Hallo!
De laatste jaren heb ik vrij weinig gedaan met mijn PC en vooral gegamed op verschillende console's. Nu de nieuwe generatie console's op de markt is heb ik toch besloten om het PC gamen weer op te pakken. Omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben kom ik toch eerst hier langs om te kijken of jullie me kunnen helpen met het samenstellen van een nieuwe PC zonder dat het me een fortuin gaat kosten.
Lijstje;
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Aangezien ik een degelijke laptop heb aangeschaft voor mijn studie ga ik de PC eigenlijk puur gebruiken om mee te gamen (en af en toe een beetje surfen op het net, of een filmpje kijken).
Denk bij het gamen aan bijvoorbeeld;
Battlefield 4
GTA V
Final Fantasy XIV ARR
Guildwars 2
Elder scrolls Online
Crysis 3
En Sims 3/4 voor de vriendin ;D
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 750 euro. Iets minder is altijd goed!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Twee LED Samsung Syncmaster monitoren (zonder HDMI ingang).
Logitech G19 Keyboard
Razer Muis
Turtlebeach Headset
Logitech 2.1 speakersetje
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete PC zonder randapparatuur. Die natuurlijk de genoemde games kan draaien op degelijke settings. Ook wil ik graag wel een jaar of 3/4 verder kunnen met de PC en moet ik wel de mogelijkheid hebben om de PC dan nog te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Qua merken heb ik geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou het op prijs stellen als de PC niet al te veel geluid produceert. En zoals ik eerder al heb vermeld zou ik dus ook graag nog zo'n 3/4 jaar met de PC kunnen gamen.
Ook zou ik graag alles in 1 keer willen bestellen via Azerty. Dus zou het wel ideaal zijn dat ik daar alles kan bestellen.
Ga je overklokken?
Overklokken is eventueel een optie. (als het niet te moeilijk wordt ;p)
Hieronder mijn eigen research nadat ik een aantal BBG's en forumposts heb doorgenomen.
De laatste jaren heb ik vrij weinig gedaan met mijn PC en vooral gegamed op verschillende console's. Nu de nieuwe generatie console's op de markt is heb ik toch besloten om het PC gamen weer op te pakken. Omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben kom ik toch eerst hier langs om te kijken of jullie me kunnen helpen met het samenstellen van een nieuwe PC zonder dat het me een fortuin gaat kosten.
Lijstje;
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Aangezien ik een degelijke laptop heb aangeschaft voor mijn studie ga ik de PC eigenlijk puur gebruiken om mee te gamen (en af en toe een beetje surfen op het net, of een filmpje kijken).
Denk bij het gamen aan bijvoorbeeld;
Battlefield 4
GTA V
Final Fantasy XIV ARR
Guildwars 2
Elder scrolls Online
Crysis 3
En Sims 3/4 voor de vriendin ;D
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 750 euro. Iets minder is altijd goed!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Twee LED Samsung Syncmaster monitoren (zonder HDMI ingang).
Logitech G19 Keyboard
Razer Muis
Turtlebeach Headset
Logitech 2.1 speakersetje
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete PC zonder randapparatuur. Die natuurlijk de genoemde games kan draaien op degelijke settings. Ook wil ik graag wel een jaar of 3/4 verder kunnen met de PC en moet ik wel de mogelijkheid hebben om de PC dan nog te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Qua merken heb ik geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou het op prijs stellen als de PC niet al te veel geluid produceert. En zoals ik eerder al heb vermeld zou ik dus ook graag nog zo'n 3/4 jaar met de PC kunnen gamen.
Ook zou ik graag alles in 1 keer willen bestellen via Azerty. Dus zou het wel ideaal zijn dat ik daar alles kan bestellen.
Ga je overklokken?
Overklokken is eventueel een optie. (als het niet te moeilijk wordt ;p)
Hieronder mijn eigen research nadat ik een aantal BBG's en forumposts heb doorgenomen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | MSI Z87-G41 PC Mate | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | MSI R9 280X GAMING 3G | € 265,50 | € 265,50 |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 31,16 | € 31,16 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,03 | € 57,03 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,01 | € 52,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 748,40 | |