The communist state of Arstotzka has ended a 6-year war with neighboring Kolechia and reclaimed its rightful half of the border town, Grestin.
Your job as immigration inspector is to control the flow of people entering the Arstotzkan side of Grestin from Kolechia. Among the throngs of immigrants and visitors looking for work are hidden smugglers, spies, and terrorists. Using only the documents provided by travelers and the Ministry of Admission's primitive inspect, search, and fingerprint systems you must decide who can enter Arstotzka and who will be turned away or arrested.
Waarom een thread over dit spel?
Tot vandaag had ik er nog niet van dit spel gehoord gehoord, totdat een collega mij erop wees. Hij had het spel op de kop getikt tijdens de Steam Sale. Ik moest de 'volle' prijs betalen (€8,99) om het spel te bemachtigen. Je gaat je geen hele dagen vermaken met dit spel, maar naar wat ik vandaag gezien heb en wat mij verteld is geeft het zeker enkele uren plezier.
Wat dan?
Papers, Please is een indy game gemaakt door Lucas Pope. Zoals hierboven al te lezen is ben je in dienst van de afdeling immigratie en is aan jouw de taak immigranten en bezoekers toegang te verlenen tot het land Arstotzka. Deze mensen leveren hun papieren aan bij jouw en aan jouw te bepalen of je ze toe laat of niet. Uiteraard moet jij je aan de regels houden zoals in je handboek staat.
En praktisch betekend dit?
Level 1 begint makkelijk. Alleen inwoners van het land Arstotzka mogen toe worden gelaten. Een simpele blik op het paspoort bepaald de identiteit van de persoon en de stempel "denied" of "approved" kan hierna zonder al te veel moeite worden uitgedeeld. Al snel worden de levels lastiger. Werkvergunningen moeten worden gecontroleerd op echtheid. Is het ID wel van de persoon welke voor je staat? etc. Je krijgt hulpmiddelen genoeg, maar moet ook op de tijd letten. Elke ID welke je controleert geeft een X bedrag aan salaris en aan het einde van je werkdag moet je jezelf en je familie voorzien van eten, warmte en medicijnen. Want lukt je dit niet wordt je genadeloos in de gevangenis gezet.
Verveelt dit niet snel?
Het leuke van het spel zit hem in het verhaal . Je moet het spel zelf spelen om hier achter te komen (of Googlen), want ik wil geen spoilers in deze topic plaatsen. Er zijn meerdere eindes en 1 complete cyclus kost je ongeveer 8 uur.
Echt kopen?
Dat ik niet de enige ben die dit spel leuk vind wordt duidelijk als je naar de homepage van het spel gaat en de cijfers en titels ziet van reviewers. Zie: http://papersplea.se Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten.
Wilde altijd al iets over computers weten