Toon posts:

JQuery mobile Currency/Exchange converter

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zijn er site's waar ik een Jquery Currency/Exchange converter kan vinden?
Gewoon examples, waar ik mooi een beetje aan kan zitten klooien.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vast wel, maar wat zoek je precies? Currency converters gaan van simpel JavaScript met vaste waardes naar Javascripts die ajax calls doen op backends om de huidige koers te krijgen.

Oftewel wat heb je en wat wil je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:01:
Vast wel, maar wat zoek je precies? Currency converters gaan van simpel JavaScript met vaste waardes naar Javascripts die ajax calls doen op backends om de huidige koers te krijgen.

Oftewel wat heb je en wat wil je hebben?
Hee, bedankt voor je reactie!

Ik ben gewoon opzoek naar een simpele JQuery Currency Coverter met misschien ook wel HTML en JavaScript. Ik zou graag iets willen zien van EUR naar USD (Dollars).

Zo iets etc..
Maar, blijf lastig vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
"misschien ook wel HTML en Javascript"???

Ik zou zeggen pak eerst maar eens een basis-uitleg over JQuery erbij...
Want zonder html wordt er niets getoond en zonder Javascript geen JQuery.

Maar in principe is het zo simpel als 2 input-boxjes neerzetten met html, dan wat Javascript hangen op de onblur (of een ander event) wat de inhoud van input-box 1 *0,7 doet en/of de inhoud van inputbox 2 1/0,7 doet en dat resultaat tonen in het andere inputboxje.

In de simpelste vorm helemaal geen JQuery nodig (scheelt je toch weer een factor 1000 of 10000 overhead met zoiets simpels als dit). Hoe meer je app moet doen hoe meer de overhead daalt, maar JQuery blijft altijd een overhead (maar wel (imho) makkelijker onderhoudbare code).

Een gemiddelde currency converter doet niets anders als getal 1 maal getal 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit is gewoon een Scriptrequest en die staan we niet toe in PRG ( Programming FAQ - Scriptrequests )

Daarom gaat dit topic op slot

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.