst jullie gevraagt hoe en wat, nu heb ik ook weer ietsHann1BaL schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:28:
Gewoon aandraaien tot wat met niet overdreven kracht gaat. Ze moeten wel allemaal even ver er in zitten, om te zorgen dat je het moederbord niet gaat buigen.
Fouten maken kunnen we allemaal, maar ik raad je wel aan gewoon even wat vooronderzoek te doen. Had een paar youtubefilmpjes gekeken en je had het kunnen voorkomen.
Bij de meeste nieuwe moederborden zit er ook een stukje bij om over zo'n voetjes te plaatsen en dan verder aan te draaien met een schroevendraaierunderworld202 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:11:
je moet ze wel goed aandraaien he, niet zoals deze laten zitten
[afbeelding]
Beetje offtopic en irrelevant gezien de TS zijn mobo gewoon verkeerd had geplaatst, maar wat je bedoelt is een PCI-E riser card zoals deze: http://www.logicsupply.nl/riser-cards/pci-express/Dragunov schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:53:
Bestaan er geen zaken om je kaart hoger te monteren.
Kvind het niet direct terug, maar iets dat je slot hoger brengt of zo?
originele signatures zijn top!
Echt he, beetje suf om de Topic Start in zijn geheel te verwijderen.. Tevens omdat slotjes natuurlijk alleen gegeven worden op niet aan de richtlijnen voldoenende topics..Raphaelo schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:28:
Kan een modje de TS terugzetten? iig voor volgende mensen die dit googelen...
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq