Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 20:09
Hi!

In ons huis zijn we inmiddels toe aan onze 4e router. vroeger waren we begonnen met een heel simpel routertje op een 5mbps lijntje met een laptop en een desktop. Toen waren we nog niet zulke veeleisende mensen, wat was die tijd mooi!

Maar die tijd is voorbij. We zijn een gezin met 5 man, en na de decemberdagen zegt ook deze router: je doet het zelf maar. Me pa heeft de Little Black Box gekregen, ik een Raspberry Pi, en downloaden van films met spotnet is mijn vader niet zo heel vies van. We hebben aan onze router een externe HDD gehangen voor de films op te zetten zodat de pc niet continue aan hoeft te staan. Echter vind de router dat niet meer leuk, hij stopt er om de haverklap mee, en met een simpele reset is het probleem weer tijdelijk verholpen.

Wat hebben we nu?
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Nu zie ik op het plaatje wel dat dit een andere is, maar als je de afbeelding vergroot en naar de laatste gaat, is dat hem toch echt.

Verder hebben wij een abbonement bij Zeelandnet, het Premium abbonement met 60Mbps. Dit is een kabelverbinding die naar een Cisco Modem loopt (geen idee welke) en daarna naar de TP-Link gaat.

Een lijstje met apparaten:
Bedraad:
1 Desktop PC van me pa (die download de films)
1 Woonveilig Alarmsysteem
1 The Little Black Box

Draadloos:
4 Laptops
5 Smartphones
5 Tablets
1 Desktop
1 Xbox 360
1 Raspberry Pi

Op USB:
1 Trekstor HDD van 512GB USB 2.0

Het is niet meer als normaal als me ma de laatste aflevering van GTST aan het inhalen is op RTLXL op haar laptop, terwijl me pa een net gedownloade film op zijn TLBB afspeelt. Me zusje kijkt vervolgens nog een andere film met haar laptop of tablet, me broertje speelt online spelletjes, en ik Skype met me vriendin terwijl ik aan het rommelen ben met me Pi.

We zijn het beu om elke avond de router 10x te moeten resetten (wat de laatste 2 weken echt zo erg is) en we hebben met z'n allen afgesproken gezamenlijk een nieuwe router te kopen, waardoor het budget kan oplopen tot de 150-200 euro... We hebben tot nu toe instabiele routers gehad, waarschijnlijk omdat we opzoek waren naar iets "niet te duurs" maar we willen het dit keer echt goed aanpakken.

Kan iemand een goed aankoopadvies doen zodat we vanavond de bestelling kunnen plaatsen?
(ik vraag niet veel hoor :P ghehehe)

[ Voor 4% gewijzigd door xFeverr op 07-01-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 21:16
Aangezien jullie veel draadloze device hebben en er een hardeschijf aan willen hangen: Neem een Asus RT-AC68U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:40
Is dat Cisco ding enkel een modem? Of ook router? In dat laatste geval: Cisco als bridge?
Verder al naar de QoS settings gekeken? Al dan niet op de router of op de devices zelf?
Vraag me namelijk sterk af of die WR1043nd het probleem wel is!

Suggesties:
pricewatch: TP-Link TL-WDR4300
pricewatch: TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7

En:
pricewatch: Synology DiskStation DS214 of pricewatch: Synology DiskStation DS213j voor centrale opslag / downloads / backup i.p.v. je ext. hdd.

Je trekt trouwens iedere router op z'n gat als je domweg gaat downloaden zonder instelling van upload limieten of aantal connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 20:09
Ja dat Cisco ding is enkel een kabelmodem (geen ADSL) met 1 Ethernetpoort en 2 Telefoonpoorten.

Ik heb al eens gekeken naar QoS, dat was ook één van de redenen waarom hij werd gekocht, want die functie zit er inderdaad op. Maar zodra er iemand een film gaat streamen op het interne netwerk, klapt hij er gewoon uit. Ook als iemand iets afspeelt van de HDD die direct is aangesloten op de router. Niemand heeft dan meer internetverbinding en de film stopt er dan ook mee. Heel jammer. De HDD geeft ook geen activity weer op dat moment. reboot en de boel werkt weer. Het komt dus niet van de cisco, die heb ik de afgelopen dagen expres aan laten staan om te kijken of het ècht aan de TP-link lag.

We downloaden trouwens met usenet, dus uploaden zit daar niet bij. Ik ben de enige die torrents download met een upload limit. Nee, uploaden doen we niet zo veel richting het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:40
óf aan je HDD?
Vreemd verhaal iig, een film-stream zou deze router makkelijk moeten kunnen verorberen.
Niet dat het uitmaakt als je een nieuwe gaat halen, maar toch interessant om nu te weten waar het probleem écht zit.

Verder blijf ik bij m'n vorige bericht :-)
Kijk eens naar een NAS, al is de investering natuurlijk hoger dan je huidige budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 14:58
Monowall router, 16 poorts switch, en een nas kopen

Alle apparaten die bekabeld kunnen...doen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1