Toon posts:

Mac mini werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een Mac mini uit eind 2006 gekocht, deze Mac had geen harde schijf op het moment van kopen.

Ik heb er een 2,5'' hdd ingezet van 7200rpm, deze hdd kreeg ik niet aan het werk (achteraf bleek dat 5400rpm maximaal is)
Nu zit er een hdd in van 320gb en 5400rpm.

De Mac vindt de installatieschijf (Snow Leopard) maar de setup start niet, het enige wat ik zie is een grijs scherm met een appel.

Als ik geen installatieschijf in de Mac doe dan krijg ik een mapje met een vraagteken te zien.

De hdd heb ik geformateerd als hfs, hfs+, fat32, ntfs, ufs... wat ik ook doe de hdd wordt niet gevonden.
Ook heb ik dit geprobeerd met usb-sticks en externe harde schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als de setup niet start, dan is je installatieschijf niet goed. Heb je een originele of zelf eentje gebrand? En is het een Intel mac mini of nog een Powerpc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Intel mac.
Originele snow leopard schijf, en ik heb ook nog een originele iMac 10.4 schijfje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuliandeB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06-2024
Ben je in bezit van een andere mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een oude g4.
Heb ook al een harde schijf hfs+ journaled gemaakt, die werd ook niet gevonden.
Zou het kunnen zijn dat mijn installatie schijven x64 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Hoe bedoel je 'schijf niet gevonden'? Start de installer nou wel of niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik option ingedruk houd tijdens het starten zie ik de cd (installatie schijf) maar de hdd niet. (ook usb sticks zie ik niet)

De installer start niet, hij blijft hangen op een grijs scherm met een appel (zonder draaiend wieltje)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 17:34
boot eens met c ingedrukt te houden (booten vanaf cd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pinooo schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:38:
boot eens met c ingedrukt te houden (booten vanaf cd)
Dan blijft de mac hangen op een grijs scherm met een appeltje (zonder draaiend wieltje (laadbalkje))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

dan is of je DVDdrive niet goed, je Mac niet goed, je RAM niet goed of je CD niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DVDdrive is goed want ik heb de installatie bestanden op usb gezet. Deze usb deed het zelfde als de cd, hangen bij een grijs scherm met een appel.

Er zitten twee modules van 1gb in de mac, ik heb er één uitgehaald en er gebeurd nog steeds het zelfde.

Nu begin ik te twijfelen aan m'n cd, dit is een originele snow leopard schijf maar misschien is die te nieuw ofzo, of x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Je kan ook een Lion USB stick maken, daar heb je programma's voor.
Wat je ook kan doen is als je een externe schijf heb, de volledige inhoud van de schijf in de PPC G4 naar de externe schijf kopiëren. Als je dat hebt gedaan en dan door ALT in gedrukt te houden opstarten.
Als je de Mac Mini opstart en de Snow Leopard schijf er in zit kan je ook nog ''C'' ingedrukt houden om hem zo meteen naar de schijf te laten booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangnl
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:18
Gebruik je een draadloos toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:48:
De hdd heb ik geformateerd als hfs, hfs+, fat32, ntfs, ufs...
Dat heeft ook allemaal geen zin gehad... Je moet de schijf formatteren als Mac OS Extended (journaled).

Dit kun je uitvoeren zodra je in de installer zit. Daar kun je in het menu kiezen voor Schijfhulpprogramma, waar mee je de boel kunt formatteren. Na het formatteren kun je OSX installeren.

Waar woon je ergens? Ik heb nog een USB-schijf met de installer van 10.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Maar als het goed is filtert het efi toch de schijven waar een os op staat? behalve de ntfs en fat schijven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de Apple care gebeld en zij zeggen dat de Mac mini die ik heb maximaal een harde schijf van 160gb ondersteunt.
Laat ik eerst dat even proberen.
Pagina: 1