Problemen met W7 installatie op SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:47
Beste mede-tweakers,

Afgelopen weekend was ik van plan om mijn PC een herinstallatie te geven. Echter wanneer ik Windows 7 op de SSD wil installeren geeft deze foutmeldingen.

Computer specificaties:
Intel Core i7 920 @ 2,67GHz
Asus P6T Mainboard
Asus Nvidia Geforce GTX275
3x 2GB Corsair 1600MHz memory
3x 4GB Kingston 1333MHz memory
OCZ Vertex 2 120GB SSD
Western Digital Black Caviar 4TB 7200rpm

Echter gaat de installatie op de Western Digital 4TB schijf wel goed, alleen wanneer ik de installatie wil uitvoeren op de SSD dan krijg ik de volgende foutmelding. Zal straks nogmaals even de installatie uitvoeren voor de exacte foutmelding/foutcode van Microsoft. Hij blijft in ieder geval steken op stap 2 van de Windows 7 installatie.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Op een andere harde schijf installeren, dit is wel gelukt (WD 4TB).
- Installatie proberen uit te voeren met 1 geheugen module, de rest eruit gehaald en zowel 1x het kingston geheugen erin gelaten en zowel 1x het Corsair geheugen erin gelaten.
- Nieuwe DVD gebrand met laagste snelheid van Windows 7.
- Andere SATA kabels gebruikt.
- OCZ Vertex 2 proberen te updaten met de Tool Software, echter kreeg ik een blauw scherm tijdens het uitvoeren hiervan.
- Wanneer ik in Windows 7 zit werkend op mijn WD 4TB dan kan ik de schijf via de verkenner en via systeembeheer de harde schijf gewoon benaderen, ik zie echter ook bestanden geïnstalleerd staan (Program Files / Windows etc.)
- SSD geformateerd via Windows 7, vervolgens reboot zonder WD 4TB en dan SSD installatie. Maar ook hier weer een foutmelding.

Ik weet echter dat jullie graag de foutcode willen hebben, deze heb ik helaas niet zo bij de hand. Deze plaats ik vanavond er nog even bij. Alleen zou ik graag misschien het topic al een start willen geven waarmee ik vanavond aan de slag kan om het toch werkend te krijgen.

De foutcode heb ik tevens ook op het internet al nagezocht en een resolute oplossing is niet echt te vinden. De een zegt het geheugen, de ander weer iets anders. Maar met één enkel geheugen en verschillende modules te hebben geprobeerd, wil ik dit eigenlijk al zo goed als uitsluiten.

Hopende dat jullie me alvast op de goede weg/richting kunnen sturen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt een OCZ Vertex 2. Die reeks staat erom bekend om zomaar het loodje te leggen. Mijn eerste ingeving is dan ook dat je SSD stuk is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Ja dit dacht ik zelf ook al, alleen het rare vind ik dat wanneer ik hem zo aansluit aan me pc dat hij dan wel gewoon reageert en kan benaderen. Echter de Windows 7 installatie stopt er zomaar mee :(

Wat ik kan proberen bedenk ik me net is eens Windows 8.1 proberen.

Meer reacties/feedback is van harte welkom uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 10:18

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Heb je de optie AHCI in je BIOS aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Jep AHCI mode geprobeerd, IDE Enhanced en compatible mode werken beiden niet tijdens de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij m'n vorige werk had m'n manager een zelfde schijf. Leek prima te werken, gaf uiteindelijk eens vreemde meldingen, herinstallatie deed 't wel, maar een paar dagen later was-ie spontaan onbenaderbaar. Hele systeem wilde niet eens door de POST heenkomen als de schijf was aangesloten.

Omdat de serie zo'n grote negatieve reputatie heeft, is het beter om data eraf te halen wat je nodig hebt en gewoon een nieuwe SSD aanschaffen. Kost je ook veel minder tijd en geklooi. En als 8.1 wel wil, kan 't zomaar over een week of maand alsnog ophouden met werken. Bespaar jezelf die moeite en frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Oke bedankt voor de tip, ik laat hem morgen in een ander systeem testen om te kijken of de SSD wel functioneerd in een ander systeem. Als hij het daar ook niet doet, dan is het duidelijk.

Zoniet, dan zal ik het topic verder updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 17:12
Het zal toch handig zijn om te weten wat er precies fout gaat / wat de melding is. Ik heb wel vaker vreemde melding gezien bij het installeren van Win7 op een SSD, dit bleek aan de installer te liggen en niet zo zeer aan de disk.
En ja de Vertex 2 heeft een slechte naam - maar het kan natuurlijk goed zijn dat er gewoon een ander probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Het was dan toch me SSD die stuk was. Heb de SSD in een ander systeem proberen te installeren, maar dezelfde foutmelding op hetzelfde moment komen naar voren. Echter wil ik dit graag nog even met jullie delen voor mensen die dit ook misschien in de toekomst kunnen verwachten.

Ik heb even een foto gemaakt met de telefoon.

Deze melding komt dan naar voren: 0x80070002
Afbeeldingslocatie: http://www.huskesvormgeving.nl/foto.JPG

OCZ Vertex 2 120GB R.I.P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Enne 1.. 2.. 3.. Ik zei het toch! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ohw de p6t heb ik ook maar dan de p6tse, met 3x2GB maar ook met de i7-920.
is het misschien handig om tijdens de install, het andere geheugen er even uit te halen ?
aangezien dat een ander type is?

Maar wat HoT zegt kan wel eens gruwelijk de waarheid zijn, helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door MarElo op 07-01-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Ja ik zie geen andere mogelijkheden meer. Ik ben vandaag naar me oude werkgever geweest (computerwinkel en tevens reparatiecenter) en heb daar op 2 systemen geprobeerd. Bij beiden helaas dezelfde foutmelding dus ga ik er vanuit dat het toch echt aan de SSD licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

nou RMA dan maar.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Ja dan heb ik nog een vraag. Van deze SSD heb ik geen rekening meer en heb bij OCZ op de website gekeken dat deze vertex 2 serie een garantieperiode heeft van 3 jaar.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze nog in de garantie valt, aangezien ik geen aankoopbon meer heb. De SSD zal nu nog net geen 3 jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Serienummer invullen op de website en via OCZ zelf garantie claimen? En aankoopbon, heb je de schijf niet online besteld? Want dan kan je bij de winkel waar je 'm vandaan hebt gehaald altijd de factuur opnieuw downloaden.

Pagina: 1