Outlook categories list te kort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 15:05
Beste medetweakers,

Als je de in Outlook 2010 klikt op de knop 'Categorize', dan zie je een lijst met maximaal 15 categories. Indien je meer dan 15 categories hebt, heb je dus kans dat je 'all categories' moet openen om je categorie te kiezen, terwijl het scherm veel meer items aankan. Ik heb gezocht op internet en in Outlook overal gezocht, maar ik vrees dat dit een registry hack wordt. Weet iemand hier wat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:05
Ik maak intensief gebruik van de categorieën lijst in Outlook - wist niet eens dat er een maximum 15 waren :). De lijst is overigens de onlangs/meest gebruikte items. Schuiven van de mails in de inbox naar de betreffende categorie is ook mogelijk - is soms ook sneller.
Ik werk hier met een inbox van 3-4 duizend mails per jaar en met ongeveer 50 categorieën, waarvan ~20 categorieën dynamisch zijn - (af)lopende projecten bijvoorbeeld.

Sowieso kan ik aanraden om het aantal categorieën klein en daarmee overzichtelijk te houden.

Overigens, als je een registry hack gevonden hebt, laat het hier dan ook even weten. Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 15:05
Bedankt voor je antwoord!
Wat bedoel je met 'schuiven naar categorie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat je een e-mail mbv drag&drop naar een categorie kan verplaatsen in je inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-08 23:34
Ik ben wel benieuwd naar wat voor soort categoriën jullie gebruiken. Ik krijg dagelijks ook veel mail en regels en waarschuwing in verschillende mappen vind ik maar onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Mijn situatie was overigens voor het werk geschetst, thuis krijg ik lang niet zoveel e-mail :)

Ik vind categorieën stukken prettiger dan het veel gebruikte folder-systeem; voor elk project of onderwerp een nieuwe subfolder maken. Met categorieën kan je 1 mail aan meerdere categorieën koppelen, waardoor je deze mail niet hoeft te kopieëren naar diverse mappen. Met folders blijf ik me altijd afvragen of de recente mails wel zijn verplaatst.
Verder kan je met diverse smartphones geen submappen bekijken en alleen de e-mails uit de root van de inbox.

Welke categorieën ik gebruik? Hoofdcategorieën zijn bijvoorbeeld projecten, vergaderingen, P&O, privé, contacten, ... De meeste hoofdcategorieën hebben een aantal sub-categorieën.
Er is geen standaardindeling te vinden voor een goede masterlist aan categorieën; het is zelf proberen en kijken wat voor jou werkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Er is geen registry hack of iets dergelijks om de Category lijst uit te breiden of in te stellen welke 15 categorieën (permanent) in de lijst staan. Zeker dat laatste is een bekende feature request waar het Outlook Team van op de hoogte is.

Een kleine workaround:
Los van de lijst van categorieën kun je ook Quick Steps aanmaken om een categorie aan een email te hangen. Deze lijst is eigenlijk oneindig en voor de meeste resoluties worden er al 9 Quick Steps direct getoond. Combineer dat met keyboard shortcuts welke je kunt instellen voor Quick Steps en Categorieën, en je kunt een flinke lijst van categorieën gebruiken zonder daarvoor het "All Categories" scherm te moeten oproepen.

Verder kun je ook een add-in gebruiken om je categorieën beter te beheren. Hiervoor is "Category Manager" van VB Office zo'n beetje dé heer en meester:
http://addins.howto-outlook.com/vboffice_categorymanager

De "Quick-Cats" functie geeft je eenvoudig toegang tot al je categorieën.

Voor andere Category Management add-ins zie ook:
http://www.howto-outlook.com/tag/category-management

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Roady81 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:26:
Er is geen registry hack of iets dergelijks om de Category lijst uit te breiden of in te stellen welke 15 categorieën (permanent) in de lijst staan. Zeker dat laatste is een bekende feature request waar het Outlook Team van op de hoogte is.

Een kleine workaround:
Los van de lijst van categorieën kun je ook Quick Steps aanmaken om een categorie aan een email te hangen. Deze lijst is eigenlijk oneindig en voor de meeste resoluties worden er al 9 Quick Steps direct getoond. Combineer dat met keyboard shortcuts welke je kunt instellen voor Quick Steps en Categorieën, en je kunt een flinke lijst van categorieën gebruiken zonder daarvoor het "All Categories" scherm te moeten oproepen.

Verder kun je ook een add-in gebruiken om je categorieën beter te beheren. Hiervoor is "Category Manager" van VB Office zo'n beetje dé heer en meester:
http://addins.howto-outlook.com/vboffice_categorymanager

De "Quick-Cats" functie geeft je eenvoudig toegang tot al je categorieën.

Voor andere Category Management add-ins zie ook:
http://www.howto-outlook.com/tag/category-management
Interessant, thanks!

Met die links in je signature moest een antwoord op deze vraag wel van jou komen :)
Pagina: 1