Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag over combinatie moederbord en videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Liquorator
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:23
Goedendag,

Ik ben bezig met het samenstellen van een relatief goedkope gamecomputer, ik heb daarvoor de Best Buy Guide geraadpleegd en kwam daar terecht op het basis gamesysteem.

Echter staat daar een videokaart voorgesteld met die een PCI-e 3.0 x16 slot gebruikt en het moederbord deze volgens de specificaties niet heeft wat ook op hun website staat.

Maakt dit enig verschil en zo ja hoe zit dat?

Ik weet dat ik dit misschien niet hier moet vragen maar in de post over de betreffende BBG maar ik heb zsm antwoord nodig aangezien de computer snel gebouwd moet worden.

Alvast bedankt!

Niek

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
PCI-E 3.0 heeft dubbel zoveel bandbreedte per lane als PCI-E 2.0. Maar testen van ongeveer een jaar geleden gaven aan dat grafische kaarten toen de PCI-E 2.0 nog niet eens voltrokken. In andere woorden een verschil in fps maakte het toen niet. Daarbij v3 en v2 zijn met elkaar compatible. Je kan evt nog een recentere review opzoeken maar ik verwacht dat je nog steeds t verschil niet zal merken.

Edit: recentere review http://www.pugetsystems.c...n-Gaming-Performance-518/

[ Voor 12% gewijzigd door analogworm op 06-01-2014 18:51 ]

• Liquorator
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:23
Bedankt!