Beste mede-tweakers,
Het bedrijf waar ik werk zit midden in de uitbreiding naar een tweede locatie. Op deze tweede locatie moet het bedrijfnetwerk beschikbaar komen, maar voordat ik mijn vraag stel zal ik eerst even een siutatieschets geven.
Locatie 1: (Hoofdlocatie)
VLAN 10: Corporate en Management
VLAN 20: Gast Gelimiteerd op 10/2
VLAN 30: VoIP
VLAN 40: Netwerk voor kinderen?
Nu heb ik mezelf in zitten lezen in verschillende mogelijkheden voor site-to-site VPNs, en hier ben ik verschillende dingen tegen gekomen.
Hierbij mijn vragen:
*Kan ik EoIP gebruiken als tunnel tussen de locaties en hoe veilig is dit?
*Wat is jullie aanraden voor een site-to-site VPN en waarom
*Wat is de beste manier om te zorgen dat de kinderen van de directrice op internet kunnen? Zonder dat we hierbij het bedrijfsnetwerk storen. (1 Studeert HBO, 1 middelbaar, dus je kan die niet zomaar op een 1/1 limiet zetten o.i.d.)
Bij deze alvast bedankt voor de hulp
PS. Ik ga er vanuit dat dit onder de criteria voor PNS valt, indien niet graag het topic naar NT verplaatsen
Het bedrijf waar ik werk zit midden in de uitbreiding naar een tweede locatie. Op deze tweede locatie moet het bedrijfnetwerk beschikbaar komen, maar voordat ik mijn vraag stel zal ik eerst even een siutatieschets geven.
Locatie 1: (Hoofdlocatie)
- 1 Mikrotik RB2011UAS-RM
- 100/100 Glasvezel
- VoIP Centrale (Asterisk in VM)
- 4 Workstations
- Ubiquity UniFi APs (2 stuks) (Controller als VM)
- 1 Mikrotik RB2011UAS-RM
- 1 Extreme Networks 24 of 48 poorts Gigabit switch
- 2 UniFi Pro APs
- 2 Workstations
- 4 VoIP toestellen
- 100/100 glasvezel
- Wireless & Wired apparatuur voor de kinderen
VLAN 10: Corporate en Management
VLAN 20: Gast Gelimiteerd op 10/2
VLAN 30: VoIP
VLAN 40: Netwerk voor kinderen?
Nu heb ik mezelf in zitten lezen in verschillende mogelijkheden voor site-to-site VPNs, en hier ben ik verschillende dingen tegen gekomen.
Hierbij mijn vragen:
*Kan ik EoIP gebruiken als tunnel tussen de locaties en hoe veilig is dit?
*Wat is jullie aanraden voor een site-to-site VPN en waarom
*Wat is de beste manier om te zorgen dat de kinderen van de directrice op internet kunnen? Zonder dat we hierbij het bedrijfsnetwerk storen. (1 Studeert HBO, 1 middelbaar, dus je kan die niet zomaar op een 1/1 limiet zetten o.i.d.)
Bij deze alvast bedankt voor de hulp
PS. Ik ga er vanuit dat dit onder de criteria voor PNS valt, indien niet graag het topic naar NT verplaatsen
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.