Toon posts:

Celly2 566 niet @850

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo juist mijn Golden Orb binnen gekregen en ik wil mijn Cel2 566@850 clocken maar hij wil niet. De Core Voltage op 1.75 gezet, hoger wil ie niet. Hij boot tot het eerste Win scherm en verder kom ik niet.
Ik heb een Abit BE6-II, 2*64 MB PC100 geheugen en een standaard converter.
Iemand ideeen?

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Meer voltage. Kan je niet op je converter voltage instellen? Abit zorgt namelijk dat je maximum 15% kunt overvolten bovenop wat de CPU rapporteert, dus als je verhoogt wat de CPU rapporteert kom je ook hoger. Als hij al gedeeltelijk boot heb je waarschijnlijk aan 1.85-1.9 genoeg, als hij dan eenmaal wat ingebrand is kan het weer iets naar beneden.

Een beter converter kan overigens ook helpen. Ik heb goeie ervaringen met de MSI 6905 Master voor celly566 overklokken.

Verwijderd

je bedoelt het voltage kan niet hoger ? Want volgens mij zou ietsjes meer voltage hier de oplossing kunnen zijn.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dan kom je net een stukje verder dan ik. Als ik geluk heb zie ik net de 'startbalk' van Win2000. Daarna houdt het op. Warmte kan het haast niet zijn. Het gaat veel te snel mis. Op 8.5*83 = 707 MHz loot hij wel goed, het is dus ook geen onwillige kaart oid, want bij deze snelheid is dat zelfs erger.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mobo laat een hoger core voltage niet toe. Met een Abit slotket zou het in principe dus moeten kunnen. Wat ik nu heb is een standaard converter waar niets op te regelen valt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem een tijdje laat draaien op 566Mhz met een core voltage van 1.75 brand ie ook beter in. Kan dat ook een oplossing zijn?

Verwijderd

Pirm,
Wat ik bij mijn ABIT bh6 heb gedaan om het voltage boven de 1.7 volt krijgen is het volgende, volgens mij moet het bij een be6 ook wel lukken.
Je moet een nieuwe bios flashen maar voordat je dat doet je voltage op 1.7 zetten en de rest op default daarna kan je tot de 1.9 volt.
Succes

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Is het trouwens zo dat die 566 cely iets moeiliker is dan de 533 om op 100 Mhz bus te laten draaien? iK heb namelijk nu een 533@897 draaien op 1.8 (moederbord ondersteund geen lager voltage) Ben ik een uitzondering

Click hier niet

• Jasper Janssen
klopt, 800 Mhz is nou eenmaal makkelijker te halen dan 850. Maar het wordt ook duidelijk slechter naarmate de weeknummers oplopen. Bovendien heb je met 1,8V al een redelijk voltage erop staan.

Op dit moment heb ik dus een 850@1.65 en een 850@1.9, maar die 1.9 is nog niet erg ingebrand.

Pirm: klopt, op 1.75 laten draaien op 566 helpt ook kwa inbranden. Zorg dat je je cpu wel goed bezig houdt. Down effe Prime95 en zet 'm op torture test, dat wordt 5-10 graden warmer dan met koetjes.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
dat bewere wel meer mensen dat naarmate de weeknummers oplopen de core minder wordt maar waar leid je dat uit af. bij overclockers.com maakt het niks uit. en bijna iedereen krijgt hem wel op 850. heeft iemand al een cel566 van week 17 en verder?

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

mijn 566 wil ni eindelijk ook op 850 maar ik zit echt op het randje...
als ik em van 100 naar 103 fsb (soft fsb)zet kapt ie bijna gelijk, krijg ik allemaal vreemde pixels :)
magoed, ik moest em dus op 1,9 volt zetten wat 2,05 is volgens mbm, hoop dat ie door wat inbranden stabiel word.
zou het kwad kunnen om er nog eens 0,5 volt op te gooien, hij word nl. helemaal niets warmer, of ie nou op 566 1,5 (1,6 mbm)volt of op 850 1,9 (2,05 mbm)volt draait...

o ja, nog wat, word een proc stabieler als je em alleen beter koelt, dus voor de rest nix veranderd? (proc is nu 47 graden volgens mbm wederom)

tijd voor verandering.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
waar heb jij die celeron 2 en orb cooler gekocht ? ik kan ze maar niet krijgen

• Jasper Janssen
Ik leid dat af uit m'n eigen ervaring en de verhalen die ik hoor. Ik heb 'n week 13 en een 16, en het is heel duidelijk welke het beste OCed, en vooral ook welke het warmst wordt zelfs bij gelijkblijvend voltage en snelheid.

2.05 is wel erg op het randje.. op dat voltage wordt de elektromigratie belangrijk. Ik heb geen experimentele data over hoe lang zo'n ding het houdt, maar zelfs met goeie koeling zou ik gokken op rond de 6-12 maanden. (op zich waarschijnlijk wel voldoende, tegen die tijd wil je toch wel weer wat nieuws)

Beter koelen helpt... soms. Het hangt er maar net vanaf. In feite moet je het zien als dat de CPU bij iedere snelheid een bepaald minimum voltage moet hebben om stabiel te zijn en een bepaalde maximum temperatuur. Als je cpu warmer wordt dan die maximum temperatuur helpt meer koelen -- maar anders niet.

Eerste celeron komt van een beurs voor 350, toen ze net een week uit waren, tweede Celeron komt van hard-ware.nl vandaan, de Gorb heb ik bij een amerikaans bedrijfje gekocht voor $10 plus verzendkosten, ongeveer net zo veel bij elkaar dus als die 40 piek die dat nederlandse bedrijf hier ervoor vraagt. Als daar nog verzendkosten bijkomen kun je 'm beter laten overkom, tenminste als hij ze nog heeft (heb hier geen email, zal straks even checken hoe het heette)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem nu op 833 Mhz met een FSB van 97. Hoger wil die echt niet. Ik heb een slotket besteld dus ff arwachten wat dat gaat geven want volgens mij hoeft het corevoltage maar een beetje hoger en trekt ie het gewoon.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
97 mhz? en je hebt dus de dividers van die van een bus van 66? en trekt je agp kaart dat dan wel en anders je HD? als het ff kan zou ik em op 100 mhz zette

Verwijderd

Topicstarter
De dividers staan zoals bij 100Mhz en het draait goed.
Pagina: 1