Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-07 17:47
Hallo, Ik weet niet of ik hier op het juiste forum zit.
Maar ik heb 1 probleempje met mijn Lumia 820, als ik er oortjes of een koptelefoon in doe via de 3.5mm jack komt het maar uit 1 kant (de rechter) ik had hem hier vorige week voor opgestuurd om het te laten repareren, het is ook echt gerepareerd.

Maar toch komt het nog maar uit 1 kant.

Wat ik zelf geprobeerd heb:
Erin blazen omdat er misschien vuil of stof in kon zitten
Meerdere koptelefoons/oortjes getest

De koptelefoon betreft een Rocking Residence Aesh Vampyr als ik het me goed herinner, de oortjes zijn de standaard meegeleverde van een Lumia 920.

Wie weet hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,
JaapN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:14

TommieW

Numa numa.

[...]
ik had hem hier vorige week voor opgestuurd om het te laten repareren, het is ook echt gerepareerd.
[...]
Heeft het dan wel gewerkt?
Hoe weet je dan dat het echt gerepareerd is?
Als 'ie het ook niet doet met de oortjes die bij het toestel geleverd zijn, zal je hem waarschijnlijk nog een keer moeten opsturen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
TommieW schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:08:
[...]

Heeft het dan wel gewerkt?
Hoe weet je dan dat het echt gerepareerd is?
Als 'ie het ook niet doet met de oortjes die bij het toestel geleverd zijn, zal je hem waarschijnlijk nog een keer moeten opsturen.
De koptelefoon klikt er gewoon in wat voorheen niet gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Simpele vraag misschien maar soms helpt een reboot, dit heb je al wel geprobeerd neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-07 10:07
Gebruik je een hoesje? Zo ja, probeer het eens zonder het hoesje om je telefoon. Ik heb hoesjes gehad waarbij de 3,5 mm plug niet genoeg ruimte had en dus niet volledig in de ingang paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
sonna schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:49:
Simpele vraag misschien maar soms helpt een reboot, dit heb je al wel geprobeerd neem ik aan?
Een reboot heb ik inderdaad al (meerdere keren) geprobeerd
Sonny7 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:23:
Gebruik je een hoesje? Zo ja, probeer het eens zonder het hoesje om je telefoon. Ik heb hoesjes gehad waarbij de 3,5 mm plug niet genoeg ruimte had en dus niet volledig in de ingang paste.
De 3.5 mm plug ging er helemaal in met en zonder hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Ongeacht of je een klik hoort of niet, als je koptelefoon het niet doet is het niet gemaakt. Zeker als je verschillende koptelefoons hebt geprobeerd (waaronder de meegeleverde). Opsturen of zelf vervangen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:49
Mijn broer had ook hetzelfde probleem met zijn lumia 820. De telefoon was binnengegaan voor reparatie, maar hierna bleef het probleem aanwezig. Nog steeds geen geluid uit de linkerkant. Ik vermoedde dat het waarschijnlijk een slecht contact was, maar omwille van de garantie mocht ik de telefoon niet opvijzen. Terug naar de winkel dus. Na de tweede keer was het opgelost. Gelukkig want mijn broer zat nu al weken zonder telefoon. Na een aantal dagen dook er een ander probleem op, de aan/uit knop weigerde te werken. Ik heb eerst gecontroleerd of de knop zelf kapot was, maar dit was niet het geval. Conclusie er zit ergens een slecht contact. Ik heb op het internet gezocht hoe de PCB van de telefoon is opgebouwd en daar is te zien dat de audio connector en de knoppenconnector ongeveer op dezelfde plaats met veercontacten aan de PCB worden gekoppeld. De kans dat er dus een slecht veercontact is is dus groot. Nu wou ik vermijden dat de telefoon weer 2 weken weg moest voor reparatie, dus ik heb gezocht naar een oplossing. Omdat er op de vijs links onder een VOID-sticker zit kan ik deze niet verwijderen, omwille van de garantie.

Ik heb het probleem opgelost door de bovenste vijzen (in de hoeken lings rechts) los te zetten en daarna de bovenkant naar links en rechts te schuiven. Deze minimale verschuiving zorgt ervoor dat alle veercontacten weer verbinding maken.
Pagina: 1