Toon posts:

Coolermaster G650M

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag mbt. de Coolermaster G650M,
Ik wilde eerst de seasonic M12II 620W halen maar deze was niet meer leverbaard bij de keten waar ik het wilde bestellen.

Is de CM G650M een goed alternatief?
Ik kan namelijk geen duidelijke reviews vinden.

Mvg

Really

Verwijderd

Die Cooler Master is kwalitatief minder maar qua prestaties beter. Als het een goede voeding voor jouw is is dan weer een andere vraag. Moet die twee mainstream/high-end videokaarten van stroom voorzien?

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat een R9 290 van stroom voorzien, en wil hem als het nodig mocht zijn ook overclocken, daarom meer dan 520 watt. Anders was ik voor de seasonic 520 watt gegaan

Maar waar ik mee zit is de geluidsproductie, ik ben erg gehecht aan mijn stilt, en ik heb nu een silent pro in mijn kast van CM. En deze is gewoon op.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 12:16 ]

Verwijderd

Waarom is die op?

Kwaliteit van de GM serie is trouwens minder als de Silent Pro serie is.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding begint een high pitch noise te maken onder load. En de coil whine wordt steeds harder.

Verwijderd

Topicstarter
Mask, zou je me dan de 520 watt versie van seasonic aanraden? Dan ben ik wel bang dat ik het niet ga redden.

• reallyyy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Wat is je hele setup?
Met een 290 lijkt mij 520 watt meer dan voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hele setup:

CPU: i5 3570
GPU: 6870 atm -R9 290 upgrade
RAM: 8gb veng. - 16gb veng. upgrade
SSD: 120gb Samsung
HDD: WD 500GB green

• reallyyy
De Seasonic 520 watt lijkt mij meer dan voldoende. Zelfs met eventuele lichte CPU/GPU overclock.
Maar als ik jou was zou ik toch even wachten tot the_mask mijn post kan bevestigen/debunken.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders raadde me deze voeding aan:
Be Quiet Voeding Pure Power L7 630W

Nog nooit van gehoord, is dit iets als vervanging mocht de 520 niet voldoen.

• reallyyy
Ik dacht dat de Be quiet voeding van 300w nog wel goed was, maar van de 630w heb ik nog nooit gehoord.
Misschien is dit iets om naar te kijken, staat volgens mij ook bekend als degelijke voeding, maar weer, ik ben geen expert in voedingen, dit is dus gebaseerd op wat ik lees.
pricewatch: XFX Pro 550W

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:59:
De voeding begint een high pitch noise te maken onder load. En de coil whine wordt steeds harder.
Normaal gesproken is er dan niks mis mee. Is alleen irritant, welke Silent Pro heb je eigenlijk? Geen garantie meer?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 520 watt versie, daar zit vijf jaar garantie op. Maar ik heb hele slechte ervaring met de winkel waar ik deze voeding aangeschaft heb. Dus ik ga sowieso voor een nieuwe, en stuur die andere wel nog op, maar dan hoef ik in ieder geval geen 8 weken te wachten op een reparatie.

Maar Mask, wat zeg jij over die andere voedingen?

Verwijderd

Garantie kun je misschien ook wel doen via CoolerMaster, schijnt prima te zijn en CM zit gewoon in NL.

Voeding die 500W op de 12V kan leveren moet genoeg zijn, ook met overklok.

Als voeding zou de pricewatch: Cooler Master VS V550S een goede optie zijn. Vrij stille voeding, goede kwaliteit en prima prestaties en voor zo'n 80 euro een erg goede prijs. Misschien kun je zelfs deze terug krijgen via RMA direct via CM met een beetje bijbetalen en wat geluk. ;) Misschien zijn ze nog zo aardig om eerst de nieuwe op te sturen, valt iig te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een mail verstuurt naar CM met mn probleempje.

Ik denk dat ik voor de be quiet 600W L8 editie ga als tussen oplossing. Ik ben huiverig voor een voeding onder de 600 watt aangezien ik problemen krijg met mn huidige systeem als ik mijn HD6870 zwaar klok, en deze mij er meteen uitgooid.

Als ik 80 euro ga uitgeven zou ik voor de seasonic M12 II evo 620 watt gaan. Dit lijkt me een beter alternatief.

• reallyyy
kan ook voor non modulair gaan, zelfde psu voor de rest.

pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 620W

Verwijderd

Maximale verbruik van de R9 290 tijdens games is 250W, voor de CPU zal het zo'n 50W zijn en de rest hooguit 25W dan zit je op een max verbruik van 325W tijdens games.

Bij één programma kun je de videokaart echter nog zwaarder belasten en dat is Furmark, die kan de videokaart tot 300W laten verbruiken, belast je de CPU dan ook nog met een programma zoals Prime95 of LinX dan kan die wel tot 75W gaan en nog 25W voor de rest van de PC. Dan zit je nog max op 400W. Maar dit verbruik ga je nooit halen met normale programma's.

Met overklok met normale koeling dus lucht of simpele waterkoelingsetje zal je max 100W verder kunnen komen. Alleen met vloeibaar stikstof of vloeibaar helium wat tot ver onder -100 komt kun je meer verbruiken, maar dat lijkt mij hier niet van toepassing. ;)

Daarom een voeding die 500W op de 12V kan leveren is meer als genoeg. :)

Wat betreft de be quiet Pure Power L8 600W, dat is een stap terug qua kwaliteit en performance en ook kan die voeding precies evenveel op de 12V leveren (namelijk 540W) dus qua vermogen ga je er ook niet echt op vooruit. Dus voor dat tientje verschil tussen beide voedingen zou ik gewoon voor de V550S gaan van CoolerMaster.

• reallyyy
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:56:
Maximale verbruik van de R9 290 tijdens games is 250W, voor de CPU zal het zo'n 50W zijn en de rest hooguit 25W dan zit je op een max verbruik van 325W tijdens games.

Bij één programma kun je de videokaart echter nog zwaarder belasten en dat is Furmark, die kan de videokaart tot 300W laten verbruiken, belast je de CPU dan ook nog met een programma zoals Prime95 of LinX dan kan die wel tot 75W gaan en nog 25W voor de rest van de PC. Dan zit je nog max op 400W. Maar dit verbruik ga je nooit halen met normale programma's.

Met overklok met normale koeling dus lucht of simpele waterkoelingsetje zal je max 100W verder kunnen komen. Alleen met vloeibaar stikstof of vloeibaar helium wat tot ver onder -100 komt kun je meer verbruiken, maar dat lijkt mij hier niet van toepassing. ;)

Daarom een voeding die 500W op de 12V kan leveren is meer als genoeg. :)

Wat betreft de be quiet Pure Power L8 600W, dat is een stap terug qua kwaliteit en performance en ook kan die voeding precies evenveel op de 12V leveren (namelijk 540W) dus qua vermogen ga je er ook niet echt op vooruit. Dus voor dat tientje verschil tussen beide voedingen zou ik gewoon voor de V550S gaan van CoolerMaster.
Dit had ik dus ook gelezen, zou de voedingexpert' zijn advies opvolgen. _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1