Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat] Snelscrollen in lange forum topics

Pagina: 1
Acties:

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Ik heb een Xperia T met nog android 4.0.4 en de nieuwste chrome browser van dit moment. Scherm is 720p. Er zit namelijk ook nog een verschilletje als ik de native browser gebruik of chrome.

Ik gebruik dus Chrome en in het forum heb ik bij lange topics geen mogelijkheid om snel naar beneden te scrollen. In de scrollbalk rechts heb ik een klein puntje die heel langzaam naar beneden gaat en ik waarschijnlijk tientallen keren (als een gek :) ) omhoog moet swipen om onderaan terecht te komen. Normaal heb je ook mogelijkheden om snel te scrollen. Ik kan dat puntje ook niet indrukken oid zodat er een tabje uitklapt om snel te kunnen scrollen, zoiets zie ik namelijk wel eens in apps.

Ik open chrome en kom dan in het forumtopic Android Smartphones. Naar beneden gescrollt heb ik het Sony Xperia T & Xperia V topic. In chrome krijg ik daarbij in blokjes '1 4 laatste' te zien met 1697 reacties. Volgens mij worden de topics secties zo erg lang en dit komt overeen met de browser op mijn desktop pc.

Als ik de native android browser gebruik krijg ik bij het Sony Xperia T & Xperia V topic in blokjes '1 ... 68 laatste' te zien met weer die 1697 reacties. De pagina's zijn nu een stuk kleiner en snelscrollen is nu niet meer nodig eigenlijk.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je bent ingelogd in chrome en je bent niet ingelogd op de native browser, Chrome gebruikt de Posts per page die jij hebt ingesteld en native gebruikt de standaard instelling

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je 500 posts per pagina wil zien loop je inderdaad als een gek te scrollen op je mobiel. :P Ik denk niet dat daar veel aan gedaan kan worden. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Aparte instelling voor posts per page voor responsive? :)

Of aparte instellingen profielen, die wens is al een keer geopperd door Misha ergens in dit forum

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Aparte instellingsprofielen zouden wat mij betreft in elk geval ideaal zijn maar waarschijnlijk voorlopig nog toekomstmuziek. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Hoewel ik het ook vervelend vind om lang te moeten scrollen in grote topics, zie ik dit meer als iets voor de browserbouwers om op te lossen dan voor individuele sites.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:03

Cyphax

Moderator LNX
NMe schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:36:
Als je 500 posts per pagina wil zien loop je inderdaad als een gek te scrollen op je mobiel. :P Ik denk niet dat daar veel aan gedaan kan worden. :+
Ik heb 100 posts per pagina en dan ben je ook even lekker aan het swipen :D
De reden dat het op de PC geen probleem is, is denk ik dat ik daar home- en endknoppen kan gebruiken. Ik heb me weleens afgevraagd of de responsive variant niet een linkje "naar onderkant" kan krijgen aan de bovenkant, en "naar bovenkant" aan de onderkant. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 14:54

Tim Schuhmacher

abasios

maar ongeacht het scrollen heb je op de desktop de kolom 'Laatste reactie' die linkt naar de laatste post, een shortcut naar beneden. Maar die kolom mist in de mobile view, misschien dat daar een oplossing in mogelijk is? Misschien de kolom 'reacties' hiden ipv de kolom 'Laatste reactie'?

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
_David_ schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:33:
Je bent ingelogd in chrome en je bent niet ingelogd op de native browser, Chrome gebruikt de Posts per page die jij hebt ingesteld en native gebruikt de standaard instelling
Ja dit was het.. niet aangedacht. Vind lange topic op de pc geen probleem, dan kan je makkelijk doorlezen, maar op de phone is het niet echt ideaal :) . Zal eens de instelling eens een keer aanpassen.
Kom me alleen zo'n tabje herinneren in bepaalde apps om snel te scrollen, dacht dat het misschien ook in te bouwen was.

Topic kan dicht wat mij betreft!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook op de wat lagere resolutie toestellen is zelfs 25 berichten al flink scrollen (800x480 bijvoorbeeld).

Veel in de nieuwe layout is meer onder elkaar gezet, ipv de optie berichten per profiel, optie om gewoon bepaalde knoppen/balken van de topics uit te zetten (of dat geval, custom CSS per profiel :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:59:
maar ongeacht het scrollen heb je op de desktop de kolom 'Laatste reactie' die linkt naar de laatste post, een shortcut naar beneden. Maar die kolom mist in de mobile view, misschien dat daar een oplossing in mogelijk is? Misschien de kolom 'reacties' hiden ipv de kolom 'Laatste reactie'?
Je kan altijd op het blauwe tekstballonnetje links naast de topictitel klikken (in het topicoverzicht) om naar de eerste nieuwe reactie te gaan.

Bla bla bla...

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 14:54

Tim Schuhmacher

abasios

oooaahh, handig!
Pagina: 1