Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

werkt Asus GT640-DCSL-2GD3 met UEFI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor het eerst zelf een computer gaan bouwen, en heb een lijst van componenten samengesteld met behulp van de tweakers pricewatch en de alternate PC builder.
Ik heb geprobeerd alle onderdelen goed op elkaar af te stemmen, en naar wat ik vermoed is dat wel redelijk gelukt. Aangezien dit de eerste keer is dat ik zelf een PC ga bouwen zou ik hier toch nog wat vragen over stellen aan wat meer ervaren PC bouwers, voor ik toch opeens met niet compatibele onderdelen zit opgescheept.

het lijkt mij handig om te beginnen met mijn voorlopige verlanglijst om hier vervolgens wat vragen over te stellen. het budget dat ik hanteer is liefst rond de 300 euro en maximaal 400. hierbij heb ik al een aantal onderdelen van mijn oude computer die ik wil hergebruiken (kast, harde schijf en discdrives). De computer is vooral bedoeld als werkcomputer (tekstverwerken maar ook zwaardere applicaties als MATLAB), maar daarnaast ook om HD films op te kunnen kijken, en om af en toe te kunnen gamen (hoogste instellingen niet noodzakelijk, maar wel vloeiend en mooi genoeg) dit is mijn voorlopige verlanglijst:

AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed76,90
Asus GT640-DCSL-2GD384,98
Corsair Builder CX430 Bronze37,98
Crucial CT2KIT25664BF160B42,94
ASRock FM2A75M Pro4+58,14
totaal300,94

daarnaast twijfel ik om een ssd erbij te nemen, of even sparen en later een betere ssd erin zetten.

de kast die ik gebruik is van een grote oude dell (neem aan dat dit wel goed zal zijn), de harde schijf is een 500 GB HD502HJ van samsung

to the point:
laat ik allereerst maar beginnen met mijn meest brandende (en wellicht domme 8)7 ) vraag, namelijk de vraag die ook in de titel te zien valt.

werkt de Asus GT640-DCSL-2GD3 videokaart met UEFI?

de vraag lijkt een beetje uit het niets te komen maar het zit als volgt, er zijn blijkbaar 2 verschillende videokaarten:
Asus GT640-2GD3 en Asus GT640-DCSL-2GD3

Ik weet niet zo goed wat het verschil is, en welke beter voor mij zou zijn. ik kan 2 verschillen vinden: de GT640-2GD3 heeft actieve koeling en de GT640-DCSL-2GD3 heeft passieve koeling (is dat relevant in mijn geval?). maar het andere verschil is dat er op de site van de producent staat dat de GT640-2GD3 geen UEFI ondersteuning heeft, maar bij de GT640-DCSL-2GD3 staat hier niets over.

het moederboard dat ik heb gekozen ondersteunt naar mijn idee alleen UEFI en geen BIOS, zal dit een probleem met een of beide videokaarten geven? en wat is jullie advies?

voor de rest is mijn vraag simpeler (en het antwoord wellicht ingewikkelder).
Is dit een goede samenstelling voor het doel dat ik voor ogen heb? of raden jullie andere onderdelen aan?
en heeft bijvoorbeeld de voeding de juiste aansluitingen.

ik hoop dat mensen mij goed advies kunnen geven, zodat ik zo snel mogelijk kan beginnen met bouwen aan mijn computer! ;)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Zo ver ik weet is een videokaart niet afhankelijk of je BIOS of UEFI hebt. Maar ik kan het natuurlijk fout hebben.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro