Wifi Antenne

Pagina: 1
Acties:

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 18:28
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb in mijn zelfgebouwde pc een TP-Link TL-WDN3800 zitten.
Het bereik van deze kaart valt me een beetje tegen ( ik gebruik hem voornamelijk om een netwerk op t zetten voor telefoon e.d.). Dus ik dacht, laat ik eens kijken of ik hier wat aan kan doen.

Is deze antenne (pricewatch: TP-Link TL-ANT2408CL ) voor mijn kaart geschikt? Kan het nergens vinden..

Alvast bedankt!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
het lijkt er wel op beide hebben een RP-SMA connector.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
Ja, die is geschikt.
Of je er wat mee opschiet? De antenne zit zo nog steeds aan de achterkant van je desktop PC.
Een variant met kabel (zodat de antenne anders geplaatst kan worden) lijkt me beter.

Maar wat wil je doen? Een netwerk met je telefoon? Waarom niet via het 'gewone' netwerk?

• RonaldMeer
Dankuwel voor de reacties,

@rooot , ik zet softwarematig een hotspot op , zodat ik in huis een Wi-Fi netwerk heb, omdat er geen router in huis is! Oftewel, ik gebruik in plaats van een router mijn netwerkkaart, snap je hem?

Met de antenne die jij voorstelde, moet ik er dan 2 kopen, aangezien er 2 antennes op mijn kaart zitten? Of kan ik 1 oude antenne laten zitten en 1 zoals jij voorstelde erop zetten?

EDIT: Kan zoiets dan ook? pricewatch: TP-Link TL-ANT2408C

Dit lijkt me een betere range te hebben naar mijn gevoel, omdat het echt een antenne is, of heb ik dit fout?

[ Voor 23% gewijzigd door RonaldMeer op 06-01-2014 11:57 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die je zelf gevonden hebt is beter want die zend in alle richtingen uit, en gaat beter door muren heen.
De antenne van root (ik heb deze zelf ook) wordt gebruikt om een signaal in 1 bepaalde richting te zenden/ontvangen, en kan niet zo goed door muren heenkijken. Daar heb je dus niets aan. Zo zit ik in huis op 500 meter van een hotspot. Door de vaste antenne precies daarop te richten, kan ik de hotspot aan.

• RonaldMeer
Dat lijkt me in huis niet heel handig nee..
Maakt het dan nog uit of deze direct aan mijn kaart vastzit, of is een losse die ik met een kabeltje ergens kan neerzetten beter?

• Reepje
  • Niet online
Met kabel is beter omdat de antenne dan "meer lucht" krijgt. Als je computer niet in een hoek of tegen een muur staat, kan je wellicht ook volstaan met de antenne recht in de kaart.

• RonaldMeer
Nee de pc staat op de eerste verdieping, in de hoek.. is die pricewatch: TP-Link TL-ANT2408CL dan voldoende, en zo ja, moet ik deze dan 1 of 2x bestellen?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:20

franssie

Save the albatross

Je kan ook op ebay twee sma verleng kabeltjes kopen, die tussen je huidige antenne's plaatsen en klaar. Lijkt mij simpelste en goedkoopste oplossing?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• RonaldMeer
Dat is eventueel ook wel een oplossing, maar waar krijg ik het meeste bereik van?..

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik zou eerst voor die paar euro twee kabeltjes kopen, en als alternatief naar een simpel accespoint overstappen ipv deze PC oplossing, kost evenveel als een andere kaart in je PC en het netwerk blijft dan ook beschikbaar als je PC uit staat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RonaldMeer schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:28:
Dat is eventueel ook wel een oplossing, maar waar krijg ik het meeste bereik van?..
Het meeste bereik krijg je met de minste obstakels. dus als er een dikke stalen pc voor je antenne staat is dat zwaar kut voor je bereik. En als je een mimo kaartje hebt ben je ook beter in staat het singaal te richten

Dan heb je ook nog verschillende betere en slechte antennes

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 06-01-2014 14:34 ]

Iperf

• RonaldMeer
@Fish Dan is het dus het beste om een antenne aan een kabeltje te hebben die ergens op een bureau o.i.d. kan staan?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De beste plek is wat ik je boven heb omschreven. ik Ken jou thuis situatie niet. nogmaals, als jij een oud stalen bureau hebt en je legt daar een antenne op ....

Ik zou gewoon een ap/router whatever kopen ander moet elke keer die pc aan als je wifi nodig hebt.
dat vond ik 15 jaar geleden al vervelend.

Iperf

• RonaldMeer
Ik zal het even proberen te omschrijven:
Ongeveer vierkant huis, op de 1e verdieping staat aan 1 van de zijdes van het huis, ongeveer op de helft van de breedte van die zijde de pc. Deze staat op een houten bureau. Materiaal van het huis is beton/steen.

Over het feit dat elke keer de pc moet aanstaan voor wfi, dat is het probleem niet, aangezien deze pc toch nonstop draait.

Welke is dan het beste, en past dit dan ?

pricewatch: TP-Link TL-ANT2409A
pricewatch: TP-Link TL-ANT2408CL
pricewatch: TP-Link TL-ANT2408C
pricewatch: TP-Link TL-ANT2405C

[ Voor 38% gewijzigd door RonaldMeer op 06-01-2014 15:10 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

De derde, kan staan en is 8dbi, anders de vierde, die is 5dbi dus wel iets zwakker.
// maar kabeltje op ebay is slechts EUR1,17 incl shipment uit china, moet je alleen voetjes zelf maken, maar kan je wel je huidige antenne's herbruiken.

[ Voor 49% gewijzigd door franssie op 06-01-2014 15:22 ]

• RonaldMeer
Heb je eventueel een linkje? (:

• franssie

franssie

Save the albatross

zo snel niet, zoeken op sma extention cable - wereldwijd en dan zie je 'm.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

franssie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:25:
zo snel niet, zoeken op sma extention cable - wereldwijd en dan zie je 'm.
nee reverse sma

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/sma.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 06-01-2014 15:34 ]

Iperf

• RonaldMeer
Maar als ik het dan goed begrijp, verbeter me als ik fout denk, moet ik met 2 kabeltjes deze antennes verlengen (ertussen plaatsen) en deze antennes ergens anders neerzetten. Kan ik deze antennes gewoon in de buurt van de pc laten, of echt compleet ergens anders heen?

Als het gaat om de performance en niet om de prijs, wat is dan het beste?

Dank voor de hulp

• franssie

franssie

Save the albatross

yep, maar met die zoekterm vindt je 'm wel (wel even sorteren op prijs incl verzend, laagste).

// @RonaldMeer ja gewoon ertussen en dan kijken waar je goede ontvangst hebt (drie meter is best wel lang) dus op bureau of tegen de muur, wees creatief.

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 06-01-2014 15:39 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zeker maar de meeste mensen kennen het verschil niet

Iperf

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:51
RonaldMeer schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:41:
@rooot , ik zet softwarematig een hotspot op , zodat ik in huis een Wi-Fi netwerk heb, omdat er geen router in huis is! Oftewel, ik gebruik in plaats van een router mijn netwerkkaart, snap je hem?
Ja, dat snap ik :)

Maar euhm, je voelt um al aankomen, waarom geen router (kopen)?
Is dat niet makkelijker, ook voor andere toepassingen?

• RonaldMeer
@Franssie oke, dankjewel. Dat levert ondanks die 2dBi een beter bereik op dan de pricewatch: TP-Link TL-ANT2408C ? Dan ga ik namelijk voor jouw optie (:

-- Dit is degene die jij bedoelt gok ik? 3M-6M-9M-Antenna-RP-SMA-Extension-Cable-for-Wi-Fi-Router-SMA-Coaxial-Adapter-/370811993692?pt=LH_DefaultDomain_0&var&hash=item56561dfe5c&_uhb=1

@rooot Dit omdat dit in de thuissituatie niet handig is, daarnaast werkt dit ook prima behalve het bereik wat een beetje tegenvalt.

[ Voor 33% gewijzigd door RonaldMeer op 06-01-2014 15:48 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat Fish eerder al aangaf, het is niet met zekerheid te zeggen wat het beste werkt // maar elke wijziging die de antenne's achter je PC kast weghaalt zou -in theorie- al een grote verbetering moeten zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door franssie op 06-01-2014 15:48 ]

• RonaldMeer
Oke, alsnog is dit sowieso een makkelijke oplossing (goedkoop ;) )

• RonaldMeer
Stel dat ik later altijd nog mijn antennes wil aanpassen, moet ik ze dan echt allebei veranderen of kan ik 1 origineel laten en 1 betere neerzetten?

• Reepje
  • Niet online
Die je zelf gevonden hebt in je 2e post is gewoon goed, zoals al meerdere mensen hebben gemeld, ding kost 1 tientje..ik snap effe niet waarom je de boel nou zo zit te pushen. |:(

• RonaldMeer
Sorry hoor, weet hier niet zo heel erg veel van dus ik vroeg t me af..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Reepje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:20:
Die je zelf gevonden hebt in je 2e post is gewoon goed, zoals al meerdere mensen hebben gemeld, ding kost 1 tientje..ik snap effe niet waarom je de boel nou zo zit te pushen. |:(
Bijna de prijs van een losse router als je 2 antennes koopt :)

Iperf

Pagina: 1