Problemen met PC na herinstallatie windows 7 op ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasili007
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Beste tweakers,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn pc.
Ik heb Windows 7 geïnstalleerd op mijn SSD ( OCZ Vertex 2 60GB ), maar nu wanneer ik mijn pc opstart krijg ik een melding dat ik kan kiezen uit 3 Windows 7 dan kies ik de bovenste en crasht die of gaat die niet verder bij windows 7 logo of soms gaat die wel verder en kan ik gebruiken maken van mijn pc.

mijn vraag is nu waarom kan ik kiezen uit 3x windows 7 ? en hoe kan ik het fixen dat die gewoon gelijk boot naar windows ?

nog 1 vraag sinds ik dus de windows 7 heb geïnstalleerd en als die door boot naar windows, is mijn pc heel erg traag ik zie dat de cpu gebruik zeer onregelmatig en hoog is, ram gebruik is ook erg hoog.

als ik bijvb google chrome aan zet dan is die heel traag met laden en stottert alles een beetje.

ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen, alvast bedankt.

Spec:

CPU : Intel Core i5 4430 Boxed
MBO : ASRock B85M-ITX
Videokaart : MSI N680GTX Lightning
Hardeschijf : WD Scorpio Blue WD6400BEVT , 640GB
Case : BitFenix Prodigy Wit
CPU cooler : Noctua NH-L9i
RAM : 8 GB Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
PSU : Seasonic M12II 620W
SSD : OCZ Vertex 2 60GB

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/5161/80gq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img577.imageshack.us/img577/9255/tp0j.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Fasili007 op 07-01-2014 17:26 . Reden: plaatje weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je Windows installeerd gooi de schijf dan eerst altijd leeg. Nu staat de oude Windows er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasili007
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
PilatuS schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:26:
Als je Windows installeerd gooi de schijf dan eerst altijd leeg. Nu staat de oude Windows er nog op.
hoe kan ik dat het beste doen ?, misschien een domme vraag maar ik heb er niet zo veel verstand van alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je Windows gaat installeren wordt er gevraagd waar je dat wil doen, dus op welke schijf. Op dat moment kan je er ook voor kiezen de schijven aan te passen en dus ook leeg te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
'Formateren' noemen we dat ook wel. Die optie staat tijdens het installeren van Windows erbij wanneer je een schijf/partitie moet selecteren waarop je Windows wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
'Formateren' noemen we dat ook wel.
Niet helemaal in dit geval. Wanneer je alle partities verwijderd en op volgende klikt zal Windows de schijf formatteren. Je hoeft dus niet zelf voor formatteren te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Maar als je de partities laat staan, dan wil je juist wel alleen maar formateren en niet de partities verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jolke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:48:
Maar als je de partities laat staan, dan wil je juist wel alleen maar formateren en niet de partities verwijderen :)
Dat is waar. Alleen zal je bij een 60GB SSD deze niet gaan opdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je moet een schone installatie doen dus " Booten" van het installatie medium. Wanneer je in Windwos de installatie start doe je eigenlijk een upgrade. Behoord trouwens geen probleem te zijn.

Start > msconfig > boot kan je de oude boot optie verwijderen die je tijdens het opstarten krijgt. Gooi hierbij wel de goede weg anders starten ze alle twee niet meer.

Waarschijnlijk staat door je upgrade nog een Windows.old op je C: schijf die kan je verwijderen dit is de oude installatie. Het kan ook dat je upgrade verkeerd is gegaan doe dan uit voorzorg gewoon een clean instal.

Mooi huis trouwens voor 100,- kom ik het wel fixen ghegeh O-)

[ Voor 5% gewijzigd door NLKornolio op 08-01-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
PilatuS schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 11:58:
[...]

Dat is waar. Alleen zal je bij een 60GB SSD deze niet gaan opdelen.
Dan zit daar het verschil tussen ons... ik zou de disk namelijk wel opdelen :)
Voor OS-schijf heb ik maar ~30GB nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Jolke schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:40:
[...]

Dan zit daar het verschil tussen ons... ik zou de disk namelijk wel opdelen :)
Voor OS-schijf heb ik maar ~30GB nodig.
60 GB heb je echt wel nodig als OS ruimte al installeer je alles op een andere schijf zal je program files al die ruimte gaan innemen na een paar maandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat ligt er dus maar net aan hoeveel programmam's je installeert. :)
Zoals gezegd, ik heb genoeg aan 30GB, maar ik kan me voorstellen als je allerlei suites van Adobe, Corel, etc.. installeert plus een aantal games, dat een SSD van 60GB snel te klein wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09

Barrycade

Through the...

Wat heb je gedaan: SSD erbij geprikt en W7 er op gezet, zonder dat je wat met je HDD hebt gedaan waar voorheen Windows7 op stond?

Dat gaat niet echt lekker werken zoals je al hebt uitgevonden.:) Windows zal de oude installaties ook zien en dus vragen hoe en wat je wilt opstarten.

Makkelijkste is alles back-uppen op een externe HDD en dan schoon beginnen. Dus allebei de SSD en de HDD formatteren en je Windows op je SSD te zetten en je meest gebruikte programma's en de rest op de HDD te zetten incl je MP3 collectie en video's etc.
Pagina: 1