Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Klonen hdd/partitie onmogelijk: bsod tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10 16:01
Ik heb hier twee laptops (Latitude E6420 vs E6430) met inmiddels dezelfde bios versie.
Nu wil ik een image van de systeemschijf van de E6420 (Windows 7 Professional x64), op het andere systeem zetten, maar dat lukt simpelweg niet.

Ik heb verschillende manieren geprobeerd: clonezilla, imagex, windows backup/restore.
Na iedere restore krijg ik hetzelfde probleem: wanneer het 'Windows is loading' scherm verschijnt krijg ik een bsod die gelijk verdwijnt en het systeem start opnieuw op en komt in een loop.

Waarin doe ik iets fout of denk ik fout?

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
E6420 en E6430 zijn verschillende modellen en kunnen dus ook van elkaar verschillen qua hardware. (processor, moederbord, etc)

Heb je naast Windows 7 ook nog wat anders geinstalleerd? drivers, applicaties, etc..

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Polen
Applicaties zijn wel geïnstalleerd maar heb ik bij bepaalde images niet meegenomen. Drivers zijn wel geïnstalleerd, dus daar zou inderdaad het probleem kunnen zitten. Is er een mogelijkheid om een image te maken zonder de drivers?

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Dat is het idee van een image voor een bepaald model... voor geïnstalleerd zodat je het niet nogmaals hoeft te doen. Mijn idee 2de image voor het 2de model.

Of je regelt het via een SCCM (of ander distributie programma) waardoor je dus het image kan pakken maar ook kan aangeven welk model je hebt om zo de juiste driver pakketten mee te sturen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11 10:24

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Je moet een image maken met de WAIK, Windows Automated INstallation kit. Daarbij zit sysprep, welke je geïnstalleerde applicaties en dergelijke wel laat staan, maar alle persoonlijke instellingen weghaald.
Daarnaast wordt ook de HAL (Hardware Abstraction Layer) weggehaald. Die wordt dan opnieuw aangemaakt op je tweede laptop en dan kun je er mee aan de slag.

Op dit moment verplaats je een HAL van laptop type 1 naar een laptop van type 2. Die zal alleen werken als daar ook een HAL van laptop type 2 aanwezig is. Je kunt in een WIM image file ook meerdere driver files meebakken die tijdens de set-up gebruikt worden om de HAL op te bouwen.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Polen
Het klinkt allemaal vrij logisch wat jullie zeggen, bedankt.
Ik heb al wel eens vanuit de sysprep gewerkt en dat lukte inderdaad. Nu heb ik echter geen systeem waar ik een sysprep van kan maken, aangezien ik de persoonlijke data nog gewoon moet behouden.
Of is er een mogelijkheid dat ik een soort sysprep maak waarin de persoonlijke bestanden nog wel zitten, dit vervolgens overzet op de andere machine en er daarna een echte sysprep van maak die volledig generaliseerbaar is?
Want dat is het uiteindelijk doel, een sysprep te maken die we simpel kunnen uitrollen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
AHCI in bios uitzetten, zit bij je harde schijf controller.

• Polen
jan99999 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:03:
AHCI in bios uitzetten, zit bij je harde schijf controller.
Na het maken van een image heb ik gedaan, maar dat bood geen positief resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Polen op 10-01-2014 16:43 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Start hem even op met de optie dat hij niet direct reboot na een BSOD en ga de BSOD troubleshooten, nu valt er niets over te zeggen aangezien we enkel een gevolg weten en nog geen oorzaak.

• Polen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v7quOBxs.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Polen op 14-01-2014 08:32 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je eens een Windows 7 installatie DVD erin drukt en de huidige installatie repareert, is het probleem dan niet weg?

Eerst Start Up Repair en als dat niet helpt Fixboot en FixMBR.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Polen
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:00:
Als je eens een Windows 7 installatie DVD erin drukt en de huidige installatie repareert, is het probleem dan niet weg?

Eerst Start Up Repair en als dat niet helpt Fixboot en FixMBR.
Reeds geprobeerd, hielp helaas nie (geen van de opties).

Ik ben nu deze methode aan het testen, maar volgens mij is die hetzelfde als ik eerder heb toegepast:
http://technet.microsoft....ry/ee523217(v=ws.10).aspx

Claimt volledig generaliseerbaar te zijn.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Die stop code is altijd een probleem met storage (vaak drivers).
Kan zijn dat de driver van de storage controller op die andere laptop simpelweg niet aanwezig is in je image.
Wat je kunt proberen is de driver voor de 2e laptop installeren op de 1e, dan een image trekken en die overzetten, er vanuitgaande dat je die driver kan installeren zonder dat het apparaat aanwezig is (wat niet altijd het geval is).
Pagina: 1