Toon posts:

Videokaart temperaturen schommelen steeds.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Mijn videokaart doet een raar sinds ik hem er uit heb gehaald. Als ik nu aan het surfen ben gaan de temperaturen steeds naar beneden en naar boven, dan bedoel ik dit: 50c tot 55c. Zo is het ook met de RPM, dus zo: 1320 RPM tot 1800 RPM. Soms wel 2000 RPM. Dat gebeurt als ik filmpjes op youtube aan het kijken ben en dan ga ik weer na een website en dan gebeurt het. Ook als ik naar de NVIDIA Configuratie scherm ga en dan naar de 3D Instellingen.
Het is een NVIDIA GeForce GT 640. Niet een van de beste...

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn

Groeten Anton

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:50
Lijkt mij zo niks spannends. Als je youtube filmpjes gaat kijken moet je videokaart wat gaan doen dus lijkt het me logisch dat hij iets warmer wordt. De RPM zal rond deze temperaturen waarschijnlijk ergens een punt hebben waarbij hij hoger schakelt. Ik zou me er niet druk om maken.

Verwijderd

Topicstarter
:+ Oke bedankt! Maar wel gek dat dat eerst niet gebeurde. Maar goed. thnx.

Maar ik wil nog wel kijken wat meerdere mensen zeggen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 12:14 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Dit is volstrekt normaal gedrag. Als je er last van hebt omdat je videokaart meer lawaai maakt: controleer of de koeler nog wel helemaal 100% is. Na verloop van tijd gaan ventilatoren meer lawaai maken: slijtage van de lagers, etc.

Maar was 1 topic niet voldoende?
GT 640 maakt bij minecraft veel lawaai.

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Ja dat is wel een beetje waar. Maar ik wou over dit onderwerp een ander topic maken ;) zou het bolgende keer anders doen!

Ja de ventilator maakt al lawaai als hij bij 65c is, inmiddels opgelost met Afterburner. Maar je ziet dat zulke dingen slijten en slechter worden..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2014 12:51 ]