Beste Tweakers,
Sinds kort begin ik steeds meer geïnteresseerd te raken in versterkers.
Dit omdat ik momenteel op verschillende toestellen mijn geluid heb. (Xbox / PC / Laptop)
En ik op het moment constant de kabels heen en weer zit te sjouwen. Dit is verre van ideaal.
Het nadeel hiervan is dat ik momenteen een Logitech Z-5500 heb en ik die dus niet op een versterker kan aansluiten. (Sub heeft ingebouwde versterker)
Ik heb me een beetje zitten inlezen in wat een versterker nou eigenlijk doet. Ik ben namelijk echt een leek in het audio gebied.
Het lijkt mij dus dat een versterker gewoon puur de speakers stroom toevoert, en de kanalen aangeeft.
Tevens als een soort splitter over systemen werkt waardoor je op verschillende systeem geluid kan afspelen. (D.m.v. verschillende HDMI aansluitingen)
Ik zie zo dat receivers een maximaal wattage per kanaal heeft.
http://www.receiverstore....ioneer-vsx-528-zwart.html
Zo heeft deze bijvoorbeeld 130 watt per kanaal.
Dit houd dus in dat ik 5 sattelietspeakers van ~100 watt kan aansluiten. Dit is dus prima.
Hoe zit het dan met een Subwoofer? Want een subwoofer kan makkelijk +-200-300 watt verbruiken.
Dit kan dus niet op deze receiver?
En het 130 watt per kanaal, is dat pér kanaal. fr een rekensom van het maximaal belastbare?
Stel bijvoorbeeld ik zet 2 zuilen neer van 200 watt per stuk, en 2 rear speakers van 50 watt per stuk.
Voorderest lijkt het me vanzelfsprekend. De boxjes aansluiten op de betreffende kanalen - aansluiten op de apparatuur, aanzetten, instellen, klaar.
Het idee was namelijk
Front
2x pricewatch: Boston Acoustics A 360 (Zwart)
200w
Center
pricewatch: Boston Acoustics A 225C (Zwart)
125w
Sub
pricewatch: Boston Acoustics ASW 650 (Zwart)
300w
2 sattelietjes van mijn Z-5500 als rear
Stel het 'per kanaal' is een rekensom van het maximaal belastbare.
130*5 = 650
200w+125w+300w= 625
Alvast bedankt!
Sinds kort begin ik steeds meer geïnteresseerd te raken in versterkers.
Dit omdat ik momenteel op verschillende toestellen mijn geluid heb. (Xbox / PC / Laptop)
En ik op het moment constant de kabels heen en weer zit te sjouwen. Dit is verre van ideaal.
Het nadeel hiervan is dat ik momenteen een Logitech Z-5500 heb en ik die dus niet op een versterker kan aansluiten. (Sub heeft ingebouwde versterker)
Ik heb me een beetje zitten inlezen in wat een versterker nou eigenlijk doet. Ik ben namelijk echt een leek in het audio gebied.
Het lijkt mij dus dat een versterker gewoon puur de speakers stroom toevoert, en de kanalen aangeeft.
Tevens als een soort splitter over systemen werkt waardoor je op verschillende systeem geluid kan afspelen. (D.m.v. verschillende HDMI aansluitingen)
Ik zie zo dat receivers een maximaal wattage per kanaal heeft.
http://www.receiverstore....ioneer-vsx-528-zwart.html
Zo heeft deze bijvoorbeeld 130 watt per kanaal.
Dit houd dus in dat ik 5 sattelietspeakers van ~100 watt kan aansluiten. Dit is dus prima.
Hoe zit het dan met een Subwoofer? Want een subwoofer kan makkelijk +-200-300 watt verbruiken.
Dit kan dus niet op deze receiver?
En het 130 watt per kanaal, is dat pér kanaal. fr een rekensom van het maximaal belastbare?
Stel bijvoorbeeld ik zet 2 zuilen neer van 200 watt per stuk, en 2 rear speakers van 50 watt per stuk.
Voorderest lijkt het me vanzelfsprekend. De boxjes aansluiten op de betreffende kanalen - aansluiten op de apparatuur, aanzetten, instellen, klaar.
Het idee was namelijk
Front
2x pricewatch: Boston Acoustics A 360 (Zwart)
200w
Center
pricewatch: Boston Acoustics A 225C (Zwart)
125w
Sub
pricewatch: Boston Acoustics ASW 650 (Zwart)
300w
2 sattelietjes van mijn Z-5500 als rear
Stel het 'per kanaal' is een rekensom van het maximaal belastbare.
130*5 = 650
200w+125w+300w= 625
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Valandin op 06-01-2014 16:56 ]