Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[FP] Reviews en Highlights update

Pagina: 1
Acties:

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Hallo Redactie,

Ik kon hier geen .plan over vinden, maar ik meen wel een tijd geleden iets te hebben gelezen dat er meer geadverteerd gaat worden voor Tweakers. Ik zie echter ineens de volgende verandering:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jKxQmlGFOhs6EtuBM02y6twx/full.png

Ik ben 100% voor veranderingen, maar waar we vroeger 6 hadden, toen nog maar 4, hebben we nu ineens nog maar 3 highlights, en dat terwijl ik dat soms de leukste artikelen vinden. Tevens lijkt het alsof de lijst nieuwsartikelen nu een slagje lager staat.

Is dit een experiment, of kunnen we dit later (met custom CSS?) in gaan stellen? Ik ben zeker niet "de 90%" van het gangbare publiek, dat snap ik, maar een paar opties voor powerusers zoals mijzelf (heb de UI al op cozy en de linker balk altijd zichtbaar, ik zal op mobiel het responsive design ook niet gebruiken, ik kan pinch-zoomen en heb een hoge resolutie) zal de optie om dit soort dingen aan te passen erg leuk zijn. En ik denk dat zodra we meer nieuwe "tweakers", mogelijk zelfs een nieuwe generatie terw_dan's, femmes, en ga zo maar door (ik help ook?) die het ook zullen waarderen om Tweakers meer "high end" te gebruiken.

Ik vraag natuurlijk niet of jullie een CLI variant willen maken zoals XKCD deed: http://uni.xkcd.com/ (hoewel dat wel briljant werkt natuurlijk!), maar toch!

Dank jullie! O+

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

De .plan die je zocht is de volgende: plan: Development-round-up - Iteratie #45. Zoals je daar kan lezen betreft het dus niet een experiment maar een in principe permanente aanpassing. Ik denk niet dat we dat instelbaar gaan maken in de toekomst overigens, maar zeg nooit nooit natuurlijk.

Uit nieuwsgierigheid: waarom zal je responsive niet gebruiken? We hebben het juist zo gemaakt dat alle informatie op de FP nog steeds aanwezig is. Je mist dus geen info en het (pinch) zoomen hebben we alvast voor je gedaan. Ik ben dus wel nieuwsgierig naar je beweegredenen, wellicht dat we daar weer wat mee kunnen bij het verder ontwikkelen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Tsja, wat ik voornamelijk mis is de tracker links, eigenlijk. Pinch zoomen kan ik zelf, ik ben een van die types die van mening is dat internet op alles hetzelfde moet zijn... kleiner scherm en aanpassen van de default zoom, ja, okay, maar ik heb vrij goede ogen en net zoals ik op de desktop "cozy" gebruik vind ik dat de lijst zo wat krap is. Ik kan maar zes items zien, en moet twee "taps" doen om de tracker te zien, ipv één slide. Een vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I2W4hpmsyL3I4NHow9WXG3aQ/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zHQxyjxANN2MD7ztMNgGM5Gi/full.png

Bovenaan het oude design (helaas alleen nog maar onder voorkeuren te vinden), onderaan het nieuwe design. Ik kon in het oude elk moment de tracker te voorschijn swipen, en zelf bepalen hoe veel ik wil zien. In het nieuwe design kan dat niet. Omdat ik vast zit aan een mobiel design. Helaas valt dit niet uit te schakelen, en dat is haast een bug te noemen. Zelfs als ik "display desktop" aanzet, en ik mezelf dus als een mac met firefox voordoe, gebeurt er niks maar blijf ik beperkt (zeg ik bewust) tot het claustrofobisch aanvoelende mobiele design... En dat vind ik erg jammer. Ik heb nu minder info in één oogopslag, ik moet meer klikken, en kan nieuwe topics/nieuwsartikelen lastiger in de gaten houden.

[ Voor 49% gewijzigd door Umbrah op 07-01-2014 17:20 ]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Op zich valide argumenten alleen denken wij dat je tot de minderheid behoort. :) En dat bedoel ik niet negatief, maar wij proberen natuurlijk de website aantrekkelijk te maken voor een zo'n breed mogelijk publiek (binnen onze doelgroep). En juist die brede doelgroep (de casual bezoeker) werd afgeschrikt door de 'priegelige' en drukke frontpage op een mobiel device.

Maar Tweakers zou Tweakers niet zijn als we ook aandacht besteden aan onze hardcore users en dus kan je via de weergaveopties (http://tweakers.net/devicedetect/) de weergave forceren op 'Grote schermen', dan krijg je alsnog op je mobiele device de desktop website voorgeschoteld. :) Dit is een instelling per device, dus op je telefoon en tablet (als je die beide hebt) zul je dat apart moeten instellen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Yup, ik had hem inmiddels gevonden en wou dat juist vermelden. Handig! Hij staat nu weer als vanouds op mijn mobieltje. Bedankt voor het begrip, en jammer dat de rust van vier "dunne" reviews nu weg is. Ik vind het zo haast te druk :)

Goed werk verder!