• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 11:58

dutch_camel

It's Orange!

Topicstarter
Ik zoek al een tijd naar een oplossing voor ons bedrijf, maar niets komt in de buurt van wat we zoeken.

De situatie: In ons bedrijf zijn meerdere vergader ruimtes. Al deze ruimtes zijn voorzien van 42"of grotere schermen van Samsung, Philips of Panasonic. Niet elke TV heeft Wifi.
We ontvangen nogal veel gasten. En elk van deze gasten heeft vaak zijn eigen device bij zich: iPad, Windows Tablet, Android tablet, Laptop. En allemaal willen ze graag hun presentatie tonen op dat scherm. Dus zonder tussenstappen als het branden op CD, gebruiken van USB-sticks etc.

We zoeken dus eigenlijk een all-in-one oplossing, die al deze devices ondersteunt, en de presentatie van dat device naar de TV kan streamen. Dat een eventuele oplossing via HDMI vast zit aan de TV is geen enkel probleem, maar ons streven is om dat ook de enige kabel te laten zijn (naast stroom uiteraard). Nu staat er naast elke TV een bak met allerlei kabels en adapters die, je raad het misschien al, elke drie maanden nagelopen moet worden op ontbreken van adapters of kabels die per abuis zijn mee genomen.

Is er zo'n oplossing, of is de scheiding tussen Apple, Windows en Android zo strak, dat het gewoon niet met een apparaat mogelijk is, en speelt het merk TV ook nog een rol?
Ik heb talloze forums gelezen, maar nergens echt DE oplossing gevonden. Er zijn talloze media spelers (hard- en software), die allemaal een stukje bedienen, maar volgens mij niet het geheel.
Ik ben bij voorbaat al dankbaar voor degene die tijd neemt hier iets over te roepen ;)

EDIT 20:52: Klinkt wat seniel, maar door hardop te denken komen soms de mooiste ideeën naar boven. Is de oplossing misschien andersom: Moet ik zoeken naar een scherm/TV, welke apps heeft voor Windows en Android en Apple? En dan uitgerust met Wifi, zodat je via die app het scherm van het device kan laten zien op de TV? Al weet ik niet of mijn baas blij wordt van een mogelijke vernieuwing van alle schermen :(
Zolang het maar draadloos kan, alles met accessoires levert tot nu toe ellende op.

[ Voor 13% gewijzigd door dutch_camel op 06-01-2014 20:57 ]

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Aangezien elk device weer zijn eigen manier van output van video kent gaat dit je niet lukken. Dan zul je ofwel een softwarematige oplossing moeten zoeken (wat bij gast-devices niet wenselijk is) ofwel voor alle mogelijke devices connectie-mogelijkheden bieden. Aangezien de kans groot is dat bezoekers lang niet altijd geauthoriseerd zijn tot installatie van apps of applicaties op hun eigen systemen.
Makkelijker is dus om alle gangbare manieren van aanbieden van video-output mogelijk te maken. De meest gangbare zijn grofweg op te delen in VGA, DVI en composite. De rest (HDMI, MiniHDMI etc) zijn via een verloopkabel op deze connecties te verbinden. De makkelijkste manier lijkt mij dus om een paar wall-outlets in de vergadertafel te (laten) monteren en er een handje kabeltjes bij te leggen voor alle devices.

iRacing Profiel

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:05

3DDude

I void warranty's

WiFi + apple TV = screen mirror dan heb je alle Apple zaken alvast.
(kwestie van source input op de tv kiezen dan zodat de Appe TV wordt gekozen?)
Wel even regelen dat men via het gastnetwerk - op deze apple tv kan!

http://www.airsquirrels.com/airparrot/

+ Airparrot aanschaffen.. (users Bezoekers kunnen trail doen)
Kan je ook mirroren vanaf windows..

Ik zou dan gewoon een aantal clients fixen die - daarvan zijn voorzien..? (met een usb stickje)
Mocht een gast niet Airparrot willen installeren, kan die een client tijdelijk lenen en via een usb drive de presentatie laten zien...

Ik zou het niet complexer maken dan dat.. :)

[ Voor 46% gewijzigd door 3DDude op 07-01-2014 02:15 ]

Be nice, You Assholes :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Chromecast zou de oplossing moeten zijn.
Werkt op Windows, Android, iOS, OS X en ChromeOS.
Alleen Windows Phone en Linux vallen nog buiten de boot.
Daarnaast is het volledig draadloos. De chromecast dongle gaat in je HDMI poort, en de rest gaat over Wifi. Met een paar tientjes per stuk is het ook nog goed betaalbaar.

Stickertje op de TV met de naam van de chromecast dongle (zodat ze naar de juiste TV streamen) en het wifi wachtwoord en klaar is kees.

Het enige probleem op het moment is dat de ondersteuning van 3rd party apps nog niet geweldig is.
Wil je bijvoorbeeld een powerpoint presentatie laten zien, dan moet je deze eerst opslaan in een formaat dat je met de Chrome browser kan openen. Daarna kun je het pas naar de TV sturen.
Voor apps die al wel ondersteuning hebben is het een kwestie van het bestand openen en op het chromecast icoontje klikken.

Apple TV kan dit een stuk beter. Die kan elk beeld van je mobile device naar de TV sturen. Maar dat werkt dan alleen met andere Apple producten.

TheS4ndm4n#1919

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 11:58

dutch_camel

It's Orange!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Op dit moment zijn we maar gestart met Apple TV. De eerste tests zijn al veelbelovend. We gaan hierna verder opzoek naar een device wat dan (hopelijk) Windows en Android aan kan. 2 Mediaplayers op bijvoorbeeld een MM switch zou ook al een vooruitgang zijn tov alle losse kabels.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~