Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Ik heb sinds ~2 jaar een Marantz SR7001 in mijn bezit, ik heb deze receiver overgenomen via marktplaats (dus geen garantie). Nu is deze receiver sinds oudejaarsdag kapot, als in, ik krijg de receiver niet meer uit protectionmode. Dit is al eens eerder gebeurd en toen ging de receiver weer aan door op de "ON" knop op de afstandbediening te drukken. Dit help echter dit keer niet, ook door aan de channel select knop te draaien gaat de receiver niet uit protection mode. Hij springt wel heel even aan, maar gaat ook direct weer terug in protection mode (de zogenaamde dubbele click).

Na wat googelen lijkt dit een veel voorkomend probleem te zijn bij de x001 series receivers en ik lees oorzaken als een kapotte temperatuur sensor waardoor de protectionmode getriggered wordt tot aan het vervangen van de complete powersupply.

Normaal gesproken zou ik de unit gewoon aanbieden bij de dealer/fabrikant maar door de aard van Marantz zijn garantieregeling lijkt mij dit redelijk onmogelijk dit kosteloos te realiseren. (ze eisen dat je de unit eerst 3 keer naar een certified dealer gaat voordat de receiver uberhaupt naar Marantz toe gaat. Mijn verwachting is dat reparatie bij zo'n dealer niet heel goedkoop is, voor nederland is dat deze zaak).

Nou snap ik ook dat dit topic een redelijke longshot is maar ik zou toch willen kijken of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en wellicht kunnen zeggen of het:
-1 redelijk makkelijk zelf te checken is wat het probleem is en (in bijvoorbeeld het geval van een kapotte temp sensor) zelf te fixen. Of wellicht sites/fora kennen waar mensen een dergelijk probleem verholpen hebben.

-2 Een zaak kennen die dit tegen een niet al te hoog bedrag zou kunnen fixen. Ik snap zelf ook dat reparatie vaak niet goedkoop is door uurloon maar ik heb ook geen zin om €100+ nog in deze receiver te stoppen terwijl ze 2e hands krap aan iets meer dan dat opbrengen.

[ Voor 9% gewijzigd door djfrankel op 08-01-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Op het Audiofreaks forum zitten vrij veel (en vrij irritante :P) Marantz liefhebbers, je zou het daar eens kunnen proberen: http://forum.audiofreaks.nl/index.php?board=5.0

Een vergelijkbaar probleem bij een Denon receiver die ik had bleek uiteindelijk een slecht ICvoetje te zijn. 5min fix tijd, enkele uren zoeken.

Hoeveel electronica kluservaring heb je? Dit soort apparaten zijn best complex, en niet onderhoudsvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat ding meer dan twee jaar oud is (en dat is ie ongetwijfeld, model is vziw zelfs ouder) dan heb je uberhaupt geen garantie meer. Dus hoef je ook niet perse naar Audioservice :)

Marantz'en kennen een zgn. gecombineerde factory / microprocessor reset, dat zou je ook nog kunnen proberen voor je iets anders doet. Uit de handleiding pagina 69:
HOW TO RESET THE UNIT

Should the operation or display seem to be abnormal,
reset the unit with the following procedure.
The SR7001 is turned on, press and hold the MULTI
+ SPEAKERS A/B buttons simultaneously for 3
seconds or more.
Remember that the procedure will reset the settings
of the function selector, Surround mode, delay time,
TUNER PRESET etc., to their initial settings.
Daar staat idd ook in
Note:
• After “PROTECT” appears on the unit’s display, the standby indicator may start flashing. If it does, there is a problem in the unit or the connection. If this problem reoccurs even when power is activated from the remote control unit, call for servicing.
maar dat had je dus al geprobeerd :)

Die factory reset kun je altijd proberen, niet geschoten is altijd mis :)

Wat je ook even zou kunnen proberen is met http://www.lookenlisten.nl/ bellen / mailen. Die waren in de tijd dat jouw Marantz gemaakt werd nog de importeur van Marantz en Denon. Wellicht kennen zij dit als een herkenbaar probleem, en kunnen ze je ook adviseren over wat te doen :)
Dat geldt overigens ook voor de mensen bij Correct in Rotterdam. Die hebben ook een eigen technische dienst, als dit een bekend probleem is dan zullen ze dat gezien de hoeveelheid Marantz ze daar verkopen ongetwijfeld eerder aan de hand hebben gehad, en vermoedelijk dus ook de oplossing weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Wat betreft factory reset: dit had ik al geprobeerd (maar niet vermeld) en brengt de receiver helaas niet tot leven. Lookenlisten ga ik maar eens een mailtje sturen, dat kan nooit kwaad en wellicht dat zij het probleem herkennen.

@Hobbit13 wat betreft mijn elektronica kluservaring, die is erg beperkt. Vandaar dat ik er ook bij heb gezet dat het redelijk makkelijk zelf te checken moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 16:11 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41
Hier een 6001 die ook wel eens naar protection mode sprong. Ook uit het niets, zonder ook maar in de buurt te komen van receiver en zonder hard volume.

Kreeg m alleen weer aan door de uit knop in te drukken op de receiver zelf en 1 minuut te wachten en daarna aanzetten (dus niet via ab zelf). heb je vast ook wel gedaan.

Verder leek het te komen door VLC die > 100% stond. Is aangesloten middels optische kabel op imac.

Sinds ik hier op let, geen last meer van gehad.
Pagina: 1