Ik heb voorheen altijd mac gebruikt maar nu verkoop ik mijn iMac 2011 model en mijn macbook pro retina 15" om volledig naar PC over te gaan.
overstappen van Mac naar PC (Windows) dus.
Eerst wou ik een mini itx game pc bouwen om hem vervolgens aan mijn iMac scherm aan te sluiten maar heb begrepen dat dit niet lukt bij de nieuwere modellen iMac 2011 met thunderbolt aansluiting..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil erop gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
budget is 1000 euro excl monitor en randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een G500 muis, een Apple toetsenbord en Z5500 luidspreker set dus aan randapparatuur zit ik nu wel goed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst A-merken zoals Asus, Msi, Corsair omdat ik een goed gevoel heb bij dat soort bedrijven
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
1.Kast mag niet te groot zijn ( midtower model) dit mag niet ten kosten van de airflow gaan.
2.Kast moet zo stil mogelijk zijn, extra fans met betere luchtverplaatsing of koeling aanbevolen.
3.PC moet zowel als binnen en buiten kant strak uitzien. Hierbij bedoel ik kleurmatching van PCB Als voorbeeld Asus ROG moederbord met een rode werkgeheugen
Ga je overklokken?
Ja, liefst met waterkoeling
wat ik tot nu toe heb samengesteld:
pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed
pricewatch: Corsair Hydro H100i
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
ik kom niet uit bij de:
Moederbord
pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming
of
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero
of iets goedkopere alternatief misschien ?
Videokaart
GTX 770 of r280x
Voeding
Een voeding van 600 watt moet voldoende zijn denk ik
Werkgeheugen
een geheugen van 16 GB 1600 mhz
Kast
Kast moet niet te groot zijn, Midtower zou voldoende moeten zijn
Monitor
pricewatch: Asus MX279H Zwart
of
pricewatch: AOC q2963Pm Zwart
deze staat ook voor 350 bij V&A
Ik hoef geen besturingssysteem erbij te hebben.
graag wil ik hierover meer informatie
overstappen van Mac naar PC (Windows) dus.
Eerst wou ik een mini itx game pc bouwen om hem vervolgens aan mijn iMac scherm aan te sluiten maar heb begrepen dat dit niet lukt bij de nieuwere modellen iMac 2011 met thunderbolt aansluiting..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil erop gaan gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
budget is 1000 euro excl monitor en randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een G500 muis, een Apple toetsenbord en Z5500 luidspreker set dus aan randapparatuur zit ik nu wel goed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst A-merken zoals Asus, Msi, Corsair omdat ik een goed gevoel heb bij dat soort bedrijven
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
1.Kast mag niet te groot zijn ( midtower model) dit mag niet ten kosten van de airflow gaan.
2.Kast moet zo stil mogelijk zijn, extra fans met betere luchtverplaatsing of koeling aanbevolen.
3.PC moet zowel als binnen en buiten kant strak uitzien. Hierbij bedoel ik kleurmatching van PCB Als voorbeeld Asus ROG moederbord met een rode werkgeheugen
Ga je overklokken?
Ja, liefst met waterkoeling
wat ik tot nu toe heb samengesteld:
pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed
pricewatch: Corsair Hydro H100i
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
ik kom niet uit bij de:
Moederbord
pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming
of
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero
of iets goedkopere alternatief misschien ?
Videokaart
GTX 770 of r280x
Voeding
Een voeding van 600 watt moet voldoende zijn denk ik
Werkgeheugen
een geheugen van 16 GB 1600 mhz
Kast
Kast moet niet te groot zijn, Midtower zou voldoende moeten zijn
Monitor
pricewatch: Asus MX279H Zwart
of
pricewatch: AOC q2963Pm Zwart
deze staat ook voor 350 bij V&A
Ik hoef geen besturingssysteem erbij te hebben.
graag wil ik hierover meer informatie
[ Voor 25% gewijzigd door ozzyfrozzy op 09-01-2014 00:51 . Reden: Niet duidelijk genoeg ]