Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 22:16
Even de situatie schetsen:

Heb sinds enkele maanden een nieuwe provider. (mobile vikings, België) Hierbij heb ik ook een nieuw nummer aangevraagd. Echter heb ik nu een vervelend probleem. Contacten naar wie ik een sms verstuur ontvangen mijn bericht maar het gebeurt soms dat ik hun antwoord helemaal niet zie.

Dit is sinds korte tijd nu 2 x voorgevallen. (beide iphone-gebruikers) Ze zeiden me wel dat ze zagen dat dit via iMessage verstuurd ging worden. (Ik heb geen iphone maar een android telefoon)

Een contactpersoon heeft zelfs een respons onder mijn nummer gehad dat hij waarschijnlijk een verkeerd bericht heeft gestuurd naar hem/haar.

Zeer vervelende situatie want ik krijg bepaalde berichten niet.
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 20:24
Je vrienden vertellen dat je geen iPhone hebt en ze je niet via iMessage kunnen bereiken maar old-skool SMS. (of Whatsapp wellicht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:03
dat het beide iphone gebruikers zijn zegt wel iets.
Correct me if I am wrong, maar ik gok dat die iphones op een of andere manier denken dat jij ook een iphone gebruikt. Wanneer mensen iMessage aan hebben staat probeert de iPhone die berichten via iMessage te sturen ipv sms. Laat het eens proberen een smsje naar jou te sturen met iMessage uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:57
Het klinkt eerder alsof iemand anders een iPhone heeft waarop diens nummer geregistreerd staat, wellicht omdat het nummer voorheen van iemand anders is geweest. Diegene zou het nummer weg moeten halen bij de instellingen van zijn of haar iPhone, dat lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• air2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:20
Waarschijnlijk staan je beide nummers in hun telefoon aan jouw contact gekoppeld
dus ze krijgen een bericht van nummer A en replyen dan (naar nummer B ) wat ook aan jouw contact in de iphone gekoppeld is.

Waarschijnlijke oplossing:
Je kunt ze dus vragen of ze jouw oude nummer van jouw contact kunnen halen in hun iphone.

[ Voor 22% gewijzigd door air2 op 07-01-2014 11:36 . Reden: oplossing toegevoegd :) edit 2: Typo's ]

Pagina: 1