Toon posts:

Een vraag met BenQ XL2411T en NVIDIA GTX660

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Afbeeldingslocatie: http://www.computerwoorden.nl/woorden/wdb/gif/dviaansl.jpg
Ik heb op het moment een Samsung SyncMaster 2333HD gecombineerd met een computer die over een NVIDIA GTX660 videokaart beschikt. Ik heb deze via DVI-I (Dual Link) (Zie illustratie) op mijn SyncMaster 2333HD VGA aansluiting gezet met een convertor (hoop dat het de goede term is). Nu wil ik dus de BenQ XL2411T aanschaffen en ben erachter gekomen dat je voor de 120FPS de DVI-D (Dual Link) input nodig hebt, aangezien VGA tot 60 fps reikt (Klopt dit?). Nu heeft de NVIDIA GTX660 ook een DVI-D (Dual Link) output en de kabel wordt bijgeleverd, maar hoe zorg ik dat mijn NVIDIA GTX660 output geeft over de DVI-D in plaats van de DVI-I? Of is dit automatisch het geval?

TL:DR; Hoe verander ik de output van mijn NVIDIA GTX660 van DVI-I naar DVI-D?

Alvast bedankt,
AppelDonut.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 09:23 ]

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Dit is automatisch het geval. Het enige dat je moet doen inpluggen, opstarten en daarna moet je misschien in windows de resolutie instellingen aanpassen. Dit wijst echter vanzelf.
Ik heb afgelopen week dezelfde monitor aangeschaft, en heb ik ingeplugt en hetwerkte meteen goed. (dit was echter wel met een HD7850).

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Dit is allemaal plug & play. Zelfs op een PC waar geen drivers op staan, zal een andere kabel gewoon werken.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Verwijderd

Topicstarter
Beide bedankt voor de snelle reactie!
PS: @TheK1ng, hoe bevalt de monitor tot nog toe? En werd er inderdaad een DVI-D kabel bijgeleverd?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 13:07 ]

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
De monitor bevalt me zeeeeer goed. Beter nog als ik had verwacht, ik had eerst het allergoedkoopste Philips scherm dat er te koop was. Omdat ik dacht dat je voor die prijs geen scherm kon krijgen met superhoge refeshrate EN goede kleuren, had ik me er maar bij neergelegd dat de kleuren niet helemaal geweldig waren. Dit viel mij uiteindelijk behoorlijk mee, de kleuren zijn (na wat tweaken met de monitor settings) nog best goed. Goed genoeg voor de taken waarvoor ik het scherm gebruik (schoolwerk, programmeren en games).

Maar 144Hz is nog gewoon goddelijk :D ik wil niet meer terug. Ook merk ik duidelijk het verschil met m'n oude/tweede monitor, zelfs in de gewone windows omgeving. In de meeste games die ik op dit moment speel haal ik lang niet de 144fps maar ik kan spellen zoals battlefield 4 niet spelen met lager dan 60fps, ik raak totaal niets en het speelt gewoon niet fijn. Omdat mn settings nu zo staan dat ik noooit lager het dan 60fps haal je toch soms nog wel 90-110fps.Ook heb ik deze monitor alvast gekocht met het oog op mn nieuwe build in de zomer van dit jaar waarbij het de bedoeling is dat deze wel de 144Hz haalt. Een monitor gaat immers (in mijn ervaring) meerdere pc buids mee.