Wat FeaR bedoelt is dat ie je topic naar het juiste subforum (consumentenelectronica aankoopaadvies, kortweg CEA) heeft verplaatst om dat het daar op de juiste plek staat
Voor 900 a 1000 euro kun je iets veel mooiers halen dan wat je nu op het oog hebt. 2.1 kan, maar ik zou dan zelf liever voor een mooie stereoset met vloerstaanders gaan als je de ruimte heb, of voor een paar mooie boekenplankspeakers icm een subwoofer.
Waar je verder mee rekening moet houden is dat de meeste stereoapparatuur niet direct wifi of andere streaming technologieen zal ondersteunen. Maar er is natuurlijk niks op tegen om een home cinea receiver met netwerkmogelijkheden en losse (al dan niet bijpassende) bluray speler te kopen, en daar gewoon in 2.0 of 2.1 mee te gaan draaien

Door de blurayspeler wat goedkoper te houden kom je dan voor het zelfde bedrag kwalitatief veel beter uit
Nou ben ik zelf fan van Denon (uiteraard hele set thuis staan), en dan kijk je tegen zoiets aan:
Networked miniset:
Denon RCD-N8 CEOL zwart a 399,-
Of networked hifi receiver:
Denon AVR X2000 a 355,-
Pak je dan een losse BR speler bij (zeg dat dat 100 eur kost), en daar kun je dan speakers naar keuze bij kopen. Voor de 650 euro van de rest van het budget kun je een mooi setje speakers kopen, 2.1 of 2.0. En daar ga je veel meer plezier van hebben dan van zo'n alles in 1 setje. Zal vermoedelijk ook een stuk beter klinken
Maar wat je zeker zult moeten doen is je favoriete muziek meenemen naar de winkel en luisteren naar verschillende merken / combinaties van speakers en versterking. Ik dacht dat ik B&W en Kef goed vond, maar ging naar huis met Klipsch

Dus zoek een hifizaak in de buurt op en orienteer je verder

Denon is overigens niet het enige goede merk; denk ook aan Onkyo, Yamaha, Marantz, Arcam en Rotel (al zijn die laatste twee wel wat duurder).
Laatste opmerking over boekenplankspeakers: De meeste mensen willen die op oorhoogte hebben staan, en dus heb je dan meestal stands nodig. Als je een stand nodig hebt kun je net zo goed een vloerstaander kopen; die nemen de zelfde vloeroppervlakte in en geven een voller geluid omdat ze meestal lager kunnen
[
Voor 68% gewijzigd door
The Eagle op 06-01-2014 22:05
]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)