Celly 533 oc'en (op kut mobo)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Heej,

Een vriend van me heb een nieuw compjoetertje gekregen en die mag ik oc'en :).
Nu kwam ik erachter dat hij een kut mobo heeft: on-board audio, on-board 3d kaart, kortom ales on-board :(.
Tis een i810 bordje. Tis 1 of ander vaag merk en de manual is al even vaag. Het 'ding' heeft 2 PCI sloten en 2 DIMM sloten. Kortom: een slecht kut ding.
Hoe ik moet oc'en is mij ook nog een raadsel: ik kan de FSB niet veranderen in de BIOS en volgens mij kan hij alleen met jumpertjes worden oc'd. Er zitten 2 jumpertjes op en dit staat in de manual van het mobo:
Jumper setting 1: 66.6 FSB
Jumper setting 2: 100 FSB
Jumper setting 3: 133 FSB

De huidige settings zijn 66.6x8.0 = dus 533MHz.. dat zag ik bij het booten.

Nu mijn vraag: Hoe oc ik dit ding?

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

zet de jumper voor de fsb op 100 en verhoog het voltage als dat kan, en dan bidden :)

tijd voor verandering.

• Daan
Daar heb ik nix aan... bidden.. :)

Iemand anders?

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Als je daar niks aan hebt dan kom je nergens dus. Ik bedoel, wat wil je nou dat we zeggen? Dat je de geheime toetsenkombinatie bij het opstarten moet iondrukken en dan opeens is je computje compleet getweakt? Zo werkt dat nou eenmaal niet. Het is altijd een kwestie van instellen, ogen dicht, en bidden maar. Dat is het trouwens zowieso al met computers, of ze nou OCd zijn of niet ;)

IS het een 533 of een 533A? Oftewel, bruin met een metalen plaatje, of groen met een klein blauw plaatje?

Als het namelijk een 533 is kun je dat overklokken wel gewoon vergeten. Een 533A moet met wat extra voltage wel naar 800 kunnen... maarja, dan moet je weer aan dat mobotje gaan solderen waarschijnlijk.

Alles bij elkaar is het antwoord waarschijnlijk zowiezo "niet".

Sorry.

• Daan
Tis een gewone 533..

Moet ik nu gaan huilen of niet?
:'(
:)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Als je wilt overklokken mag je gaan huilen ja, want dat zal er weinig van komen. Maar trost je: jij hoeft er niet de hele tijd mee te werken, die vriend van je wel.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Die 'gewone' celerons gaan inderdaad niet zo hoog, ik heb hier een 466@525 lopen, dadelijk ff koelprut, en dan is de 583 ook stabiel (was het eerst niet, kreeg een reboot als ik Windows of Linux wil booten, dus een warmte probleem). Maar dan denk ik dat ik ook op zijn max zit.
Maar ja, 583 is toch niet slecht?
Mijn 3D kaart loopt dan bijna op full-speed, dus meer heb ik voor games echt niet nodig!

• Daan
Maar deze vriend van me heb echt een kut mobo dus...

Iemand ervaringen met een kut mobo?

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Ervaringen met een kut mobo? Jazeker. Zie de andere thread over "Welk bagger mobo heb ik eigenlijk". Daarom koop ik alleen nog Asus, abit en soms Gigabyte.

Mijn eerste mobo was van het vobis systeem wat ik toen gekocht heb, merkloos en kut. Tweede een Asus TX-97E die nu met een K6-233 draait bij m'n oma. Daarna die PCChips rampen, sindsdien alleen diverse ABit BX borden.

Maarre, met een 533 zou 75*8=600 net te halen kunnen zijn, gegeven een _flinke_ koeler (meer dan er in z'n microATX kastje past) en een goed moederbord. Troost je met de gedachte dat jij er niet aan hoeft te werken, en probeer er niet aan te denken dat jij straks alle problemen moet gaan oplossen.
Pagina: 1