Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dag,

M'n ruim 2 jaar oude iPhone 4S bevalt me nog steeds uitstekend. Ik kan er alles mee wat ik wil. De batterij was vanaf dag 1 al geen sterk punt, maar onderhand moet ik twee keer per dag laden om überhaupt de avond te halen. Toegegeven, ik gebruik m'n iPhone veel te veel.
Ik wil graag een nieuwe batterij in de iPhone plaatsen - technisch lukt dat wel. Ik lees veel horror-verhalen over eBay, beloftes dat de batterijen supergoed zijn, terwijl het in werkelijkheid flut dingen zijn. Dat wil ik niet, ik wil graag origineel of beter. Ik heb überhaupt slechte ervaringen met iPhone onderdelen via eBay, er zit veel Chinese rommel tussen.

Ik heb goede ervaring met de iFixit.com Store, ze (lijken) goede kwaliteit te leveren. Ze verkopen voor USD 30 ex. shipping een nieuwe batterij. Het komt dan wel uit de USA, dus zit je of met een maand verzendtijd, of met hele hoge verzendkosten. Niet ideaal dus - ik wil geen maand wachten!

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de batterij? Wat zijn betrouwbare (Europesche) bronnen die kwaliteit leveren? Thanks!

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 23:13
staat er op DX niks met goede reviews? Ik koop indien mogelijk altijd PISEN batterijen in china, die hebben me nog nooit teleurgesteld. (Voor camera's en htc toestellen, wel removable dus)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:01
iFixIt heeft tegenwoordig ook een EU store. Scheelt qua kosten niets (29,95 euro ex verzendkosten), maar wellicht dat het dan wel sneller gaat.

Ook zijn er nederlandse webwinkels die claimen originele batterijen te verkopen. Zo staat HardwareWebwinkel in de Pricewatch (voor de '4', maar verkopen ook voor de '4S'). Zo zullen er nog wel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-07 14:11
Op i bood is vandaag meschien iets voor jou moet je wel voor 00:00 bestellen vandaag :)

http://www.ibood.com/nl/nl/

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 15:10
Die iFixit lijkt me eigenlijk het geld wel waard. Ze geven meteen goede instructies en je krijgt gratis de tools die je nodig hebt.

Zelfs als het uit de VS moet komen is mijn ervaring dat het hooguit een week duurt, tenzij de douane moeilijk doet.
Als je bij DX ofzo besteld moet het meestal uit China komen en dan zit je snel aan 3-4 weken.

En aangezien je al 2 jaar met die telefoon doet ga je van een weekje op je batterij wachten echt niet dood.
moijamie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 07:51:
Op i bood is vandaag meschien iets voor jou moet je wel voor 00:00 bestellen vandaag :)

http://www.ibood.com/nl/nl/
Dat duurt ook 3 weken voordat het binnen is.

[ Voor 23% gewijzigd door RocketKoen op 07-01-2014 07:53 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Moet je even googlen op TS-shops. Is een nederlandse winkel die goede batterijen levert.

Inmiddels heeft een vriend van me hier meerdere Iphones mee gerepareerd.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerthebest
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 15:04
Ifixed.nl verkoopt dacht ik ook originele onderdelen. Twee keer een achterkant besteld voor mijn iPhone 4 en die waren origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb er onderhand een besteld bij TS-Shops.nl. Ze geven aan dat het een originele batterij is en de goede ervaring van 50Miles ben ik ook blij mee. € 9,-- inclusief verzendkosten voor een nieuwe batterij. Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit is :).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:20

Freedive

] Ken sent me _

Ook maar besteld bij TS-Shops.nl ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-07 10:09
Datafeest schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:12:
Ik heb er onderhand een besteld bij TS-Shops.nl. Ze geven aan dat het een originele batterij is en de goede ervaring van 50Miles ben ik ook blij mee. € 9,-- inclusief verzendkosten voor een nieuwe batterij. Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit is :).
Lijkt mij heel sterk verhaal hoor, een niet orgineel iPhone batterij kost al meer dan 9 euro, had echt iFixit moeten doen, kost meer maar dan heb je echte originele batterij en de benodigde tools zoals de torx schroevendraaier voor de iPhone.

Maar ik hoop voor je dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07 14:41
Ik heb gelezen dat die goedkope accu's erg slecht zijn en je binnen een half jaar weer mag vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 10:17
Ik heb deze batterij deze week ontvangen voor een 4S (moet ze wel nog plaatsen)

http://www.replacedirect....ubid=102071&prrel=4528454

Batterij wordt verkocht onder de naam Blu-Basic (huismerk van replace direct?). Het echte merk is Cameron Sino. Volgens wat ik er op het internet van kan vinden is dit geen slecht merk.

Verzendkosten waren trouwens gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Nieuwe batterij zit er inmiddels in, opdruk was identiek aan de oude batterij. Lastig te zeggen of het een originele was.

Wat ik eerder denk is dat het geen nieuwe batterij is er zaten namelijk wat lijmrestjes op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-07 20:36
Datafeest schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:12:
TS-Shops levert geen originele batterijen of andere originele iPhone reparatie onderdelen.
Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in een originele batterij of andere originele iPhone reparatie onderdelen, neem even contact op met mij.

Overigens een originele batterij hoeft niet duur te zijn. Op iFixit gaat het inkoopbedrag echt heel vaak over de kop vergeleken met het verkoopbedrag :P

[ Voor 11% gewijzigd door hdtracer op 16-01-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
In dat geval heeft TS-Shop feitelijk de boel opgelicht. Ik heb per e-mail contact opgezocht en ze gaven aan de originele batterij te bieden. Vreemd.

hdtracer, bij deze neem ik dan contact met je op ;). Vertel ;).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Je kunt het ook bij Apple doen, daar kost het €75 maar heb je meteen weer 3 maanden extra garantie. Is het voor Apple zijn doen een nette prijs (in tegenstelling tot andere gebieden waar ze absurde bedragen voor vragen waardoor je net zo goed een nieuwe kunt kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Die van TS-Shops is definitely niet origineel. Dat is duidelijk als je hem wel naast de originele legt, de opdruk is van andere kwaliteit.
Ik ben benieuwd wat hij doet. Hij zit er nu in en is volledig ontladen - niet echt goed voor de batterij is dat geloof ik.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Die van mij werkt nog prima gelukkig, batterijduur is er in ieder geval nu goed.

Zolang die niet uit elkaar klapt ben ik tevreden voor 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Hij doet het inderdaad prima :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paf
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-07 18:24

Paf

Hi iedereen,

Ik heb vandaag een iPhone 4S batterij ontvangen die ik via GSMpunt.nl heb besteld van het weekend. Het zou een officiele Apple batterij moeten zijn en dat lijkt het ook aan het serienummer te zien. Echter zie ik dat de productiedatum februari 2012 is. Dit betekent dat dit product al bijna 3 jaar oud is. Ik vraag me af of het dan wel überhaupt als nieuw product verkocht mag worden en of de batterij het wel of niet goed zal doen als een (gloed) nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je zou de batterij kunnen plaatsen en via een (jailbreak) app het werkelijke resterende vermogen kunnen testen.

Een batterij van 3 jaar oud zou ik zelf overigens nooit accepteren, gelet op (natuurlijk) slijtage van het product.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
jongens , de productie datum heeft niks te maken met de verkoopdatum.
z'n lithium batterij heeft een levensduur van z'n 10 jaar.

heb je voor de gein wel eens een PS3 open gemaakt, de productiedatum daarvan kan ook soms 2 jaar afwijken.

als je een goede accu wilt zou je op Aliexpress moeten kijken. vers van de chinees ;)
het enigste waar je op moet letten is dat er bij de advertentie 100% Original staat.
is de batterij niet echt kan je een klacht indienen, ze hebben daar namelijk een heel streng beleid met betrekking tot namaak en originele producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ho ho.. een Lithium batterij is anders dan een Li-ion batterij, zoals in telefoons wordt gebruikt.

Een lithium knoopcel zoals in een console is gemaakt om x jaar een stabiele 3/5volt af te kunnen geven voor het vasthouden van data.

Een telefoonaccu verliest per jaar, ook ongebruikt, een xx percentage van zijn capaciteit. Dit is het gevolg van natuurlijke oxicatie in de cellen binnenin.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 08:07
Ik ben ook op zoek gegaan naar een nieuwe batterij voor mijn iPhone 4S. In de pricewatch gekeken en uiteindelijk vorige week besteld bij GSMpunt. Er staat duidelijk dat het om een originele nieuwe Apple accu zou moeten gaan, maar ik heb mijn sterkste twijfels, gezien het tape/lijm waarmee het ding in elkaar zit geflanst. Volgens mij was het wel ooit een originele accu, maar die inmiddels voorzien is van vervangende cellen. (kan dat?) Of het komt erop neer dat alles nep is en er een gelijkend folie omheen zit. Ik heb geen idee. Er staat vrij groot MTZ aan de achterkant, kan er verder niets over vinden.

Wat denken jullie? Terugsturen? Of ga ik toch nergens een originele vinden en dus kan ik m er net zo goed in zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07 22:59
Dat laatste, je gaat nergens een originele vinden. De vervangende accu's zijn altijd gemaakt naar de specificaties van de originele accu. Ik heb zelf meerdere iPhones voorzien van een nieuwe accu van iFixit, en dat bevalt prima, geen problemen mee en gaan lang mee. Zien er ook op een iets andere opdruk na exact hetzelfde eruit.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 08:07
Okee, bedankt voor je reactie. Dan blijft het alleen een raar verhaal dat een bedrijf adverteert met zijnde origineel en nieuw Apple product en in feite is het alles behalve dat. Zal eens horen wat de reactie is van de desbetreffende webshop. Had ik misschien toch maar direct naar de Apple store moeten gaan.
Pagina: 1