Huis Audio Systeem bouwen met een zo laag mogelijke prijs.

Pagina: 1
Acties:

• Reyuken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06-2025
Afgelopen zomer ben ik op bezoek geweest bij familie in Zuid-Afrika. In hun huis had een tante van mij een systeem waarbij de woonkamer en alle slaapkamers aangesloten waren op een audio systeem. Elke kamer had een controle unit die kon kiezen uit audio voor specifiek die kamer. Hierbij kon je een 3.5mm audio plug in de controle unit steken of een usb stick in de controle unit steken. Daarnaast was het mogelijk om een centrale audio feed te gebruiken voor heel het huis. Deze audio feed was in te stellen op de begane grond, in de woonkamer. Vervolgens kon dit opgepikt worden in elke kamer waar de controle unit was ingesteld op de centrale audio feed.

Nu wil ik iets vergelijkbaars bouwen voor mijn eigen huis. Het audio systeem wat mijn tante heeft laten installeren is blijkbaar heel duur en tevens weet ze zelf ook niet hoe het werkt, mede door dat het amper gebruikt wordt. Ik moet dus zelf iets gaan bedenken om tot hetzelfde resultaat te komen, maar met een aanzienlijk lagere prijs.

Zelf heb ik tot nu toe in gedachte om iets met FM te gaan doen, omdat een FM transmitter relatief goedkoop is. Tevens zijn er FM radio's beschikbaar met tevens ook een usb en/of sd kaart-lezer. Deze kan ik vervolgens in elke kamer plaatsen.

Ik zal dit topic blijven updaten met mijn voortgang.
Heeft er iemand nog tips of ideeën die mij misschien verder kunnen helpen?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:58

DjVe

Hatsaflats!

Als je dit goed wilt doen, dan ben je toch een beste bulk kwijt. Is het geen idee om gewoon een Sonos systeempje te nemen met één of meerdere draagbare speakers?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-01 20:19
Het leven is te kort voor slecht geluid, dus zorg voor een goede set speakers/apparatuur.

• Magistraal91
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-12-2025
Dit topic ga ik zeker volgen. Een interessante opdracht en ik ben benieuwd hoe dit een vervolg gaat krijgen.

• Reyuken
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik houd van knutselen en mezelf beperkingen opleggen om zo tot interessante oplossingen te komen. Ik heb ook eerlijk gezegd geen hogen eisen van het geluidssysteem. Als het geluid 'ok' is, is het afdoende. Een Sonos of Airplay systeem drijft de prijs al snel in de honderden euros voor het hele huis. Bluetooth lijkt me ook een betaalbare optie maar ik weet niet of het soepel werkt als ik meerdere speakers wil pairen aan een enkel systeem en of ik dan nog steeds de mogelijkheid hebt om te kiezen uit een andere geluidsbron zonder hierbij de koppeling te verliezen.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01 15:01
Zou je een simpel plattegrondje kunnen schetsen met de plaatsen waar je van plan bent je speaker bent neer te zetten? Als je niet vies bent van een beetje knutselen om de prijs laag te houden heb ik wel ideeën.

druk en typefouten voorbehouden

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lees deze eens door: Multi-room audio on a budget (RasPi+squeeze-ecosystem)
Je was niet de eerste namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1