AGDQ2014 SDA/SRL raising funds for Prevent Cancer Foundation

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reallyyy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
http://gamesdonequick.com/scheduleAfbeeldingslocatie: http://gamesdonequick.com/static/res/img/agdq2014logos/5.png

Awesome Games Done Quick is het jaarlijkse speedrunners event waarbij toegewijde gamers hun kunsten laten zien in diverse games. Van over de hele wereld komen gamers bij elkaar om zich in te zetten voor een goed doel. Dit jaar is dat geld inzamelen voor het Prevent Cancer Foundation.

De strijd tegen kanker is al vele jaren gaande en blijft nog steeds van groot belang. Dat is de reden, onder andere, dat deze gamers zich tijdens de AGDQ 2014 hiervoor inzetten. Natuurlijk doen ze het ook voor de lol, de kick en een eventueel wereldrecord. Want voor elke game zijn records en regels. Sommige games mogen enkel met 100% uitgespeeld worden (dus alle items, levels etc etc.) en de volgende game speelt men met any%. Ze spelen van 5 januari tot en met 11 januari en dan 24 uur per dag door. Een schema is er, dus als je een bepaalde game zou willen zien dan kan je hier even kijken wanneer die voorbij komt. Alles is via Twitch te bekijken.

http://www.twitch.tv/speeddemosarchivesda

http://gamesdonequick.com/

http://preventcancer.org/

Schema GMT+1 hier: http://gamesdonequick.com/schedule.

Erg leuk om te kijken, en voor een goed doel natuurlijk. Ook is er een speciale donatie van Twitch, meer info hier:
http://blog.twitch.tv/201...arathon-for-a-good-cause/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reallyyy
lijkt er momenteel op dat de vestiging in de brand staat, gebouw is geëvacueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Bij deze is er ook toestemming voor de thread

Ik kijk hier persoonlijk al een paar jaar naar en vind het toch altijd weer leuk om te zien. Meestal ken ik de games niet, maar is het toch leuk om te zien, omdat er veel uitleg over glitches etc zit. Het enige nadeel is wel dat als er een speedrunner aan de beurt is die vrij stil is en de mensen die commentaar leveren vanaf de bank er ook weinig van bakken, het erg saai is om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reallyyy
Ik ben het met je eens, niet alle runs zijn even leuk als andere, maar daar is ook wat van te zeggen natuurlijk.
Die gasten zitten 7 dagen lang in een vestiging, weinig slaap weinig energie natuurlijk, hoe verder de week is.
Het gaat er natuurlijk gewoon om dat er geld word opgehaald voor het goede doel, en het biedt ook veel steun voor mensen die dierbaren hebben verloren aan Kanker, wat afleiding zeg maar.Vandaar dat ik ook 200 ( ~260 dollar ) heb overgemaakt.

Desktoppie komt later wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:51

mokumouse

LOLstoel User

Kijk dit jaar voor het eerst live. Over het algemeen erg leuk. Ligt voor mij vooral aan twee zaken of een run leuk/minder luek is om te kijken:

- Commentaar en al door de runners/commentators, Over het algmeen veel leuker om te horen wat voor tricks ze gebruiken etc. tijdens deun
- Of ik de game ken. Hierdoor wordt het ook echt duidelijk wat/hoeveel ze skippen.

Brandalarm was gister wel erg RNG ;) werd later wel weer ruimschoots goedgemaakt door de accordeon solo :D

Inmiddels ook al een paar keer iets gedoneerd. Kan niet wachten op het tweede megaman block!

Wat ze trouwens wel vaker mogen doen is die handcam die ze bij yoshi's island hadden. Echt bizar om de snelheid van die handen te zien op de controllers.

Iemand trouwens een idee wat voor technische issues ze hadden ?? (Ben er op het eind van Icarus ingekomen vandaag), en ze hadden het er over dat de site het net weer deed en dat doneren weer werke (gewoon uit interesse)

[ Voor 24% gewijzigd door mokumouse op 07-01-2014 18:03 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reallyyy
mokumouse schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:52:
Kijk dit jaar voor het eerst live. Over het algemeen erg leuk. Ligt voor mij vooral aan twee zaken of een run leuk/minder luek is om te kijken:

- Commentaar en al door de runners/commentators, Over het algmeen veel leuker om te horen wat voor tricks ze gebruiken etc. tijdens deun
- Of ik de game ken. Hierdoor wordt het ook echt duidelijk wat/hoeveel ze skippen.

Brandalarm was gister wel erg RNG ;) werd later wel weer ruimschoots goedgemaakt door de accordeon solo :D

Inmiddels ook al een paar keer iets gedoneerd. Kan niet wachten op het tweede megaman block!

Wat ze trouwens wel vaker mogen doen is die handcam die ze bij yoshi's island hadden. Echt bizar om de snelheid van die handen te zien op de controllers.

Iemand trouwens een idee wat voor technische issues ze hadden ?? (Ben er op het eind van Icarus ingekomen vandaag), en ze hadden het er over dat de site het net weer deed en dat doneren weer werke (gewoon uit interesse)
Helemaal mee eens.

Wat betreft de technische problemen, weet ik alleen dat gister het brand alarm afging.

Tussenstand qua donaties:

Awesome Games Done Quick 2014 Donation Total: $169,831.57 / $500,000.00 (6122) Max/Avg Donation: $4,000.00/$27.74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Leuk megaman block weer. Jammer alleen dat de runner van X3 redelijk chagerijnig leek, doet toch wat afbreuk aan de run, smeet zelfs met z'n controller op een bepaald moment.

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:31
Leuk om te zien. Jesse Pinkman Iemand zit nu Super Mario Land 2 te spelen, met twee controllers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik kijk nu voor het 3e jaar op rij, echt geweldig dit. De leukste runs zijn die met veel glitches en/of tricks.

Hoogtepunt van wat ik deze marathon gezien heb was Halo 2, die gast wist echt veel van het spel. Het is leuk als ze dat dan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Ik kijk al 3 jaar AGDQ, SGDQ en sinds vorig jaar ook ESA, het blijft allemaal leuk om te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reallyyy
Zeker.. Kom wat uurtjes slaap te kort deze week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reallyyy
Morgen begint de laatste dag van AGDQ, op dit moment zijn ze goed op weg om het doel bedrag te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:16

Gundogan

Rip and tear, until it is done

De blindfolded Mike Tyson (edit: en Super Punch-Out) runs. Die emotie. :)

Erg leuk om te kijken ja. Niet echt opgegroeid met de oude console games (beetje bij anderen gespeeld) en altijd leuk om de wat modernere games volledig gesloopt zien te worden.

Alle vods van de runs:

http://www.reddit.com/r/s...s/1ui4dn/agdq_vods_thread

[ Voor 21% gewijzigd door Gundogan op 12-01-2014 12:16 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Eindstand 1miljoen en een beetje dollar opgehaald!! Als ik het goed herinner was het doel 400k aan het begin van de marathon. Personal favorites dit jaar:

-Blindfolded super punchout
-Co-op goldeneye
-F-zero GX
-Super metroid race
-Super mario bros lost levels (niet zozeer de uitvoering, maar heb hem nooit uitgespeeld en was helemaal flabbergasted toen er na 8-4 nog 5 werelden kwamen!!)
-Megaman X race
- Het japanese gameblock (gewoon zoveel wtf :p)

Al met al een leuke editie weer nu afwachten of ik nog in de prijzen ben gevallen. Ze gaan alles rerollen qua prijzen ivm een issue met de tracker die het halverwege de week begaf

Iemand enig idee of ze al iets hebben los gelaten over de zomereditie?

Blaat...

Pagina: 1