Toon posts:

Bedraad - draadloos via specifieke poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is de situatie:
Ik zit op een kazerne waar ik via een normale UTP poort bedraad internet ontvang: hiervoor moet ik op mijn laptop bij mijn instellingen een proxy aanklikken (poort 8080). Ik heb geen toegang tot een router, modem o.i.d. en ik kan dus geen specifieke informatie van het netwerk bekijken of beheren.

Wat ik wil:
Draadloos internet creeren op mijn legeringskamer

Vraag:
Welk stuk hardware moet ik aanschaffen in deze situatie? Kan dit met een accesspoint? Of moet ik naar iets anders kijken?!

Alvast bedankt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wooohoo ik kan weer moraalridderen

Helemaal niets, het is niet jouw netwerk een potentieel hackbaar object naar een netwerk welke niet van jou is moet je niet doen. Tenzij je toestemming krijgt. Er zijn al genoev verhalen waar mensen een soortgelijk actie uitvoeren en zo een lek vormen
Nou zou ik als beheerder er wel voor zorgen dat de legeringskamers op een ander netwerk zitten maar toch

die poort 8080 staat overigens compleet los van wat je wil bereiken.

Mocht het wel mogen, zijn er zo'n tienduizend topics op het forum waar exact beschreven staat hoe je een accespoint op kan zetten. en anders staat het wel in het boekje wat erbij zit

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 06-01-2014 20:49 ]

Iperf

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Well done, fish :)

TS, even navragen of/hoe je toegang kan krijgen tot het netwerk. Ga niet zelf klooien...

Verwijderd

Router insteken. Router WAN als DHCP instellen.
Proxy+port op je pc instellen en 'et voila? :)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:05:
Router insteken. Router WAN als DHCP instellen.
Proxy+port op je pc instellen en 'et voila? :)
Ik weet niet welk werk TS doet (ik denk leger of brandweer ofzo), maar een router inpluggen en DHCP instellen zal niet zo snel gaan. Als ik kijk naar mijn eigen werk, daar zijn de UTP poorten in de muur allemaal "dichtgetimmerd" zodat je niet met een BYOD op het netwerk kan komen.

Zoals hierboven al aangegeven is. Overleg met je leidinggevende of dit mag / mogelijk is om zo misverstanden te voorkomen.