Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FopenNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 18:41
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuk interactief en mooi vormgegeven 2.1 setje voor in de huiskamer.
Ik ben bij de Harman Kardon DBS 480 uitgekomen, maar na wat onderzoek en vergelijk ben ik er achter gekomen dat de voorloper van de 480, de 477, imo praktisch dezelfde specificaties heeft en er alleen iets anders uitziet.
Kan iemand mij, als die er zijn, de verschillen vertellen?

Ik ben overigens een beetje een audiofoob(als dat een woord is).

groeten Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Allereerst: ga naar een hifizaak en ga luisteren voor je iets koopt.
Daarnaast: HK was ooit een goed merk, mar tegenwoordig een stuk minder. Ik weet niet wat precies je eisen, wensen en budget zijn, maar ik denk dat er beter spul te krijgen is voor je geld. Dus roep eens wat je wilt en voor hoeveel, dat adviseert een stuk makkelijker :)

Verder de vraag: waarom 2.1, en niet 5.1 of 2.0 (dus zonder sub, maar wellicht met leuke vloerstaanders)?

Er is heel veel te koop en ik snap dat je door de bomen het bos niet ziet, mar dat geeft niet :)

En audiofoob betekent dat je niet van audio houdt. Ik geloof niet dat dat het geval is ;) Niet audiofiel zou kunnen. Audionoob (er niks vanaf weten) ook zo te horen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FopenNL
Hoi Eagle.

ik heb uiteraard al bij enkele winkels gevraag wat precies de verschillen zijn maar ik wil wel iets wijder zoeken en niet alleen persee HK. Ook al is het design wel erg mooi.

om even op je vragen terug te komen. Ik zoek een uitgebreid centraal systeem zeg maar wat alles kan. bluetooth afspelen, Wifi compatible enzovoort, en 2.1 omdat ik maar een kleine huiskamer heb en dat voor mij voldoende is.
Ik heb overigens iets van 900 a 1000 Euro te besteden.

en om even op FeaR terug te komen. Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.

groeten Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

De 477/479 is nu in de aanbieding bij MM. Beiden 889, de 479 met draadloze link naar sub.
Het menu van de 480 is wat opgefrist maar voor het prijsverschil zou ik de oudere kiezen. Functioneel (netwerk) nog steeds weinig indrukwekkend en daar heb je mooiere losse kastjes voor.

Volgens mij heeft de 47x geen wifi ingebouwd en de 480 wel.

[ Voor 30% gewijzigd door mr.paaJ op 06-01-2014 22:00 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat FeaR bedoelt is dat ie je topic naar het juiste subforum (consumentenelectronica aankoopaadvies, kortweg CEA) heeft verplaatst om dat het daar op de juiste plek staat :)

Voor 900 a 1000 euro kun je iets veel mooiers halen dan wat je nu op het oog hebt. 2.1 kan, maar ik zou dan zelf liever voor een mooie stereoset met vloerstaanders gaan als je de ruimte heb, of voor een paar mooie boekenplankspeakers icm een subwoofer.

Waar je verder mee rekening moet houden is dat de meeste stereoapparatuur niet direct wifi of andere streaming technologieen zal ondersteunen. Maar er is natuurlijk niks op tegen om een home cinea receiver met netwerkmogelijkheden en losse (al dan niet bijpassende) bluray speler te kopen, en daar gewoon in 2.0 of 2.1 mee te gaan draaien :)
Door de blurayspeler wat goedkoper te houden kom je dan voor het zelfde bedrag kwalitatief veel beter uit :)

Nou ben ik zelf fan van Denon (uiteraard hele set thuis staan), en dan kijk je tegen zoiets aan:
Networked miniset: Denon RCD-N8 CEOL zwart a 399,-

Of networked hifi receiver: Denon AVR X2000 a 355,-
Pak je dan een losse BR speler bij (zeg dat dat 100 eur kost), en daar kun je dan speakers naar keuze bij kopen. Voor de 650 euro van de rest van het budget kun je een mooi setje speakers kopen, 2.1 of 2.0. En daar ga je veel meer plezier van hebben dan van zo'n alles in 1 setje. Zal vermoedelijk ook een stuk beter klinken :)

Maar wat je zeker zult moeten doen is je favoriete muziek meenemen naar de winkel en luisteren naar verschillende merken / combinaties van speakers en versterking. Ik dacht dat ik B&W en Kef goed vond, maar ging naar huis met Klipsch :)
Dus zoek een hifizaak in de buurt op en orienteer je verder :)
Denon is overigens niet het enige goede merk; denk ook aan Onkyo, Yamaha, Marantz, Arcam en Rotel (al zijn die laatste twee wel wat duurder).

Laatste opmerking over boekenplankspeakers: De meeste mensen willen die op oorhoogte hebben staan, en dus heb je dan meestal stands nodig. Als je een stand nodig hebt kun je net zo goed een vloerstaander kopen; die nemen de zelfde vloeroppervlakte in en geven een voller geluid omdat ze meestal lager kunnen :)

[ Voor 68% gewijzigd door The Eagle op 06-01-2014 22:05 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Imho koop je Harman Kardon voornamelijk voor de looks en niet voor de kwaliteit. Voor hetzelfde geld kun je ook veel beter spul kopen, zoals The Eagle al aangaf. Mijn advies zou ook zijn om een receiver te kopen met alle benodigde functies/aansluitingen en daarbij via een luistersessie een set speakers te zoeken die bij jou past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FopenNL
Het advies is dus, ga niet voor HK maar zoek een goede losse centrale reciever en zoek daar wat uitstekende boxen en een sub bij. meer kwaliteit voor dezelfde prijs. (ongeveer).

Als we die reciever even voor zich nemen wat raad je dan aan in speakers? 2 speakers.
Zuil of niet zuil. en actieve sub. het beste is dan dus naar een hifi winkeltje en even luisteren en vergelijken.
dan moet ik dat maar een keer doen.

heel erg bedankt mannen. ik laat het weten als ik wat gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
MakesYouDie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:12:
Als we die reciever even voor zich nemen wat raad je dan aan in speakers? 2 speakers.
Zuil of niet zuil. en actieve sub. het beste is dan dus naar een hifi winkeltje en even luisteren en vergelijken.
dan moet ik dat maar een keer doen.
Inderdaad naar een winkel gaan en gaan luisteren. Neem wel eigen cd's mee met muziek die je goed kent.

Qua speakers is het de afweging wat kan/wil je kwijt. Vloerstaanders hebben imho de voorkeur omdat deze een aardige hoeveelheid laag in huis hebben waardoor de noodzaak voor een subwoofer stukken kleiner is. Een boekenplankmodel heeft niet dat laag in huis waardoor een subwoofer weer wel aan te raden is. Houdt er ook rekening mee dat een boekenplankspeaker op een bijpassende standaard net zo veel plaats nodig heeft als een vloerstaander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ dat inderdaad :)

Ik zou zelf voor een AV receiver en twee vloerstaanders gaan. Active sub kun je er later nog altijd bijpakken als je denkt laag te missen. Idem voor evt rears en een center. Voordeel van een AV receiver is dat je altijd nog uit kunt breiden natuurlijk :)

Verder: ga niet over 1 nacht ijs, en ga bij meerdere winkels naar meerdere speakers luisteren, bij voorkeur op een redelijk standaard receiver of versterker. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn hifi winkels zat door heel NL. En er een stukje voor rijden kan lonen :)
Ik woonde zelf in Den Haag toen ik mijn spullen bij Correct in R'dam haalde. Die hebben dermate veel in demo opstellingen staan dat je daar alles in 1x kunt beluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FopenNL
hardstikke bedankt mensen. ik ga binnenkort even bij een hifi zaakje langs.
ik laat het wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Doe dat. Maar hou het niet bij een zaak, pak er meerderen. Zeker als de winkels wat kleiner zijn. Hobo hifi is goed, zit door het hele land, maar er zijn ook genoeg anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FopenNL
ik zie dat er een in amersfoort is dan ga ik daar zoiezo een kijkje nemen. super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Als dat je 'winkelgebied' is, dan zou ik RMR ook bezoeken in Soest: http://rmrsoundsystems.nl/ hebben ook aardig wat staan.

Ik wil overigens wel een andere kant belichten, want hoewel ik zeer groot voorstander ben van losse compontenen en ook niet van de 'kant en klare setjes' houdt, werken deze kant en klare setjes out of the box wel altijd gelijk goed en makkelijk. Bij een losse receiver wordt er iets meer geduld en kennis gevraagd om 't een en ander te installeren.

wat mij betreft: nog steeds losse componenten aanschaffen, maar wel weten dat je 't niet in 5 minuten uitpakt en installeert :) dit puur even om verwachtingen te managen.

Ik zelf bijvoorbeeld heb afgelopen maanden ook e.e.a aangeschaft en vorige week ook een subwoofer en ik merk dat ik nu nog steeds bezig ben om de verhoudingen aan te passen en te luisteren! Ik vind 't leuk om te doen, maar je moet wel even weten dat dit er dan een beetje bijhoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
The Eagle schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:02:
Doe dat. Maar hou het niet bij een zaak, pak er meerderen. Zeker als de winkels wat kleiner zijn. Hobo hifi is goed, zit door het hele land, maar er zijn ook genoeg anderen :)
Ik zit met exact hetzelfde als MakesYouDie. Na wat heen en weer gepingpong tussen een 'custom' set en een 'all-in' set, ga ik nu toch voor de HK 477.

Bij toeval ben ik gisteren naar Hobo Breda gelopen vanuit m'n werk. Ik had heel m'n verhaal gedaan, ook dat m'n budget rond de 1000 euro ligt, gezien ik voor de HK zou gaan of Bose cinemate (maar die viel al af). Vervolgens praatje gehad over Denon/Marantz receiver, paradigm speakers etc, klonk allemaal logisch. Totdat de verkoper afsloot met:"Als ik jou zo beoordeel, dan kunnen we wel een mooi setje maken (2.0/2.1) voor vanaf 1.700 tot 3.000 euro". Koekoek :w .

En dan vrees ik (persoonlijk) ook een beetje voor het verhaal van 'Smithkj'. Als je alles los zou kopen, hoe gemakkelijk sluit alles dan op elkaar aan en wil je daar de tijd in steken. Kortom, ik had je al een privé bericht gestuurd, ik kan volgende week m'n eerste bevindingen geven over de HK 477 als het even meezit.

Groet,

Marijnvtg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan heb je de verkeerde verkoper voor je gehad. Als jij zegt "budget is X", dan moet ie daar iets leuks voor verzinnen. Dat ie als het moet op het tienvoudige kan uitkomen snapt iedereen, maar dat was niet jouw vraag.
Snap hem wel, het is een verkooptruc. Als jij op die opmerking "ja" had gezegd, had hij weer meer verkocht.

Maar je moet de goede verkopers net treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Het is inderdaad mogelijk om voor dat geld of veel meer een setje samen te stellen. Maar dat was ook binnen je budget mogelijk geweest. Zoals The Eagle al aangaf, dat was een mislukte verkooptruc. Voor het geld van die HK had je meer kwaliteit in huis kunnen halen. En de kwaliteit van de HK had je voor minder geld in huis kunnen halen. Ieder zijn voorkeur...

Edit: en dat aansluiten valt ook reuze mee. Het spreekt allemaal voor zich en met wat logisch nadenken en gezond boerenverstand is dat binnen no-time geregeld.

[ Voor 18% gewijzigd door S1NN3D op 10-01-2014 11:54 ]

Pagina: 1