Wat viel er zo tegen?Alex) schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:49:
Ik stond pasgeleden bij de Media Markt te kijken naar tablets, ze hadden alleen de eerste generatie van zowel de RT als de Pro staan. Van andere Windows 8/RT-devices was ik niet echt onder de indruk.
Het is tevens niet van jou gewoonte, daarmee dat het me opviel.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Klopt, de aversie die is ontstaan tegen Windows 8 doet enorm af aan de verkoop van de Surface. Ik raad ook iedereen die mij om advies vraagt een Surface aan.Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:48:
[...]
Alleen spijtig dat er maar zo weinig mensen van op de hoogte zijn. Er is ontzettend veel kritiek gekomen op Windows RT en ik vrees dat de verkopen daardoor wat uitblijven. Een collega vroeg onlangs welke tablet hij moest kopen en ik heb hem de Surface 2 aangeraden. Hij heeft hem nu al enkele weken en is er ook ontzettend blij mee
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Voornamelijk de kwaliteit en uitstraling van de hardware.
We are shaping the future
Ik snap zelf de aversie tegen Windows 8 niet.
Maar aan de andere kant was die aversie tegen Windows XP toen der tijd er ook.
Weet iemand toevallig wat over de Surface pro 2 qua levertijden. Hij is nergens te verkrijgen grmbl
Maar aan de andere kant was die aversie tegen Windows XP toen der tijd er ook.
Weet iemand toevallig wat over de Surface pro 2 qua levertijden. Hij is nergens te verkrijgen grmbl
Het startmenu van Windows 8 werkt gewoon niet lekker op een desktop.
Op een tablet is dat een ander verhaal.
Als ik nu een tablet zou moeten kopen en ik kijk naar prijs, software & hardware. Dan zou ik denk ik een Nexus 7 of 10 kopen.
Ik heb nog geen Surface gezien, al moet ik zeggen dat de software mij in ieder geval wel aanspreekt. Hoe is het aanbod van Apps? Is er een Twitch.tv app?
Ik heb nog geen Surface gezien, al moet ik zeggen dat de software mij in ieder geval wel aanspreekt. Hoe is het aanbod van Apps? Is er een Twitch.tv app?
Ben juist blij dat ik gewoon windows toets ram, dan intyp wat ik zoek en het vind in een paar seconde. Maar dat heeft win7 ook al, alleen in win8 werkt het fijner
[ Voor 22% gewijzigd door Oxidda op 10-01-2014 11:54 ]
Een unofficial welTheNephilim schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:54:
Game Streams
Verwijderd
Een Nexus is inderdaad een erg leuk apparaat om content op te consumeren, maar om content te produceren, blijf ik toch liever bij een Windows 8 tablet.TheNephilim schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:54:
Als ik nu een tablet zou moeten kopen en ik kijk naar prijs, software & hardware. Dan zou ik denk ik een Nexus 7 of 10 kopen.
De appstore is niet ontzettend groot maar de standaard meegeleverde Office is wel heel leuk.
De eerste versie van W8 was een redelijk drama qua startmenu, vooral ook omdat iedere applicatie die je installeerde vrolijk icoontjes aanmaakte. Een tool als VisualStudio kon dus redelijk je menu verzieken. Bij 8.1 is dat gelukkig opgelost.Zilla schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:53:
Ik vind het wel handig werken, ziet er strak uit en de icoontjes zijn makkelijk te vinden, ik vind het makkelijker werken dan het oude menu waar je een aantal items kon pinnen. Je kunt nu tenminste redelijk wat items kwijt (voorheen had je alleen een lijstje en was de ruimte beperkt). Daarnaast werk ik zelf veel met windows-toets -> typen wat ik zoek, dat werkt in W8 nog steeds goed (zelfs beter dan in 7).
Het was even wennen, maar ik vind het wel lekker werken.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Die vond je tegenvallen?????Alex) schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:52:
[...]
Voornamelijk de kwaliteit en uitstraling van de hardware.
Ding voelt supper stevig en degelijk aan juist. Ziet er ook strak uit (vind ik).
Het is jammer dat het aanbod in apps een beetje langzaam op gang komt. Als Microsoft dat wat meer weet te stimuleren, zou fijn zijn.
Eigenlijk nooit last van gehad. Maar onder Win7 gebruikte ik het "menu" ook al praktisch niet.Zilla schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:53:
Ik ram op de windows-toets en ga typen. Het programma dat ik zoek verschijnt vanzelf
[ Voor 32% gewijzigd door Firesphere op 10-01-2014 12:00 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik vind het juist andersom, in win7 werkt het perfect, maar in win8 doet het in ieder geval niet meer precies wat ik wil. Dat gevoel heb ik sowieso met win8, op zich werkt het prima, maar toch moet ik meer moeite doen om voor elkaar te krijgen wat ik wil. Waarschijnlijk komt een groot gedeelte doordat ik gewoon wat anders gewend ben, maar toch heeft het bij mij geen goede indruk achter gelaten, en zit ik nu nog op Windows 7.Oxidda schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:54:
Ben juist blij dat ik gewoon windows toets ram, dan intyp wat ik zoek en het vind in een paar seconde. Maar dat heeft win7 ook al, alleen in win8 werkt het fijner
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ben met je eens dat het wel wat gewenning vergt op een aantal fronten. Over algemeen ben ik wel tevreden (Ben ook tevreden over Win 7 dat gebruik ik op werk nog). Enige reden waarom ik Win 8 is omdat ik een nieuwe PC kocht en zoiets had van waarom ook niet?Woy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:59:
[...]
Ik vind het juist andersom, in win7 werkt het perfect, maar in win8 doet het in ieder geval niet meer precies wat ik wil. Dat gevoel heb ik sowieso met win8, op zich werkt het prima, maar toch moet ik meer moeite doen om voor elkaar te krijgen wat ik wil. Waarschijnlijk komt een groot gedeelte doordat ik gewoon wat anders gewend ben, maar toch heeft het bij mij geen goede indruk achter gelaten, en zit ik nu nog op Windows 7.
Het is andurs!!!!Oxidda schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:53:
Ik snap zelf de aversie tegen Windows 8 niet.
Maar serieus: het is teveel toegespitst op tablets en een tablet OS is gewoon compleet anders dan een desktop OS. Dingen zoals met je muis naar een bepaalde hoek bewegen en dan switchen / een menu openen is gewoon reteirritant als je een muis (of erger; trackpad op je laptop) gebruikt. Daarnaast is het hele 'tiles' deel gewoon compleet nutteloos op een desktop; is gewoon een extra handeling om uit te komen op dingen die je toch al op je desktop/gepinned in je menu / in je quickmenu had staan.
Er is gewoon niet gekeken naar wat een gebruiker nu precies doet met z'n desktop; het is gewoon een slechte port van een tablet-OS.
https://niels.nu
Bol.com zegt 15 januari, maar het blijft afwachten of ze dat waar kunnen maken.Oxidda schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:53:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
![/bu|[rn]t|[coy]e|[mtg]a|j|iso|n[hl]|[ae]d|lev|sh|[lnd]i|[po]o|ls/ matches the last names of elected US presidents but not their opponents. /bu|[rn]t|[coy]e|[mtg]a|j|iso|n[hl]|[ae]d|lev|sh|[lnd]i|[po]o|ls/ matches the last names of elected US presidents but not their opponents.](https://tweakers.net/camo/b31345deee5ed6f5ef64a5f95c11cbdd124026dd/?url=http%3A%2F%2Fimgs.xkcd.com%2Fcomics%2Fregex_golf.png)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
De Nederlandergebruiker bestaat niet.Hydra schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:22:
Er is gewoon niet gekeken naar wat een gebruiker nu precies doet met z'n desktop;
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik snap die aversie ook niet echt. Met Windows 8 zag ik het tiles menu alleen als ik een app wilde starten die ik niet gepind had en sinds Windows 8.1 zie ik het hele tiles menu helemaal nooit meer.
Ik heb ingesteld dat bij het opstarten meteen naar de desktop moet gaan, mijn veel gebruikte programm's heb ik gepind op de taakbalk en als ik een programma zoek gebruik ik altijd de Windowstoets + Q shortcut. Daar kan je snel een programma of instelling in zoeken.
Ik heb ingesteld dat bij het opstarten meteen naar de desktop moet gaan, mijn veel gebruikte programm's heb ik gepind op de taakbalk en als ik een programma zoek gebruik ik altijd de Windowstoets + Q shortcut. Daar kan je snel een programma of instelling in zoeken.
Hail to the king baby!
Handige tip; is Win+Q nieuw in 8.1 of was dat er ook al in 8.0?urk_forever schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:50:
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Veel touchpad(driver)s hebben daar een oplossing voor, namelijk edge swipe. Ik heb meerdere laptops gezien waarbij dat prima werkt. Maar ik ben het met je eens, het is niet altijd handig om naar die hoeken te moeten navigeren.Hydra schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:22:
[...]
Dingen zoals met je muis naar een bepaalde hoek bewegen en dan switchen / een menu openen is gewoon reteirritant als je een muis (of erger; trackpad op je laptop) gebruikt.
Als ik naar mijn desktop wil moet ik windows-d rammen, dit minimaliseert alle vensters. Kies ik iets van mijn bureaublad dan kan ik windows-d niet altijd meer gebruiken voor het herstellen van de vensters. Het nieuwe startmenu heeft daar geen last van.Daarnaast is het hele 'tiles' deel gewoon compleet nutteloos op een desktop; is gewoon een extra handeling om uit te komen op dingen die je toch al op je desktop/gepinned in je menu / in je quickmenu had staan.
Ik had het over andere hardware van bijvoorbeeld Samsung en Acer. Dat vond ik goedkoop en plastic-achtig aanvoelen.Firesphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 11:59:
[...]
Die vond je tegenvallen?????
Ding voelt supper stevig en degelijk aan juist. Ziet er ook strak uit (vind ik).
De Surface vond ik wel degelijk aanvoelen, maar de Pro vond ik niet lekker in de hand liggen (te zwaar).
We are shaping the future

Een include doen bijv.
root/blaat/index.php
op
root/blaat/asdf/include.php
Om vervolgens er achter te komen dat de include.php denkt dat hij in de root zit..

Heb het een beetje gehad met PHP en IIS (en het feit dat ik includes (en requires) moet doen)...
Waarom gebruik je geen basepath?
define('BASE_PATH', 'c:/www-data/mysite/root');
include(BASE_PATH . '/blaat/asdf/include.php');
(ben geen php-er, kan een syntax-foutje in zitten
.)
define('BASE_PATH', 'c:/www-data/mysite/root');
include(BASE_PATH . '/blaat/asdf/include.php');
(ben geen php-er, kan een syntax-foutje in zitten

Mooie oplossing: http://nl3.php.net/autoload[b]Douweegbertje schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:08:
Heb het een beetje gehad met PHP en IIS (en het feit dat ik includes (en requires) moet doen)...
Met PHP (en mij niet al te grote kennis daarin vanwege aversie die ik opbouwde bij m'n 3 maanden-durende loopbaan bij een niet nader te noemen bedrijf) ging ik uiteindelijk maar alles vanuit de $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].[path_to_include] includen. Gewoon omdat ik gestoord werd van het hele gezeur met include als je het niet absolute probeert te doen.Douweegbertje schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:08:
![]()
Een include doen bijv.
root/blaat/index.php
op
root/blaat/asdf/include.php
Om vervolgens er achter te komen dat de include.php denkt dat hij in de root zit..Hierbij gaan dus de includes in deze file weer fout.
![]()
Zó blij dat Visual Studio dit voor je doet in ASP en aanhangers
ytterx schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:16:
[...]
Mooie oplossing: http://nl3.php.net/autoload
Met composer: http://getcomposer.org/doc/00-intro.md#autoloadingspl_autoload_register() provides a more flexible alternative for autoloading classes. For this reason, using __autoload() is discouraged and may be deprecated or removed in the future.
Oeps ik bedoel ook spl_autoload_register()orf schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:19:
[...]
[...]
Met composer: http://getcomposer.org/doc/00-intro.md#autoloading
of je doet gewoon eenMerethil schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:17:
[...]
Met PHP (en mij niet al te grote kennis daarin vanwege aversie die ik opbouwde bij m'n 3 maanden-durende loopbaan bij een niet nader te noemen bedrijf) ging ik uiteindelijk maar alles vanuit de $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].[path_to_include] includen. Gewoon omdat ik gestoord werd van het hele gezeur met include als je het niet absolute probeert te doen.
code:
1
| define('siteroot',dirname(__FILE__)); |
En de rest relatief.. Of idd gewoon een autoloader erin hangen, scheelt je bergen frustratie
Driving a cadillac in a fool's parade.
Hmm dank toch maar eens bol.com overwegen, Thank youRayNbow schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:22:
[...]
Bol.com zegt 15 januari, maar het blijft afwachten of ze dat waar kunnen maken.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Korben schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:53:
[...]
Handige tip; is Win+Q nieuw in 8.1 of was dat er ook al in 8.0?
In Windows 8 zocht ie standaard alleen in je programma's, met Windows 8.1 hebben ze dat veranderd in alles, dus ook je settings en bestanden.
Hail to the king baby!
De voornaamste reden dat het hele includen in PHP ruk is, komt omdat het eigenlijk op de zo dom mogelijke manier geimplementeerd is. Gewoon bats, include vervangen door de inhoud van het bestand. Gevolg is dat een include altijd telatief tov de allereerste entrypoint is. Stel A include B en B include C. Welke C geinclude wordt is helemaal afhankelijk van waar A staat. Preceis het tegenovergestelde van encapsulation en weer een reden waarom het uiteindelijk moeilijker is om nette en betrouwbare code te schrijven in een platform als PHP.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Als we dan toch bezig zijn (op vrijdag): http://stackoverflow.com/...your-best-programmer-joke
Eindelijk een vervanger voor "feli"!
["hip","hip"]
(hip hip array!)
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Als we dan toch bezig zijn (negen dagen te laat):
Ergens van Twitter gestolen, weet al niet meer waar ...
C#:
1
| "Happy new year to you!".ToCharArray().Sum (x => x) |
Ergens van Twitter gestolen, weet al niet meer waar ...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Klopt, dat is ook gewoon correct en zo werk ik normaliter ook. Het probleem wat ik dan krijg is nog erger. Hij verpest dan heel de verbinding en stuurt mij dan naar een https protocol waar dan vervolgens niets meer gebeurt.Merethil schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:17:
[...]
Met PHP (en mij niet al te grote kennis daarin vanwege aversie die ik opbouwde bij m'n 3 maanden-durende loopbaan bij een niet nader te noemen bedrijf) ging ik uiteindelijk maar alles vanuit de $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].[path_to_include] includen. Gewoon omdat ik gestoord werd van het hele gezeur met include als je het niet absolute probeert te doen.
Ik ben ook bang dat ik ergens tegen een echte PHP bug aangelopen ben, maar geen idee nog waar/hoe/wat.
In plaats van "feli", stel ik het volgende voor:
feli
Dat zijn feli-citatiesfeli
Ik snap niet dat jullie zoveel moeite hebben met includes
Zo lastig is het toch echt allemaal niet...
Includes? je gooit toch gewoon alles in 1 file?
Otherside1982 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:50:
[...]
[...]
[...]
Dat zijn feli-citaties

DuuuudeOtherside1982 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:50:
[...]
[...]
[...]
Dat zijn feli-citaties
Verwijderd
Inderdaad. Als includes je niet lukken is het een gevalletje PICNIC.StM schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:50:
Ik snap niet dat jullie zoveel moeite hebben met includesZo lastig is het toch echt allemaal niet...
PICNIC is het nieuwe PEBKAC?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
PICNIC is PEBKAC voor domme mensenkenneth schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:54:
kenneth schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:54:
Aldus urban dictionairy.Acronym for "Problem in chair. Not in computer.". Used by Sysadmins to covertly describe user error to each other. Some snickering usually involved.Joe's computer crashes at random intervals all day. It's obviously PICNIC.
Verwijderd
Is hetzelfde, maar dan cooler.kenneth schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:54:
PICNIC was PEBKAC before it was cool.
Aargh.
Wil ik op men shared (yeah, I know) hosting wat headers via .htaccess toevoegen, werken ze alleen voor niet-php bestanden -_-
En natuurlijk geen oplossing te vinden online, de enige SO die ik vond die hetzelfde heeft is natuurlijk onbeantwoord.
Wil ik op men shared (yeah, I know) hosting wat headers via .htaccess toevoegen, werken ze alleen voor niet-php bestanden -_-
En natuurlijk geen oplossing te vinden online, de enige SO die ik vond die hetzelfde heeft is natuurlijk onbeantwoord.
Heb je geen basisklasse of -bestand waarin je dat kunt regelen? Je index.php of zo.
@Otherside: LOL.
[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 10-01-2014 15:07 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Iedereen die PICNIC gebruikt is zel de P.kenneth schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:54:
Het is PEBKAC
Donderdag naar tweakers

En FireSphere is met hoofdletter S.FireSphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:14:
[...]
Iedereen die PICNIC gebruikt is zel de P.
Het is PEBKAC
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het zou een optie kunnen zijn, ga dat bekijken later vandaag dan.CodeCaster schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:07:
Heb je geen basisklasse of -bestand waarin je dat kunt regelen? Je index.php of zo.
StM: Ik zeg niet dat het moeilijk is, ik zeg dat het dom is en dat het weer typisch zo'n do first think later actie is waar dat platform vol mee zit.
En namen beginnen NOOIT met een punt.
Edit: Siresphere klinkt wel raar trouwens......
[ Voor 12% gewijzigd door Merethil op 10-01-2014 15:19 ]
Microsoft schijnt daar anders over te denken
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
punt vooraan maakt hidden
. Over wie heb je het eigenlijk?
[ Voor 36% gewijzigd door Janoz op 10-01-2014 15:20 ]
Maar Microsoft maakt ook fouten he

Rare vogel in spe
Staat geen punt vooraan.
ff browsen met -al
Hoi .oysin
ff browsen met -al
Hoi .oysin
[ Voor 48% gewijzigd door Janoz op 10-01-2014 15:21 ]
FTFYJanoz schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:21:
Staat geen
Ow crap, ik zie ineens dat oisyn moderator is! 
Dus behalve consequent irritante discussiewinnaar (wat niet waar is, maar we laten hem maar), is'ie nu ook nog mod?
Dus behalve consequent irritante discussiewinnaar (wat niet waar is, maar we laten hem maar), is'ie nu ook nog mod?

Hij is recursief. Als hij niet toevallig de irritante discussiewinnaar is komen zijn modpowers naar boven waardoor hij alsnog irritante discussiewinnaar wordt.Firesphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:22:
Het was misschien voor jou tijd maar ik ben ooit admin Devschuur geweest.Firesphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:22:
Verwijderd
Aangezien jij nu mod bent, kan je ons niet gewoon een plezier doen en Firesphere veranderen naar FireSphere?
En jouw naam naar RubInSki?Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:24:
[...]
Aangezien jij nu mod bent, kan je ons niet gewoon een plezier doen en Firesphere veranderen naar FireSphere?
Is dat nu al zo lang geleden en is FireSphere zo'n broekie? Pffff.oisyn schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:23:
[...]
Het was misschien voor jou tijd maar ik ben ooit admin Devschuur geweest.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Mijn vorige account heb ik ooit ergens opgeheven geloof ik, of kwijtgeraakt wegens inactiviteit (Ik postte er een beetje heel erg niets mee)Creepy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:26:
[...]
Is dat nu al zo lang geleden en is FireSphere zo'n broekie? Pffff
Dat is inderdaad mijn angstMerethil schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:23:
[...]
Hij is recursief. Als hij niet toevallig de irritante discussiewinnaar is komen zijn modpowers naar boven waardoor hij alsnog irritante discussiewinnaar wordt.

[ Voor 32% gewijzigd door Firesphere op 10-01-2014 15:28 ]
Toen was je nog productief?Firesphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:27:
[...]
Mijn vorige account heb ik ooit ergens opgeheven geloof ik, of kwijtgeraakt wegens inactiviteit (Ik postte er een beetje heel erg niets mee)
Toen was ik nog student en (dus) te bezopen om te posten. Denk ik.
Was jij bezopen als student? Daar had ik geen geld voor. Dit is toch de tijd om bezopen te zijn?Firesphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:28:
[...]
Verwijderd
Tuurlijk! Werken in het weekend om de pinten van tijdens de week te kunnen betalen. Goede tijden!Merethil schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:29:
[...]
Was jij bezopen als student? Daar had ik geen geld voor. Dit is toch de tijd om bezopen te zijn?
Grapjas, mijn account stamt nog uit 2 havo of zoFiresphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:28:
[...]
Ik werkte in een kroegMerethil schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:29:
[...]
Was jij bezopen als student? Daar had ik geen geld voor. Dit is toch de tijd om bezopen te zijn?
Toen ik in HAVO2 zat bestond Tweakers nog niet eensPrisonerOfPain schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:30:
[...]
Grapjas, mijn account stamt nog uit 2 havo of zo

Verwijderd
Allemaal even kappen met dat geouwehoer. Misschien dat ik dan voor een uurtje nog productief kan zijn vandaag...
ouch!Firesphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:32:
[...] Toen ik in HAVO2 zat bestond Tweakers nog niet eens
Ik had moet tappen bij een sociëteit merk ik alweer...Firesphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:32:
[...]
Ik werkte in een kroeglekker goedkoop klemzuipen
[...]
Toen ik in HAVO2 zat bestond Tweakers nog niet eens
Man man man... 't is vrijdag en meneer wil productief zijn?Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:32:
Allemaal even kappen met dat geouwehoer. Misschien dat ik dan voor een uurtje nog productief kan zijn vandaag...
[ Voor 32% gewijzigd door Merethil op 10-01-2014 15:33 ]
Laatste 2 uurtjes van vandaag eens aan het oefenen met Unit Testing. Hier maken we nog geen gebruik van (simpelweg geen kennis van), dus zijn we eens naar aan het kijken.
Dus ik ben zelf wat aan het rommelen gegaan en heb deze unit test bedacht. Zou dit een degelijke test zijn? Of hoe zouden jullie dit aanpakken? (Uiteraard staat deze code in eigen files en niet onder elkaar zoals in het voorbeeld
)
Dus ik ben zelf wat aan het rommelen gegaan en heb deze unit test bedacht. Zou dit een degelijke test zijn? Of hoe zouden jullie dit aanpakken? (Uiteraard staat deze code in eigen files en niet onder elkaar zoals in het voorbeeld
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| public class BankAccount { public int Credits { get; set; } } public static bool HasNegativeBalance(this BankAccount paramBankAccount) { return paramBankAccount.Credits < 0; } [TestMethod] public void HasNegativeBalanceTest() { //Arrange const int originalCredits = -200; var bankAccount = new BankAccount {Credits = originalCredits}; //Act var result = bankAccount.HasNegativeBalance(); //Assert const bool expected = true; Assert.AreEqual(expected, result); } |
OmaFiresphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:32:
Toen ik in HAVO2 zat bestond Tweakers nog niet eens
Ik was tenminste niet als kleuter al geregistreerd op t.net, broekie.
jouw jouw jouw jouw jouw jouw jouw.oisyn schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:23:
[...]
Het was misschien voor jou tijd maar ik ben ooit admin Devschuur geweest.
Vandaag is duidelijk vrijdag hier, productiviteit zit op het absoluut nulpunt.
En de eerste dag terug van vakantieStyxxy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:38:
[...]
Ik zou je sowieso adviseren een ander test framework te gebruiken dan dat van Microsoft. xUnit of NUnit zijn veel fijnere frameworks om mee te werken.pdebie schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:33:
Laatste 2 uurtjes van vandaag eens aan het oefenen met Unit Testing. Hier maken we nog geen gebruik van (simpelweg geen kennis van), dus zijn we eens naar aan het kijken.
Dus ik ben zelf wat aan het rommelen gegaan en heb deze unit test bedacht. Zou dit een degelijke test zijn? Of hoe zouden jullie dit aanpakken? (Uiteraard staat deze code in eigen files en niet onder elkaar zoals in het voorbeeld)
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 public class BankAccount { public int Credits { get; set; } } public static bool HasNegativeBalance(this BankAccount paramBankAccount) { return paramBankAccount.Credits < 0; } [TestMethod] public void HasNegativeBalanceTest() { //Arrange const int originalCredits = -200; var bankAccount = new BankAccount {Credits = originalCredits}; //Act var result = bankAccount.HasNegativeBalance(); //Assert const bool expected = true; Assert.AreEqual(expected, result); }
Verder zou ik m'n test-method een duidelijkere naam geven. Een veelgebruikte conventie is dat je sowieso de MUT (method under test) benoemd, de omstandigheden en het verwachte resultaat.
Dan kun je het zo schrijven:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| [Fact] // mits je xunit gebruikt public void HasNegativeBalance_NegativeBalance_ReturnsTrue() // method _ condition _ expectation { //Arrange var bankAccount = new BankAccount {Credits = -200}; //Act var result = bankAccount.HasNegativeBalance(); //Assert Assert.True(result); } // en door... [Fact] public void HasNegativeBalance_ZeroBalance_ReturnsFalse() { //... } [Fact] public void HasNegativeBalance_PositiveBalance_ReturnsFalse() { //... } |
edit:
Godskolere, het is vrijdag zeg...
Godskolere, het is vrijdag zeg...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Yup. Leesvoer: http://osherove.com/blog/...dards-for-unit-tests.htmlKorben schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:40:
Verder zou ik m'n test-method een duidelijkere naam geven. Een veelgebruikte conventie is dat je sowieso de MUT (method under test) benoemd, de omstandigheden en het verwachte resultaat.
Die goeie ouwe tijdFiresphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:27:
[...]
Mijn vorige account heb ik ooit ergens opgeheven geloof ik, of kwijtgeraakt wegens inactiviteit (Ik postte er een beetje heel erg niets mee)
Ik ben heel erg productief.... Ik heb al 3x de zooi kapot gedeployedStyxxy schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:38:
[...]
jouw jouw jouw jouw jouw jouw jouw
Ik ook van jou hoor

[ Voor 21% gewijzigd door Firesphere op 10-01-2014 15:47 ]
Sorry, komma's vergeten. Ik had het tegen de tijd
Dat was mijn bedoeling vandaag maar voor de verandering was 't opeens goedgegaanFiresphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:46:
[...]
Ik ben heel erg productief.... Ik heb al 3x de zooi kapot gedeployed
Hey, ik wist niet dat CloudFare ook een gratis abonnement aanbiedt. Misschien maar eens proberen!
CloudFlare FTWTheNephilim schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:49:
Hey, ik wist niet dat CloudFare ook een gratis abonnement aanbiedt. Misschien maar eens proberen!
Firesphere schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:37:
[...]
Ik was tenminste niet als kleuter al geregistreerd op t.net, broekie.
I beg to differRegistratie: sep 2010
In 2010 was ik ook zo'n 5 jaar ouder dan jij hoor
Wanneer update je je site eens?
Hey, inderdaad! 
Misschien moet ik daar ook eens lid worden, ziet er interessant uit
Misschien moet ik daar ook eens lid worden, ziet er interessant uit
Dit topic is gesloten.
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.