Ik ben aan het stoeien met excel, maar ik kom ergens niet uit en ik kan nergens vinden of het mogelijk is.
Mijn situatie is als volgt:
1. Bestand 'prijslijst.xlsx'.
Dit bestand bevat alle artikelen van een leverancier met de bijbehorende prijzen in een tabel ('Tabel01').
"Tabel01"
Art.nr - Artikelnaam - Merk - Colliprijs - Incl. BTW - Verkoopprijs - Winst %
2. Bestand 'voorraad.xlsx'.
Dit bestand bevat dezelfde artikelen als in bestand 1 in een tabel ('voorraadtabel01'). Hier kan je voorraad aantallen invullen zodat de totale waarde van de voorraad word berekend.
"VoorraadTabel01"
Voorraad - Art.nr - Artikelnaam - Merk - Colliprijs - Totaalprijs
Ik hoef nou in de voorraadtabel alleen het artikelnummer in te voeren en de bijbehorende gegevens worden correct geladen uit de tabel in bestand 1. Dit heb ik gedaan door VERT.ZOEKEN te gebruiken.
Wat ik echter wil is dat de tabel in bestand 2 automatisch word gevuld met de benodigde gegevens uit bestand 1. En als er in het eerste bestand rijen worden verwijderd/toegevoegd, dit automatisch word doorgevoerd in het tweede bestand.
Kan dit of gaat dit hem niet worden in excel?
Mijn situatie is als volgt:
1. Bestand 'prijslijst.xlsx'.
Dit bestand bevat alle artikelen van een leverancier met de bijbehorende prijzen in een tabel ('Tabel01').
"Tabel01"
Art.nr - Artikelnaam - Merk - Colliprijs - Incl. BTW - Verkoopprijs - Winst %
2. Bestand 'voorraad.xlsx'.
Dit bestand bevat dezelfde artikelen als in bestand 1 in een tabel ('voorraadtabel01'). Hier kan je voorraad aantallen invullen zodat de totale waarde van de voorraad word berekend.
"VoorraadTabel01"
Voorraad - Art.nr - Artikelnaam - Merk - Colliprijs - Totaalprijs
Ik hoef nou in de voorraadtabel alleen het artikelnummer in te voeren en de bijbehorende gegevens worden correct geladen uit de tabel in bestand 1. Dit heb ik gedaan door VERT.ZOEKEN te gebruiken.
Wat ik echter wil is dat de tabel in bestand 2 automatisch word gevuld met de benodigde gegevens uit bestand 1. En als er in het eerste bestand rijen worden verwijderd/toegevoegd, dit automatisch word doorgevoerd in het tweede bestand.
Kan dit of gaat dit hem niet worden in excel?
All is fair in God of War