Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moshje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
Heb internet en tweakers afgespeurd naar inductieladen voor apple mobiele apparaten. Voor zover ik heb kunnen vinden is het er nog niet (met uizondering van een soort oplaadsleave voor de iPhone).

Met twee katten in huis die dol zijn op snoertjes lijkt het me heel erg fijn om de iPad gewoon op een olpaadmat te kunnen leggen.

Weet iemand of dit er aan zit te komen? Anders is het volgende alternatief een soor docking station waar ik ze in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gok van niet. Apple heeft met de iPad Mini en iPad Air een lijn ingezet van dunner en lichter. Voor draadloos laden heb je een flinke spoel in het apparaat nodig, waardoor het dikker en best veel zwaarder wordt. Nokia Lumia 920 anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moshje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
Ah, dank voor deze info. Dan toch maar een dock ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
spone schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:55:
Ik gok van niet. Apple heeft met de iPad Mini en iPad Air een lijn ingezet van dunner en lichter. Voor draadloos laden heb je een flinke spoel in het apparaat nodig, waardoor het dikker en best veel zwaarder wordt. Nokia Lumia 920 anyone?
Dat is een bewering die Nokia graag maakte toen iedereen viel over de dikte van de 920.
Echter is dit niet waar. Kijk naar toestellen als de Google Nexus 4 en nu 5. Ondersteunen ook draadloos laden en vooral de Nexus 5 is niet zwaar en dik.

Ik gebruik het nu een ander half jaar, eerst dus met die 920 en nu met de Nexus 5 en het is fantastisch.
Opladen aan een kabeltje voelt ineens onwijs ouderwets, mijn oplaad mat ligt op mijn nacht kastje en als ik ga slapen leg ik mijn Nexus daar gewoon op. In de morgen is deze dan keurig opgeladen.

Dit zou ik echt fantastisch vinden voor mijn iPad air die ik nu steeds moet inpluggen.
Geen idee verder of het door aluminium kan trouwens, misschien ligt daar wel het struikelblok waar Apple mee stoeit.

Kan me voorstellen dat het heel groot kan worden als het in de iPhone 6 zou komen.
Apple is natuurlijk wel een partij die zoiets kan aanprijzen alsof het gigantisch nieuw is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik was eerst erg skeptisch. Vond draadloos opladen zeer onnodig totdat ik een filmpje zag van een Ikea nachtkastje hack waarbij de mat onder het oppervlak gemonteerd werd. Je kun de telefoon dus gewoon op het nachtkastje leggen om te opladen.

Ik weet niet hoe Apple's standpunt in draadloos laden is. Zou op zich wel fijn zijn als ze die mogelijkheid bieden :) Kost dat overigens veel meer om te fabriceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iAmRenzo schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:54:
Ik was eerst erg skeptisch. Vond draadloos opladen zeer onnodig totdat ik een filmpje zag van een Ikea nachtkastje hack waarbij de mat onder het oppervlak gemonteerd werd. Je kun de telefoon dus gewoon op het nachtkastje leggen om te opladen.

Ik weet niet hoe Apple's standpunt in draadloos laden is. Zou op zich wel fijn zijn als ze die mogelijkheid bieden :) Kost dat overigens veel meer om te fabriceren?
Dat had ik dus ook altijd, want "wat is nou de moeite om er een kabeltje in te steken".
Toch als je het gebruikt ben je verkocht.

Lijkt me niet veel kosten, is een spoel en een extra chipje.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1