Afgelopen zomer ben ik op bezoek geweest bij familie in Zuid-Afrika. In hun huis had een tante van mij een systeem waarbij de woonkamer en alle slaapkamers aangesloten waren op een audio systeem. Elke kamer had een controle unit die kon kiezen uit audio voor specifiek die kamer. Hierbij kon je een 3.5mm audio plug in de controle unit steken of een usb stick in de controle unit steken. Daarnaast was het mogelijk om een centrale audio feed te gebruiken voor heel het huis. Deze audio feed was in te stellen op de begane grond, in de woonkamer. Vervolgens kon dit opgepikt worden in elke kamer waar de controle unit was ingesteld op de centrale audio feed.
Nu wil ik iets vergelijkbaars bouwen voor mijn eigen huis. Het audio systeem wat mijn tante heeft laten installeren is blijkbaar heel duur en tevens weet ze zelf ook niet hoe het werkt, mede door dat het amper gebruikt wordt. Ik moet dus zelf iets gaan bedenken om tot hetzelfde resultaat te komen, maar met een aanzienlijk lagere prijs.
Zelf heb ik tot nu toe in gedachte om iets met FM te gaan doen, omdat een FM transmitter relatief goedkoop is. Tevens zijn er FM radio's beschikbaar met tevens ook een usb en/of sd kaart-lezer. Deze kan ik vervolgens in elke kamer plaatsen.
Ik zal dit topic blijven updaten met mijn voortgang.
Heeft er iemand nog tips of ideeën die mij misschien verder kunnen helpen?
Nu wil ik iets vergelijkbaars bouwen voor mijn eigen huis. Het audio systeem wat mijn tante heeft laten installeren is blijkbaar heel duur en tevens weet ze zelf ook niet hoe het werkt, mede door dat het amper gebruikt wordt. Ik moet dus zelf iets gaan bedenken om tot hetzelfde resultaat te komen, maar met een aanzienlijk lagere prijs.
Zelf heb ik tot nu toe in gedachte om iets met FM te gaan doen, omdat een FM transmitter relatief goedkoop is. Tevens zijn er FM radio's beschikbaar met tevens ook een usb en/of sd kaart-lezer. Deze kan ik vervolgens in elke kamer plaatsen.
Ik zal dit topic blijven updaten met mijn voortgang.
Heeft er iemand nog tips of ideeën die mij misschien verder kunnen helpen?