Verwijderd

Topicstarter
Hee iedereen,

Ik zit met een probleempje.

Mijn computer valt af en toe uit. Nou ben ik al bij de winkel geweest en ik ga ervan uit dat dat allemaal opgelost wordt.

Mijn probleem is eigenlijk dat ik graag gedownloade films (.mkv) wil afspelen op mijn tv. Ik heb al een Iomega Mediaplayer (oud), en die speelt deze niet af.

Ook wil ik graag voetbal en football wedstrijden op de computervia hdmi naar mijn tv brengen. Omdat mijn computer dit ook niet heeft, kan ik dit erin laten zetten voor pak en beet 50 euro.

Maar vanmiddag las ik wat over een Philips mediaplayer (soort van apple tv), en een Iomega ScreenPlay HD Media Player DX mediaplayer.

Uiteindelijk wil ik dus films, en livewedstrijden kunnen streamen van mijn PC naar mijn TV.

Wat is dan de beste optie?
- Een bepaalde mediaplayer?
- Een soort van apple tv (Philips)?
- HDMI in mijn computer laten stoppen en gewoon met de HDMI kabel werken?

Ik hoor graag van jullie!

Mvg, Roel

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Misschien is het handig om je eerst even in te lezen in de wereld van mediaspelers en HTPC's.
Zoals het nu klinkt is, met name door de eis van voetbal-wedstrijden streamen, een HTPC de meest logische keuze. Een HTPC is feitelijk niet veel meer dan een desktop-computer, die qua componenten helemaal is afgestemd op HTPC-toepassingen. (denk aan de case, geluidsproductie, bedienings-systemen maar ook software). Helaas is dit ook de duurste optie.
De meest simpele en goedkope optie is een andere videokaart in je systeem plaasten (aannemende dat je TV kennelijk geen VGA-input heeft en je videokaart alleen een VGA-output biedt). Dat kan overigens toch wel een stukje goedkoper dan voor die 50,- zie bijvoorbeeld een pricewatch: Asus GT610-SL-1GD3-L die prima zou moeten volstaan. Voor wat betreft software lijkt XBMC me de handigste keuze om even te installeren op je machine erbij.
Nu hangt alles wel heel erg af van wat je exact wilt, wat je budget is etc. Er zijn dus ook heel wat andere mogelijkheden beschikbaar die misschien wel interessanter voor je blijken, maar daarvoor lijkt het me handig als je eerst even gaat nadenken naar hoe je het precies wilt hebben

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal me eens in gaan lezen in de HTPC's, want ik heb werkelijk waar 0,0 verstand van alle mogelijke verbindingen etc.

Wat als eerste in mij opkwam is gewoon zorgen voor een HDMI aansluiting in de computer (want dat is de beste verbinding toch? en dan via een HDMI kabel naar de tv. Dan speelt dus alles zich ook af op mijn computer. Het leek me handig om dit zo te doen, want het enige wat ik dan moet doen voor de .mvk films af te spelen is bij wijze van VLC downloaden ofzo.

Vorig jaar heb ik een nieuwe tv gekocht. Niks speciaals (rond de 300 euro), maar dat was de goedkoopste die gewoon HD beeld had. Dit in verband met mijn playstation. Is geen smart tv ofzo dus...misschien beperkt dat dan nog de keuze..

Graag nog meer reacties :)!

Bedankt alvast!

• kroegtijger
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:49:
Oke, ik zal me eens in gaan lezen in de HTPC's, want ik heb werkelijk waar 0,0 verstand van alle mogelijke verbindingen etc.

Wat als eerste in mij opkwam is gewoon zorgen voor een HDMI aansluiting in de computer (want dat is de beste verbinding toch? en dan via een HDMI kabel naar de tv. Dan speelt dus alles zich ook af op mijn computer. Het leek me handig om dit zo te doen, want het enige wat ik dan moet doen voor de .mvk films af te spelen is bij wijze van VLC downloaden ofzo.

Vorig jaar heb ik een nieuwe tv gekocht. Niks speciaals (rond de 300 euro), maar dat was de goedkoopste die gewoon HD beeld had. Dit in verband met mijn playstation. Is geen smart tv ofzo dus...misschien beperkt dat dan nog de keuze..

Graag nog meer reacties :)!

Bedankt alvast!
HDMI biedt inderdaad de meeste bandbreedte waardoor je het signaal in de hoogst mogelijke kwaliteit kan overbrengen. Dit is o.a. van toepassing voor HD-audio waar deze bandbreedtes voor noodzakelijk zijn.
Je kan dit inderdaad rechtstreeks op je TV hangen, maar je zou het ook eventueel via een receiver kunnen laten verlopen, afhankelijk van welke hardware je voor handen hebt.
Het scherm maakt verder niet veel uit; het hoeft alleen maar weer te geven.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Wat zouden de stappen en mogelijke kosten zijn wanneer ik dit via zo'n receiver zou laten lopen?

• kroegtijger
Als je al een receiver hebt met HDMI in/outputs dan natuurlijk slechts 2 HDMI-kabels.

iRacing Profiel

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Receivers met HDMI heb je in alle prijsklassen, check de pricewatch eens. Als ik de posts eens doorlees, vraag ik me echter wel af of een receiver levert wat jij zoekt. Aan een receiver kun je diverse bronnen hangen waarvan vervolgens het beeld doorgegeven wordt naar de tv en het geluid uit de speakers van de audio installatie komen.
Volgens mij kun je beter kiezen voor een nieuwe videokaart met HDMI uitgang en een HDMI-kabel leggen van je pc naar de tv. Dit lijkt me de meest eenvoudige en goedkope oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
DvdV,

Inderdaad. Ik heb er weinig verstand van en een nieuwe videokaart met HDMI uitgang lijkt me inderdaad het handigst. Zo kan ik bijvoorbeeld ook gewoon live sportwedstrijden streamen (geen idee of dit met een receiver ook kan).

Met deze optie hoef ik ook geen nieuwe mediaplayer of iets dergelijks te kopen, en kan ik mijn huidige mooi houden voor het opslaan van muziek en andere bestanden.

Met een HDMI kabel blijft het geluid toch gewoon uit mijn tv komen ?!

• kroegtijger
S1NN3D schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:01:
Receivers met HDMI heb je in alle prijsklassen, check de pricewatch eens. Als ik de posts eens doorlees, vraag ik me echter wel af of een receiver levert wat jij zoekt. Aan een receiver kun je diverse bronnen hangen waarvan vervolgens het beeld doorgegeven wordt naar de tv en het geluid uit de speakers van de audio installatie komen.
Volgens mij kun je beter kiezen voor een nieuwe videokaart met HDMI uitgang en een HDMI-kabel leggen van je pc naar de tv. Dit lijkt me de meest eenvoudige en goedkope oplossing.
Klopt inderdaad. Overigens, zonder videokaart heeft die receiver ook niet veel meerwaarde natuurlijk, want hoe wil je de PC anders aan de receiver hangen?

iRacing Profiel

• S1NN3D
  • Niet online
kroegtijger schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:23:
Klopt inderdaad. Overigens, zonder videokaart heeft die receiver ook niet veel meerwaarde natuurlijk, want hoe wil je de PC anders aan de receiver hangen?
Uiteraard. Via HDMI zal er een aanlevering plaats moeten vinden. :+
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:11:
Inderdaad. Ik heb er weinig verstand van en een nieuwe videokaart met HDMI uitgang lijkt me inderdaad het handigst. Zo kan ik bijvoorbeeld ook gewoon live sportwedstrijden streamen (geen idee of dit met een receiver ook kan).
Nee, dit kan niet. Met een receiver kun je geen video streamen; wel audiomateriaal.
Met een HDMI kabel blijft het geluid toch gewoon uit mijn tv komen ?!
Ja, wanneer je de HDMI kabel in je tv doet, komt het geluid ook gewoon uit je tv-speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Oke top,

Voor zo'n leek als mij is niks eenvoudiger dan een nieuwe videokaart met HDMI uitgang!

Alles komt goed... ;)!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact gehad met de computerwinkel en vertelde dat ik misschien een Asus GT610-SL-1GD3-L zoals hierboven werd geadviseerd wilde laten plaatsen.

De computershop vertelde me dat dit wel heel erg 'entry level' zou zijn en ze adviseerde me een GeForce GT630 Silent 2GB.

Al met al kunnen ze deze bestellen en plaatsen voor 77.50 totaal. Is deze videokaart ook echt veel beter voor het beeld of zou ik dit bijvoorbeeld alleen merken met gamen. Dit doe ik toch op mijn Ps3 dus daarvoor heb ik geen betere videokaart nodig.

Is het dus puur om wat extra te verdienen of is hun advies goed uit te leggen door middel van betere beeldkwaliteit?

Ik hoor het wel ;)!

• S1NN3D
  • Niet online
Een GT610 kan 1080p 3D-materiaal weergeven inclusief HD-audio dus een upgrade naar een duurdere videokaart lijkt mij niet nodig.

• kroegtijger
S1NN3D schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:42:
Een GT610 kan 1080p 3D-materiaal weergeven inclusief HD-audio dus een upgrade naar een duurdere videokaart lijkt mij niet nodig.
Precies. Een duurdere kaart voegt voor deze taken helemaal niets toe, behalve dan dat de winkel weer wat extra erop verdient.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Heb ik toch goed gedaan om dit nog even te checken. Ga ook meteen naar een andere shop want om me zo voro de gek te houden vind ik niet echt heel chill haha.

Thnx iig!
Pagina: 1