Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108309

Topicstarter
Ik ben al bijna een jaar bezitter van een Xperia Z, daarvoor hebben ik diverse Iphones versleten, ik zijn niet veel dingen die ik mis van IOS, maar toch... het aanmaken van een muziek playlist vind ik wel erg omslachtig....

Android

-Maak een playlist
- ga naar nummer
-toevoegen aan playlist
-zoek aangemaakte playlist
-toevoegen
en deze stappen lijken er niet veel, maar als je 100 nummers wilt toevoegen.....)
Dit duurt een uur :|

IOS
-Maak een playlist, kies edit
-voeg nummers toe
(ben binnen 5 minuten klaar)

Zijn er Android apps die ook zo werken als IOS, ik heb zelf al getest met de walkman app, Double Twist etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sony heeft de PC Companion software welke met Media Go werkt:

http://mediago.sony.com/enu/features

Ik kan mij niet voorstellen dat je dus niet een playlist kan maken met Media Go op die manier en die syncen naar je telefoon.
Create new playlists with music or video.
Verder hebben we nog:

Google Play: My Playlist Maker
https://support.google.com/googleplay/answer/1250213?hl=en

[ Voor 37% gewijzigd door Notna op 07-01-2014 09:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Media Go werkt ook echt niet fijn, duurt ontzettend lang met laden en geeft geen progress bar aan hoe ver die is. Nee wat dit betreft heeft iTunes het toch beter geregeld.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 12:54
Ik neem aan dat je de Walkman App gebruikt? Zo ingewikkeld is het niet hoor.

Je gaat naar playlists.
Je klikt op playlist maken.
Vervolgens voer je de naam in voor de playlist.
En dan kun je de nummers selecteren.

Als je een playlist wil aanpassen, houd je de playlist ingedrukt tot het menu verschijnt, en drukt op aanpassen. Vervolgens kun je nummers toevoegen of verwijderen.

Ik snap niet waar het nou fout gaat? Het is toch supersimpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thomskipsp schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:26:
Ik neem aan dat je de Walkman App gebruikt? Zo ingewikkeld is het niet hoor.

Je gaat naar playlists.
Je klikt op playlist maken.
Vervolgens voer je de naam in voor de playlist.
En dan kun je de nummers selecteren.

Als je een playlist wil aanpassen, houd je de playlist ingedrukt tot het menu verschijnt, en drukt op aanpassen. Vervolgens kun je nummers toevoegen of verwijderen.

Ik snap niet waar het nou fout gaat? Het is toch supersimpel?
Hoi Thom, opzich kan dat wel, maar ik heb een 32 gb kaartje vol muziek in me telefoon zitten, ik kan de nummers wel toevoegen maar die staan in 1 grote lijst, gesorteerd op naam van het nummer ipv artiest wat het dus super on overzichtelijk maakt.....
Maar als ik wat verkeerd doe....dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 09:53
Anoniem: 108309 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:11:
[...] gesorteerd op naam van het nummer ipv artiest wat het dus super on overzichtelijk maakt.....
Iets dat iTunes automatisch had gecorrigeerd ja? Da's wel space dan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brad Pitt schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:17:
[...]

Iets dat iTunes automatisch had gecorrigeerd ja? Da's wel space dan.
Huh ?!

Nee bij de music app van me Iphone kon ik gewoon door de bibliotheek scrollen, deze was gesorteerd op artiest(dit kon je zelf instellen) bij de walkman app ben ik verplicht muziekbestanden te selecteren uit een andere playlist (waarvan de ene op nummer gesorteerd is en de andere weer op titel etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 09:53
Anoniem: 108309 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:25:
[...]
bij de walkman app ben ik verplicht muziekbestanden te selecteren uit een andere playlist (waarvan de ene op nummer gesorteerd is en de andere weer op titel etc)
Oh okay, de MP3 collectie is dus gewoon een mess, zonder concrete benamingen en ID3-tags. Sja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, ja dat kan je wel stellen.... :\
Maar als ik gewoon naar een album scrol filtert ie wel alles netjes.
Artiest-albums-Nummers, het is dan toch stom dat je in een playlist editor opeens niet door die structuur zou kunnen zoeken en selecteren maar perse in andere playlists moet zoeken.....

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 108309 op 07-01-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:21
en de muziek app van google zelf??
Google Play: Google Play Music

ik kan gewoon vanuit elke library view, nummers/albums/etc toevoegen aan een afspeellijst, dan krijg ik nog de optie voor nieuwe of bestaande (met recente bovenaan).

verder vind ik dit een erg fijne app, (mits je toestel vlot genoeg is), (gebruik het zelf ook voor muziek in de eigen cloud en inmiddels ook met de unlimited (spotify achtige) betaalde optie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
google play music is wat dat betreft ook 1 grote teringzooi. Artiesten die dubbel worden weergegeven, albums met 1 nummer en even verder op het zelfde album maar dan met de rest van de nummers, of 19 dezelfde albums maar dan allemaal met 1 nummer.

Ik heb ook altijd dezelfde problemen met mijn muziek collectie. Ik heb enkele 10 duizenden nummers uit tig verschillende bronnen. Waardoor alles op de zelfde manier taggen, niet te doen is. Maar simpel sorteren op (bestandsnaam) artiest, album en nummer lijkt gewoonweg niet mogelijk. Er is altijd wel een verborgen tag dat het hele sorteerproces weer in de war stuurt.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kendo schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:04:
google play music is wat dat betreft ook 1 grote teringzooi. Artiesten die dubbel worden weergegeven, albums met 1 nummer en even verder op het zelfde album maar dan met de rest van de nummers, of 19 dezelfde albums maar dan allemaal met 1 nummer.

Ik heb ook altijd dezelfde problemen met mijn muziek collectie. Ik heb enkele 10 duizenden nummers uit tig verschillende bronnen. Waardoor alles op de zelfde manier taggen, niet te doen is. Maar simpel sorteren op (bestandsnaam) artiest, album en nummer lijkt gewoonweg niet mogelijk. Er is altijd wel een verborgen tag dat het hele sorteerproces weer in de war stuurt.
sja... als je tags niet kloppen dan houdt het met elke app op he... je kan niet verwachten van software dat ie zelf bedenkt dat michal jackson en michael jackson dezelde artiest is.
Als je tags niet kloppen moet je het met een mappen structuur doen, er zijn ook nog welk players die daar mee kunnen werken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:10
Dat is voor mij ook de reden dat ik toen 3 maanden bezig ben geweest om in mijn mp3 database alles te hernoemen met software. Uiteindelijk kwam ik bij Musicbrainz.org uit en heb ik hun programma picard gebruikt om alles juist te noemen. Waarom het wiel twee keer uit vinden. Je moet alleen even aangeven hoe je de namen van de bestanden wilt hebben. Dat kan eventjes wat werk kosten, maar is prima te doen.
Nu als ik nieuwe muziek heb, rag ik ze er meteen doorheen.

Denk dat als je dus zoals meerderen al aangeven je tags en benamingen op orde hebt, je meteen klaar bent. Scheelt je in the long run echt ontzettend veel gerotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prulleman schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:26:
en de muziek app van google zelf??
Google Play: Google Play Music

ik kan gewoon vanuit elke library view, nummers/albums/etc toevoegen aan een afspeellijst, dan krijg ik nog de optie voor nieuwe of bestaande (met recente bovenaan).

verder vind ik dit een erg fijne app, (mits je toestel vlot genoeg is), (gebruik het zelf ook voor muziek in de eigen cloud en inmiddels ook met de unlimited (spotify achtige) betaalde optie
Bedankt voor de tip, maar ook deze app werkt als bovenstaande apps.

ik moet eerst naar een
  • nummer/album gaan en dan
  • toevoegen aan playlist,
  • playlist opzoeken
  • toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Eerst je tags goed ordenen en dan pas gaan 'zeuren'' dat de software nog steeds omslachtig is. Je bent de enige met deze problemen omdat je zelf al aangeeft dat je ID3 tags voor geen meter kloppen.

Zorg daar eerst voor en kijk dan eens wat Google Music bijv doet met playlists of andere programmas voor that matter. Ik zou hoe dan ook kijken of je de playlists niet op de PC kan ordenen en kan syncen met je telefoon. Op je telefoon het voor elkaar krijgen is hoe dan ook meer gedoe.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is inmiddels ook wel mijn conclusie, ik verbaas me er alleen over dat android en IOS zoveel dingen van elkaar "lenen" maar dat dit soort dingen niet makelijker kan op android.
nogmaals op IOS is het maken van een playlist zeer makkelijk (zonder pc en zonder ID3 tags) aan te passen, ik ben zelf redelijk technisch (al zeg ik het zelf)dus ik red het wel met wat software maar zou toch makkelijker moeten kunnen !?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:10
Een iphone was in het begin een veredelde mp3 speler met telefoon functies. Even plat gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anoniem: 108309 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:26:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ook deze app werkt als bovenstaande apps.

ik moet eerst naar een
  • nummer/album gaan en dan
  • toevoegen aan playlist,
  • playlist opzoeken
  • toevoegen
ok.. dan had ik je verkeerd begrepen.. maar 5 minuten tegenover een uur.... dat is natuurlijk erg overdreven, je moet misschien 3 keer tikken ipv 1, maar dat maakt het (samen met het scrollen en zoeken door al je lijsten) niet 12 x zo lang, max dubbel zo lang...
je kan er ook nog voor kiezen om toe te voegen aan wachtrij, dat is 2 x tikken ipv 3 en dan als je klaar bent de wachtrij opslaan als playlist.

Ik snap dat dat vervelend is, maar je krijgt wel een hoop andere zaken voor terug bij android ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 07-01-2014 20:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-04 16:00
Nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door rufus666 op 09-01-2014 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Prulleman,

Ja je krijgt er inderdaad een hoop voor terug, mij hoor je ook niet klagen over Android :)

En de manier van een wachtrij een playlist te maken ik voor mij ook een leuke workaround die ik nog niet kende ...thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 978337

Ook ik heb veel muziek op mijn Xperia.
Ik gebruik geen afspeellijsten maar mappen! Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 978337 welkom op Tweakers en bedankt voor je goedbedoelde reactie. Het topic is alleen ruim 3 jaar oud en er hoeft dus ook geen reactie meer op te komen.
Pagina: 1