Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Kan iemand mij een beveiligingssysteem adviseren? Ik ben op zoek naar een systeem dat het volgende bevat/doet:

1. Een camera (bereikbaar via smartphone)
2. Magneetcontacten op de deur (push notificatie op smartphone)
3. Rookmelder (push notificatie op smartphone)
4. Bewegingssensor (push notificatie op smartphone)
5. Luid alarm (activering bij 2 of 4, uit te schakelen via invoeren pincode of afstandsbediening) met maximaal 15 seconden vertraging (bijvoorbeeld: magneetcontacten > 15 seconden om code in te voeren > anders alarm). Liefst ook uit te schakelen zijn via smartphone.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Homewizard.nl

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Topicstarter
Homewizard is mij bekend. Maar hoe kan ik daar een luid alarm op aansluiten. Deze zie ik niet op hun website.

• ericplan
  • Laatst online: 10:12

ericplan

5180 Wp PV

Behalve ergernis oproepen bij de buren doet een luid alarm ook weinig.

A'dam PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Als er wordt ingebroken en er gaat een alarm af schrikt dit de indringer wel af neem ik aan.

De camera hoeft overigens niet persee. Een simpel alarmsysteem met magneetcontacten, rookmelder en bewegingssensor (incl. alarm). Wel zoek ik dan een systeem dam push notificaties geeft op mijn smartphone.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 11:57 ]

• ericplan
  • Laatst online: 10:12

ericplan

5180 Wp PV

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:49:
Als er wordt ingebroken en er gaat een alarm af schrikt dit de indringer wel af neem ik aan.
Dat schijnt niet zo te zijn, onderzoek niet bij de hand. Maar het alarm zal zeker een aantal keren onterecht afgaan, door storm, door een foutje bij intoetsen code, door je schoonmoeder die in de vakantie de plantjes water geeft enz.
Daarom geeft een luid alarm vooral ergernis.

A'dam PVOutput

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:11

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Luid alarm geeft ergenis > Correct.
Onderbouwing:
3x vals alarm geweest 4de keer alarm was inbraak.
Geen van de buren heeft gereageerd, inbreker was wel binnen geweest (voetstappen spoor) maar heeft niets meegenomen (gevonden?).

Wat dan wel doen? Flitslicht aan gevel, en flitslichten in ruimten.
Flitslicht geeft in het donker (ruimten) ook nog desoriëntatie.

EDIT
Als ze binnen willen zijn komen ze binnen alarm of niet.
Nog net voor de vakantie 2 (twee) auto's verdwenen 2 buren verder op, inbreken om de autosleutels te stelen en vervolgens er gewoon met de auto's er vandoor gaan!.
Gelukkig is het nieuwe jaar goed begonnen voor ze, 1 auto (jammer een lease auto) is net terug bezorgt.

[ Voor 31% gewijzigd door ollie1965 op 07-01-2014 13:19 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Verwijderd

Topicstarter
Maar bestaat er wel een alarmsysteem dat ik zoek. Deze vind ik eigenlijk het belangrijkst:

2. Magneetcontacten op de deur (push notificatie op smartphone)
3. Rookmelder (push notificatie op smartphone)
4. Bewegingssensor (push notificatie op smartphone)
5. Luid alarm (activering bij 2 of 4, uit te schakelen via invoeren pincode of afstandsbediening) met maximaal 15 seconden vertraging (bijvoorbeeld: magneetcontacten > 15 seconden om code in te voeren > anders alarm). Liefst ook uit te schakelen zijn via smartphone.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:52
woonveilig.nl?
Niet mee te tweaken, maar doet wat je wilt. Maar wel een maandelijks abonnement.
Homewizzard kan ook maar op hun site geven ze duidelijk aan dat het niet als alarm gebruikt moet worden. (het protocol wat ze gebruiken is daar voor te eenvoudig)

[ Voor 46% gewijzigd door chippie777 op 07-01-2014 14:36 ]

• ATS79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-01 20:44
elro?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die hele IP koppeling begint nu pas zon beetje tot stand te komen. De meeste alarmsystemen willen nog heel graag een oude telefoonlijn zien, of gsm.

De enige "bekenden" die volgens mij doet wat jij wil is de Abus secvest ip:
http://www.abus-secvest.n...-alarm-met-IP-technologie
en de Honeywell galaxy flex 3.
https://static.webshopapp...9/galaxy-flex3-folder.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door teacher op 07-01-2014 15:02 ]

Wise enough to play the fool

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-11 12:24
Een Texecom Elite Wireless Premier paneel met IP module heeft de mogelijkheid om via een app (Anroid/iOS) het systeem aan en uit te zetten en een app om het bediendeel te emuleren.

Als je dan de melding via een telefoonlijn laat bellen naar je nummer of via een sms kiezer weet je dat er iets aan de hand is. Je kan dan via de app het systeem op afstand bedienen.

http://www.texe.com/uk/pr...its/premier-elite-series/
http://www.texe.com/uk/pr...pps/premier-elite-series/

Het betreft hier wel een professioneel systeem, geschikt voor risicoklasse 1 voor woningen. Internationaal Grade 2 gekeurd.

Dit systeem gebruik ik zelf ook en zelf aangelegd.

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om om de homewizard een alarm aan te sluiten? En welk alarm zouden jullie dan aanbevelen?

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

In het goedkopere segment 8) : Eminent EM8610

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/square.png.php?f=producten/&s=EM8610-products.jpg&h=350

Deze doet jouw punten 2 t/m 5, werkt met gsm (wat ik een voordeel vind, IP of vaste telefoonlijn zijn tegenwoordig te vaak afhankelijk van netstroom en een werkende internetverbinding).

Ik heb deze zelf hangen, en doe de camerabewaking met een apart systeem. Ik snap ook niet goed waarom je dat met het alarm zou integreren.

l'art pour l'art

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Satel integra kan je via IP aan een Fibaro HC2 koppelen. Dan kan je het alarm z'n werk laten doen en de HC2 kan alle push notificaties/emails verzorgen. Ook kan HC2 dan gebruik maken van de sensoren van je alarm.
Pagina: 1