Ik heb een tijdje geleden in een huis iets gezien waarbij een lamp geleidelijk aan gaat en dus niet direct naar 100% lichtsterkte gaat. Dit gebeurde ook andersom als de lamp uitging. Weet iemand hier een benaming voor in het engels of nederlands? Ik heb van alles gezocht. Soft start lightbulb, gradual lightbulb, etcetera. Maar tevergeefs.
Wordt meestal met bewegingsdetectoren gedaan en dan vooral op toiletten en badkamers. Deur openen is de trigger om vol vermogen te geven en de tijd doet de rest (om je in het donker te zetten).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Niet gewoon een dimmerschakelaar?
Of echt iets zoals de wake-up lights van philips? (sunrise light)
Of echt iets zoals de wake-up lights van philips? (sunrise light)
Best kans dat er in die woning een domoticasysteem zat, dat ondersteunt dit soort geintjes vaak. Met veel KNX dimmers kun je dit effect bereiken.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Volgensmij doen zelfs de standaard (inbouw) dimmers van klik-aan/klik-uit al.
Ik merkte dit ook op met mijn halogeenverlichting met KaKu Dimmer.
Voordeel is dat de lampen minder snel stuk gaan omdat er geen hoge Piek Stroom gaat lopen.
Ik merkte dit ook op met mijn halogeenverlichting met KaKu Dimmer.
Voordeel is dat de lampen minder snel stuk gaan omdat er geen hoge Piek Stroom gaat lopen.
Volgens mij doen de Kaku-dimmers dit inderdaad al, m'n Z-wave Fibaro dimmers doen het in ieder geval ook en KNX doet het zeker. Bij Z-wave weet ik in ieder geval dat je ook kunt instellen hoe snel hij van uit naar 100% (of alles er tussenin) gaat.
Anyway, een duur geintje als het je puur om het geleidelijke effect te doen is..
Anyway, een duur geintje als het je puur om het geleidelijke effect te doen is..
Pagina: 1