De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.568 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Feanathiel schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:02:
Afgelopen dagen veel gelezen over die AMD Mantle API, maar ik heb niet echt concrete voorbeelden gevonden hoe je nu eigenlijk zoiets gebruikt. Alleen maar wat demo's en claims gezien dat het sneller\[1] moet zijn. Zijn er überhaupt ergens code voorbeelden te vinden?

\[1] Sneller als in, de maximum FPS is hoger, maar de minimum FPS is ook flink lager.
Het is gewoon just another graphics API, ze lijken in essentie allemaal wel op elkaar.

Hou er rekening mee dat het voornamelijk een CPU probleem oplost he. Je hebt niet zomaar "meer FPS" (most useless term ever). Als jij met 10 draw calls de GPU voor 100% aan het werk kan zetten dan gaat Mantle de performance echt niet verbeteren.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 05-02-2014 13:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:06:
[...]
Het is gewoon just another graphics API, ze lijken in essentie allemaal wel op elkaar.
Maar wat is het nou dat Mantle, althans in de ogen van AMD, zo veel beter zou maken dan DirectX? Dichter op het metaal zitten? Minder system calls?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:06:
[...]

Hou er rekening mee dat het voornamelijk een CPU probleem oplost he. Je hebt niet zomaar "meer FPS" (most useless term ever). Als jij met 10 draw calls de GPU voor 100% aan het werk kan zetten dan gaat Mantle de performance echt niet verbeteren.
Zou Microsoft die problemen kunnen oplossen met een nieuwe DirectX versie?
Korben schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:03:
[...]

Kijk anders eens naar BTO laptops; daar kun je meer spelen met de configuratie, en dus met je budget.
Heel bijzonder; ze laten je zelfs de koelpasta 'upgraden' voor 7 euro. Een beetje onzin natuurlijk, je doet er gewoon altijd de beste koelpasta op toch? :+

[ Voor 26% gewijzigd door TheNephilim op 05-02-2014 13:18 ]

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
Caelorum schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:54:
Ik moet echt een nieuwe grafische kaart kopen :|
Nieuwe PC hier... :(

https://niels.nu

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-12 23:05
Wat een prachtig weer hier (Den Helder, Noord-Holland)! :9~

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Douweegbertje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:55:
Maar tegenwoordig gaat het om zulke kleine bedragen dat je best wel eens wat kunt testen voor één maand. Je hoeft ook niet eens meer een minimale doorlooptijd te hebben van x-maanden. Geen punt om één maand te pakken. Daarbij als je in het duurdere segment gaat zitten, kun je met gemak een test server krijgen (gratis vaak) om eens goed te checken wat ze bieden.
Dat zeg je wel, maar een server testen levert niet dezelfde resultaten als hem in productie gebruiken. Het is ook een stukje bedrijfsmentaliteit wat gewoon niet transparant is.

Stel; je neemt een vps, en de eerste 3 maanden waren geweldig. Tijdens setup is vrijwel elke service desk vriendelijk en behulpzaam. Na die 3 maanden heb je ineens een spontane performance drop, en misschien zelfs zo nu en dan downtime. Hoe reageert de service desk dan? Nog steeds behulpzaam, of nonchalant en liggen de problemen aan jou?

Daarnaast is het uiteraard eenvoudiger om een enkele vps te verhuizen dan een aantal, noem het een private network. Misschien is bij de nieuwe host wel juist die link tussen verschillende vpsén traag, terwijl de vps zelf wel snel was.

Misschien overdrijf ik hoor, maar dat is mijn gevoel erbij.

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
perseas schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:39:
Wat een prachtig weer hier (Den Helder, Noord-Holland)! :9~
Het is hier in Buitenpost (Friesland) ook heerlijk weer!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Den Haag: lichte bewolking, zonneschijn en een behoorlijk hoge temperatuur.

-O-

We are shaping the future

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Crap, ik open net een ouder project, voor aanpassingen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FlCZkPrOUhaI6DQ2EFY5kPA1/full.png

:/

• hylke94
8 graden volgens Bing Weather, heerlijk zonnetje en bijna geen bewolking :)

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:46:

[afbeelding]

Lijkt me een bug in je editor; het is onwaarschijnlijk dat alle =-karakters op dezelfde manier gebitrot zijn.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• hylke94
TheNephilim schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:46:

[afbeelding]

Verkeerde IDE/charset, offe?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:48:
[...]

Lijkt me een bug in je editor; het is onwaarschijnlijk dat alle =-karakters op dezelfde manier gebitrot zijn.
Kan me niet voorstellen dat PhpStorm dat zo fout doet :+ De scripts doen het wel en als ik copy/paste (hier bijv.) staan er gewoon de juiste tekens.
hylke94 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:48:
[...]

Verkeerde IDE/charset, offe?
Yup, encoding zal wel niet goed zijn. Helaas helpt wisselen nog niet echt, even zoeken welke het is dan :+

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Gezien de "php", dat sowieso. :+ O-)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

GateKeaper schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:44:
[...]

Dat zeg je wel, maar een server testen levert niet dezelfde resultaten als hem in productie gebruiken. Het is ook een stukje bedrijfsmentaliteit wat gewoon niet transparant is.

Stel; je neemt een vps, en de eerste 3 maanden waren geweldig. Tijdens setup is vrijwel elke service desk vriendelijk en behulpzaam. Na die 3 maanden heb je ineens een spontane performance drop, en misschien zelfs zo nu en dan downtime. Hoe reageert de service desk dan? Nog steeds behulpzaam, of nonchalant en liggen de problemen aan jou?

Daarnaast is het uiteraard eenvoudiger om een enkele vps te verhuizen dan een aantal, noem het een private network. Misschien is bij de nieuwe host wel juist die link tussen verschillende vpsén traag, terwijl de vps zelf wel snel was.

Misschien overdrijf ik hoor, maar dat is mijn gevoel erbij.
Je overdrijft niet, want dit gebeurt wel vaker. De vraag is alleen hoe belangrijk zo'n VPS voor je is. Je kunt overal wel een VPS vinden die specifiek op jouw wensen aansluit, alleen is het dan voor jou waard om wat meer te betalen? Dus wil je die zekerheid (of in elk geval, meer zekerheid) dat alles goed draait, en blijft draaien met de fatsoenlijke support dan moet je in een andere prijsklasse gaan zitten.

Niet voor niets betaal ik bijvoorbeeld een paar euro p/m en op mijn werk betalen we in de 100,- p/m.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PhpStorm geeft ook aan dat er een update is, maar installeert die (als je daar voor kiest) vervolgens niet. Nu maar even handmatig updaten dan, wellicht lost dat het probleem op! :o

• hylke94
TheNephilim schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:57:
PhpStorm geeft ook aan dat er een update is, maar installeert die (als je daar voor kiest) vervolgens niet. Nu maar even handmatig updaten dan, wellicht lost dat het probleem op! :o
En dat terwijl de updater vanaf 7.1 nog wel zo goed verbeterd is...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

hylke94 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:04:
[...]

En dat terwijl de updater vanaf 7.1 nog wel zo goed verbeterd is...
Nee de updates blijf ik een ramp vinden. Ze moeten nieuwe installatie doen en echt 'updaten' is er niet bij. Kan ik weer editors & file bindings opnieuw instellen :/

Het probleem was trouwens Source Code Pro, die is blijkbaar corrupt.

• hylke94
TheNephilim schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:07:
[...]

Nee de updates blijf ik een ramp vinden. Ze moeten nieuwe installatie doen en echt 'updaten' is er niet bij. Kan ik weer editors & file bindings opnieuw instellen :/

Het probleem was trouwens Source Code Pro, die is blijkbaar corrupt.
Tegenwoordig gaat hij wel updaten toch? De laatste keer dat ik PHPStorm een update liet doen, liet hij alle instellingen intact. En anders kun je altijd nog één keer de settings exporteren naar een jar. Deze kun je dan in je nieuwe installatie weer importeren...

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:22

alienfruit

the alien you never expected

Sjonguh jonguh, kon niet eens zitten in de trein vanochtend. Bah. Stomme staking :P

• perseas
alienfruit schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:13:
Sjonguh jonguh, kon niet eens zitten in de trein vanochtend. Bah. Stomme staking :P
Staking? :/

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10

Firesphere

Yoshis before Hoshis

United Kingdom ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• perseas
Duidelijk! :) Dacht dat ik nog sliep. :+ Mis wel vaker iets. :D

[ Voor 6% gewijzigd door perseas op 05-02-2014 14:20 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Staakte de stoelen? :+

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Gamebuster schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:05:
Ik heb gezocht maar niets gevonden. Ik ben erg nieuwsgierig: Zodra er iets van een devkit uitkomt wil ik het zeker even proberen
Devkit? Je hebt gewoon een AMD gpu nodig. Geen idee wanneer de SDK voor het publiek beschikbaar word.
Korben schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:08:
[...]

Maar wat is het nou dat Mantle, althans in de ogen van AMD, zo veel beter zou maken dan DirectX? Dichter op het metaal zitten? Minder system calls?
Andere/beter abstracties, betere (manual) memory management, meer controle voor de developer.

• PrisonerOfPain

• alienfruit

alienfruit

De metro in Londen en meer mensen gingen met de trein. Dus ik kan niet meer zitten om weg naar Heathrow. Ook stond iedereen in de weg op Paddington St O-)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

hylke94 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:13:
[...]

Tegenwoordig gaat hij wel updaten toch? De laatste keer dat ik PHPStorm een update liet doen, liet hij alle instellingen intact. En anders kun je altijd nog één keer de settings exporteren naar een jar. Deze kun je dan in je nieuwe installatie weer importeren...
Neuj, hij maakt (in ieder geval in Windows) een nieuwe directory aan PhpStorm 7.1.2 is het nu. Settings kun je wel bewaren inderdaad, maar ik vraag me toch af waarom het zo bewerkelijk is. Gewoon update en klaar, geen versie nummer in de program files directory etc.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Twee categorieën, dus 2x plaatsen? Uiteraard wel net iets anders geschreven.
Door grote prijsverschillen halen steeds meer Nederlanders hun boodschappen in een Duitse supermarkt. In de grensstreken is dat inmiddels in de cijfers terug te zien, meldde marktonderzoeksbureau GfK woensdag.
Door grote prijsverschillen gaan steeds meer Nederlanders naar een supermarkt in Duitsland. In de grensstreken is dat inmiddels in de cijfers terug te zien, meldde marktonderzoeksbureau GfK woensdag.

• alienfruit

alienfruit

Dat doen de Zwitsers in de grensstreek ook :P

• Hydra
Ik krijg echt pijn in m'n kiezen van die wannabe's die op jouw reacties reageren.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:08:
[...]

Minder abstractie en meer controle vanuit de game. Niet alleen in de ogen van AMD, dat is gewoon een feit. DirectX is te generiek want het moet teveel verschillende soorten hardware aankunnen, dat komt hoe dan ook met een performance penalty.
TheNephilim schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:15:
Zou Microsoft die problemen kunnen oplossen met een nieuwe DirectX versie?
Niet zonder bepaalde hardware buiten spel te zetten. Desalniettemin ben ik weldegelijk van mening dat DirectX wel wat meer die richting op kan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12 20:20
Scalibq zit wel lekker vanalles te insinueren maar is zelf bepaald niet onbevooroordeeld als je zo zijn reacties leest (Dx fanboy)

• PrisonerOfPain
Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Ik krijg echt pijn in m'n kiezen van die wannabe's die op jouw reacties reageren.
:') Ik ook

• Kobus Post
  • Laatst online: 24-12 08:50
Zo irritant, youtube staat op 1080p, maar speelt 360p af. Terwijl het internet snel genoeg is. Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3284354145.png

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:46:
[...]

Minder abstractie en meer controle vanuit de game. Niet alleen in de ogen van AMD, dat is gewoon een feit. DirectX is te generiek want het moet teveel verschillende soorten hardware aankunnen, dat komt hoe dan ook met een performance penalty.

[...]

Niet zonder bepaalde hardware buiten spel te zetten. Desalniettemin ben ik weldegelijk van mening dat DirectX wel wat meer die richting op kan.
[quote][b]PrisonerOfPain[/COMMENT][/]: Vervolgens zitten de API makers op nieuwe hardware dus oude dingen te emuleren terwijl er veel betere manieren voor zouden kunnen zijn. Het punt van mantle is om die emulatie weg te halen omdat in die gevallen de driver aan het gokken is wat de bedoeling van bepaalde acties moet zijn.
Hoe gaan ze dan om met de volgende radicale verandering, zonder backwards compatibility in het gevaar te brengen? Is het dan de verantwoordelijkheid van de developers om die problemen op te vangen?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Je uitleg is dan wel weer interessant. Er zit zoveel meer achter dan wat je op het eerste gezicht denkt. Het 'gokken' van de driver, klinkt ook heel logisch eigenlijk, maar nog nooit bij stil gestaan.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:53:
[...]

[...]

Hoe gaan ze dan om met de volgende radicale verandering, zonder backwards compatibility in het gevaar te brengen? Is het dan de verantwoordelijkheid van de developers om die problemen op te vangen?
In principe wel, maar dat is het nu ook al. Een Shader Model 5 pipeline gaat ook niet werken op SM4 hardware.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Stigandr schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:47:
[...]

Scalibq zit wel lekker vanalles te insinueren maar is zelf bepaald niet onbevooroordeeld als je zo zijn reacties leest (Dx fanboy)
Het grootste probleem is dat Mantle opeens erg in de schijnwerpers staat, terwijl het eigenlijk geen ene moer met BF4 of elk ander spel te maken heeft.. Je hoort ook niemand praten over andere 'drivers'. Wat ik bedoel is dat ik een clan maatje had die zei: "Zo even Mantle aandoen in BF4". Mensen ontgaat het feit dat het gewoon iets met coding/driver w/e te maken heeft.

Normaal gezien worden dit soort zaken buiten beschouwing gelaten, maar bar weinig mensen snappen wat het is of wat het doet. Vervolgens komt het hier op o.a. Tweakers te staan aan dan komen de gamers even vertellen hoe goed/slecht het is en of waarom X beter is en bijvoorbeeld DICE faalt.. :')

Inhoudelijk praat ik er niet over, omdat ik er stomweg geen ene moer van snap. Blijkbaar zijn er "opeens" super veel mensen die even vertellen hoe het zit. Mensen zoals PrisonerOfPain of .oisyn kunnen er over praten, de rest moet niet zijn "mening" geven (zie nieuwsbericht reacties van sommige.. )

• PrisonerOfPain
Douweegbertje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:00:
Inhoudelijk praat ik er niet over, omdat ik er stomweg geen ene moer van snap. Blijkbaar zijn er "opeens" super veel mensen die even vertellen hoe het zit. Mensen zoals PrisonerOfPain of .oisyn kunnen er over praten, de rest moet niet zijn "mening" geven (zie nieuwsbericht reacties van sommige.. )
Je zou eens comments moeten lezen op andere sites over gaming gerelateerde onderwerpen. Oh man.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
TheNephilim schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:31:
[...]

Neuj, hij maakt (in ieder geval in Windows) een nieuwe directory aan PhpStorm 7.1.2 is het nu. Settings kun je wel bewaren inderdaad, maar ik vraag me toch af waarom het zo bewerkelijk is. Gewoon update en klaar, geen versie nummer in de program files directory etc.
Haalt ie de oude ook weg? Wellicht willen ze je de optie geven om meerdere versies naast elkaar te draaien. Sws zouden je settings niet in program files* moeten zitten, tenzij je als portable installeert.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:03:
[...]

Je zou eens comments moeten lezen op andere sites over gaming gerelateerde onderwerpen. Oh man.
Heb je voorbeelden? :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Douweegbertje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:00:
[...]

Ik heb eigenlijk ook niets te doen op het niveau van drivers en/of 3D-graphics. Juist vind ik het interessant wat de implementatie hiervan is en hoe het kan worden gebruikt. Wellicht is het ook van toepassing op mijn gebied en veranderd het mijn beeld hoe ik over dingen denk. Het bericht van PrisonerOfPain in het artikel vind ik dan ook interessant, maar soms is het inderdaad lastig om te zien wat nu de waarheid is (mensen die maar wat posten). Zoals ik er nu naar kijk zie ik het niet echt als voordeel tegenover andere implementaties. Daar waar OpenGL en DirectX worden gebruikt voor de implementatie, ontstaat er nu eigenlijk een kamp van vendor-specifieke implementaties wat ik jammer vind. Straks draait een game/applicatie slechts op AMD/Intel/NVidia hardware. Externe hardwarebakkers hebben dan geen kans meer.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Wtf Windows 7?!
code:
1
FTH: (1232): *** Fault tolerant heap shim applied to current process. This is usually due to previous crashes. ***

En hoe moet ik nu m'n bug reproducen?

• PrisonerOfPain
EddoH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:12:
Wtf Windows 7?!
code:
1
FTH: (1232): *** Fault tolerant heap shim applied to current process. This is usually due to previous crashes. ***

En hoe moet ik nu m'n bug reproducen?
http://stackoverflow.com/...f-the-fault-tolerant-heap

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Yep zie het...Thx anyway.

Had het nog nooit gezien, verbazing alom. Ook gdb snapte het niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door EddoH op 05-02-2014 15:17 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Haalt ie de oude ook weg? Wellicht willen ze je de optie geven om meerdere versies naast elkaar te draaien. Sws zouden je settings niet in program files* moeten zitten, tenzij je als portable installeert.
Bij de installatie van de nieuwe versie (updaten vanuit PhpStorm zelf lukte niet) vraagt hij welke versie(s) je wilt uninstallen. Je kunt kiezen voor regular of silent uninstall, ik doe altijd braaf de regular. Daarna word er gevraagd of je instellingen wilt verwijderen en/of caches wilt legen. Dus die staan apart opgeslagen.

Inderdaad voor meerdere versies naast elkaar denk ik, maar handig is het niet. Als ik de oude versie uninstall, dan kan ik de filetype binding niet meer op de nieuwe PhpStorm.exe zetten. Beide hebben dezelfde naam, daar zal iets fout gaan. Dus moet ik de nieuwe versie met een extern progje weer koppelen, erg onhandig.

• PrisonerOfPain
Feanathiel schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:10:
Zoals ik er nu naar kijk zie ik het niet echt als voordeel tegenover andere implementaties. Daar waar OpenGL en DirectX worden gebruikt voor de implementatie, ontstaat er nu eigenlijk een kamp van vendor-specifieke implementaties wat ik jammer vind. Straks draait een game/applicatie slechts op AMD/Intel/NVidia hardware. Externe hardwarebakkers hebben dan geen kans meer.
Ik snap niet zo zeer waarom dat dan zo jammer zou moeten zijn. De enige hardware vendors die er zijn zijn AMD/NV/Intel - en in alle gevallen word er ook gewoon een DX backend mee geleverd. Het word pas lomp als mensen een Mantle-only game gaan leveren, maar goed, daar snijden ze zichzelf dan maar mooi mee in de vingers.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat jij (en .oisyn) uberhaupt nog de moeite nemen om te reageren?

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:20:
Dat jij (en .oisyn) uberhaupt nog de moeite nemen om te reageren?
D'r moet iemand alle onzin de wereld uit helpen.

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12 20:37
PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:21:
[...]

D'r moet iemand alle onzin de wereld uit helpen.
Verplichte XKCD:

What do you want me to do?  LEAVE?  Then they'll keep being wrong!

• Hydra
Wie is die Scalibq snip eigenlijk? Een of andere XBox developer? Een sock-puppet van MS?

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 06-02-2014 09:32 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik ga maar weer eens koffie halen, schiet niet op vandaag :/

• Korben

Korben

() => {};

Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:24:
Wie is die Scalibq snip eigenlijk? Een of andere XBox developer? Een sock-puppet van MS?
Iemand die al een 6e generatie 'engine' aan het maken is. Beter dan Unreal Engine, dus, restecp.

[ Voor 2% gewijzigd door BtM909 op 06-02-2014 09:33 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:27:
[...]

Iemand die al een 6e generatie 'engine' aan het maken is. Beter dan Unreal Engine, dus, restecp.
Hoho, hij is bezig met 'zijn' 6e generatie 'high profile' engine.... toch?

• Hydra
Korben schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:27:
[...]

Ik zie in z'n blog vooral veel gelul (waar mensen het vaak niet mee eens zijn) maar bijzonder weinig referenties.

• Korben

Korben

() => {};

Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:29:
[...]

Ik zie in z'n blog vooral veel gelul (waar mensen het vaak niet mee eens zijn) maar bijzonder weinig referenties.
Afbeeldingslocatie: http://forums.finalgear.com/attachments/entertainment/last-movie-you-saw/9202d1361162724-375994_sarcasm_sign.jpg
:+

Verwijderd

TheNephilim schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:26:
Ik ga maar weer eens koffie halen, schiet niet op vandaag :/
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen. Deze week is weer razend druk, ik heb amper tijd om een bakje koffie te halen. Ik haat deadlines :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:29:
[...]

Although Direct3D is slightly slower, it still gets well over 60 fps on average, so those few extra FPS that Mantle gives you, aren’t all that relevant.
Ik doe niets met 3D of high-end graphics, maar.... ehhh....
Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs71/i/2011/166/9/8/wat_duck_by_linkzer-d3j0spr.jpg

Als je ook maar iets met graphics etc. te maken hebt is elke fps winst.

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:35:
Als je ook maar iets met graphics etc. te maken hebt is elke fps winst.
Niet welke fps is hetzelfde. Het verschil tussen 200 en 201 fps is kleiner dan het verschil tussen 10 en 11 fps.

• alienfruit

alienfruit

Sollicitatiegesprek ging niet goed…

"Goh, wat gebruiken jullie om XY te doen in jullie Adobe AIR app"
"Aah, we gebruiken Z hiervoor"
"Oh, daar weet ik niks van"
"Hoezo niet?"
"Nou, mijn license zei toch duidelijk dat je er voor moet betalen als je het voor commerciël gebruik is"
"Ja, maar het is een interne app."
"Ah, je hebt dus gratis voor [grote bank] gemaakt?"
"Nee…".

• Alex)
Wie zei nou wat? :?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Ik wilde net hetzelfde posten, het is me echt compleet niet duidelijk wie welke uitspraak deed :P

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Snap ook niet helemaal hoe een sollicitatiegesprek hier in past :P

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:34:
[...]

Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen. Deze week is weer razend druk, ik heb amper tijd om een bakje koffie te halen. Ik haat deadlines :(
Oh hier ook nog genoeg te doen, maar zoveel afleiding. Daarnaast moet ik nog flink wat dingen toevoegen aan een (groot) oud project. Als klapper op de vuurpijl heeft een klant die ons ooit een geautomatiseerde webshop (met product feed) heeft laten bouwen, toch een partij gevonden die de producten (automatisch) kan verschepen. Ontwikkelen zelf is 2 jaar geleden al een hel geweest met alle externe partijen en nu is de codebase (voor ons) ook weer oud. Dat werkt niet lekker. Maar eerst weer afwachten of het nu wél wat word.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:03:
[...]

:D je bleef anders nog lang zat serieus reageren op Scalibq, wat een figuur zeg..

• Hydra
Joh, dat snap ik ook wel. Niet elke reactie op jou is in tegenspraak met wat je zegt :)
PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:37:
Niet welke fps is hetzelfde. Het verschil tussen 200 en 201 fps is kleiner dan het verschil tussen 10 en 11 fps.
Dat is discriminatie! FPS-isme!
Avalaxy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:41:
Ik wilde net hetzelfde posten, het is me echt compleet niet duidelijk wie welke uitspraak deed :P
Ik vermoed:
alienfruit schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:37:
Sollicitatiegesprek ging niet goed…

A: "Goh, wat gebruiken jullie om XY te doen in jullie Adobe AIR app"
I: "Aah, we gebruiken Z hiervoor"
A: "Oh, daar weet ik niks van"
I: "Hoezo niet?"
A: "Nou, mijn license zei toch duidelijk dat je er voor moet betalen als je het voor commerciël gebruik is"
I: "Ja, maar het is een interne app."
A: "Ah, je hebt dus gratis voor [grote bank] gemaakt?"
I: "Nee…".
Oftewel Alienfruit zette de Interviewer op z'n plaats wat betreft illegaal gebruik van een framework :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 05-02-2014 15:44 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:37:
[...]

Maar ik speel dan weer erg weinig games op 200fps :P

Klopt, ik ging meer uit van het gemiddelde, wat zal het zijn, 50fps wat nu 60fps haalt?

• PrisonerOfPain
D-Raven schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:43:
[...]

:D je bleef anders nog lang zat serieus reageren op Scalibq, wat een figuur zeg..
Ik ben op den duur maar weggelopen om rum te drinken.

• Avalaxy
Maar dan snap ik dit stuk niet:
A: "Oh, daar weet ik niks van"
I: "Hoezo niet?"
A: "Nou, mijn license zei toch duidelijk dat je er voor moet betalen als je het voor commerciël gebruik is"
Waarom zou Alienfruit inzicht hebben in welke licenties zij hebben als hij solliciteert bij een bedrijf?

• Hydra
Avalaxy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:44:
Waarom zou Alienfruit inzicht hebben in welke licenties zij hebben als hij solliciteert bij een bedrijf?
Geen idee. Verder dan dit kwam ik ook niet :D

Edit: Kreeg net een mailtje. Ook bij het 3e bedrijf word ik voor een 2e gesprek uitgenodigd *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 05-02-2014 15:47 ]

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:46:
[...]

Edit: Kreeg net een mailtje. Ook bij het 3e bedrijf word ik voor een 2e gesprek uitgenodigd *O*
Proficiat. Heb je een voorkeur voor 1 van de bedrijven?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gefeliciteerd Hydra, hopelijk snel een aanbieding, kan je de vermoedens bij je huidige werkgever bevestigen ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:46:
[...]

Gefeliciteerd!

Dus dat worden 3 deeltijd-banen? :P

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Maar dan snap ik dit stuk niet:

[...]

Misschien heeft Alienfruit het betreffende framework/plugin/whatever ding 'Z' gemaakt?

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:49:
Proficiat. Heb je een voorkeur voor 1 van de bedrijven?
Lichte. Maar het zijn alle drie bedrijven waar ik wel zou willen werken. 2 zitten meer aan de techniek-kant, 1 is meer consulting. Een van de 'techniek' bedrijven heeft vooralsnog de beste stats.
kenneth schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:51:
Gefeliciteerd Hydra, hopelijk snel een aanbieding, kan je de vermoedens bij je huidige werkgever bevestigen ;)
Hehe. Bedankt maar "it ain't over till the fat lady sings". Moet nog wel de 2e ronde door zien te komen. En dan moeten we ook zien dat ze me een fatsoenlijk salaris bieden.
36 is per baan wel een beetje het minimum, dus dan zou het 3x36 worden :)

[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 05-02-2014 15:54 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:44:
[...]

:)

Alleen nog één vraagje. Met Mantle blijkt dat het 'beeld' anders is. Dingen zijn wat meer 'geblurred' oftwel minder kleur en witter. Qua kwaliteit iets minder dus. Ligt dat nou puur aan BF4, of gebeuren er wat andere dingen met Mantle?

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:52:
[...]

Lichte. Maar het zijn alle drie bedrijven waar ik wel zou willen werken. 2 zitten meer aan de techniek-kant, 1 is meer consulting. Een van de 'techniek' bedrijven heeft vooralsnog de beste stats.

[...]

Hehe. Bedankt maar "it ain't over till the fat lady sings". Moet nog wel de 2e ronde door zien te komen. En dan moeten we ook zien dat ze me een fatsoenlijk salaris bieden.
Stats als in loon of is dat een factor die je niet zo gek veel uit maakt?

• alienfruit

alienfruit

Ze gebruiken mijn plug-in die ik heb geschreven heb als voorbeeld maar niet mocht gebruikt worden in commerciële gebruik. Bluetooth/iBeacons oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 05-02-2014 15:55 ]

• Avalaxy
EddoH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:51:
[...]

Misschien heeft Alienfruit het betreffende framework/plugin/whatever ding 'Z' gemaakt?
Ah dat zou kunnen inderdaad, als ik de tekst opnieuw lees met dat in m'n achterhoofd. Had hij er wel even bij mogen zetten :P

The confusion :X

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

[...]

[...]

Heb je bij alle 3 gesolliciteerd op dezelfde functie, of zijn het ook 3 andere banen?

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
PrisonerOfPain schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:44:
[...]

Overigens stel ik je moeite wel op prijs ;) Ik doe zelf als ontwikkelaar weinig met graphics (lees: niks :D). Dus wat betreft DX, Mantle en dat soort shit, kun je mij een hoop wijsmaken, dus dan is t fijn om reacties te lezen van mensen waarvan je zeker weet dat ze wel weten waar ze t over hebben. (over t algemeen :+)

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:54:
Stats als in loon of is dat een factor die je niet zo gek veel uit maakt?
Loon, reisafstand, pensioen, leasebudget, klik met de werknemers, sociale uitjes, opleidingsmogelijkheden, etc. Het speelt allemaal mee.

• PrisonerOfPain
Douweegbertje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:54:
[...]

:)

Alleen nog één vraagje. Met Mantle blijkt dat het 'beeld' anders is. Dingen zijn wat meer 'geblurred' oftwel minder kleur en witter. Qua kwaliteit iets minder dus. Ligt dat nou puur aan BF4, of gebeuren er wat andere dingen met Mantle?
Was een bug aan onze kant :)

https://twitter.com/repi/status/429985248995467265

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zo, maar eens afgemeld voor nieuwsbrieven van Bol.com. Ze pogen de laatste tijd steeds meer boeken aan me te verkopen op basis van mijn aankopen in het verleden, wat in de praktijk leidt tot 2 situaties:
- Ik heb het boek al
- Ik heb ooit eens iets van die auteur besteld voor iemand anders, omdat ik daarmee aan gratis verzenden kwam
Daarnaast bieden ze over het algemeen e-books aan, terwijl ik nooit e-books koop :?
Nou, daar heb ik dus geen zin meer in...

[ Voor 10% gewijzigd door dcm360 op 05-02-2014 15:58 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Loon, reisafstand, pensioen, leasebudget, klik met de werknemers, sociale uitjes, opleidingsmogelijkheden, etc. Het speelt allemaal mee.
Teambuilding in de bossen. Vlot maken met z'n alle!

• Megamind
Douweegbertje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:56:
[...]

Ik vond die teamuitjes best goed werken, na paar maanden zwoegen is het wel fijn om er een paar dagen tussenuit te kunnen zonder vakantiedagen op te hoeven nemen. Pas nog 3 dagen geskiet met het team.

@Hydra, nog bedrijven die aan profitsharing doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Megamind op 05-02-2014 15:58 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Megamind schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Ik vond die teamuitjes best goed werken, na paar maanden zwoegen is het wel fijn om er een paar dagen tussenuit te kunnen zonder vakantiedagen op te hoeven nemen. Pas nog 3 dagen geskiet met het team.

Er zit nog wel een wezenlijk verschil tussen lekker skiën en als een retard in het bos staan om één persoon in een 'driehoeks stelling van boomstammen' vooruit te brengen onder het mom teamwork. Er zijn gewoon veel bedrijven die ontzettend gare bedrijfsuitjes hebben. :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Niet zo miepen. 24*7=168, 3*36=108
Dat moet prima lukken dus :Y)

• alienfruit

alienfruit

Net een mail van de recruiter gekregen dat het bedrijf mij maar een onbeschoft en onbeleefd persoon vonden. Haha.

• Douweegbertje

Douweegbertje

alienfruit schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:00:
Net een mail van de recruiter gekregen dat het bedrijf mij maar een onbeschoft en onbeleefd persoon vonden. Haha.
Hm, ben je toevallig familie van Firesphere? *O*

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-12 11:05
Die kunnen dus binnenkort wat papiertjes op de mat verwachten met wat juridische dingetjes omtrent die plugin? :x

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik begrijp dat het bedrijf jouw plugin heeft gebruikt voor een of andere grote partij, maar daar niet voor heeft betaald en nu dus een beetje met de mond vol tanden zit?

• Hydra
Douweegbertje schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:56:
Op de amsterdamse wallen, met z'n alleen een vrouwke towerbridgen. Da's ook hip tegenwoordig.
Megamind schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:57:
Eentje wel, dat zou nogal eens een verschil in loon kunnen maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 05-02-2014 16:06 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Op de amsterdamse wallen, met z'n alleen een vrouwke towerbridgen. Da's ook hip tegenwoordig.
In ieder geval beter dan je met je mannelijke collega's een bos in..

• Hydra
EddoH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:06:
In ieder geval beter dan je met je mannelijke collega's een bos in..
Dat zoberzo.
TheNephilim schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:55:
Heb je bij alle 3 gesolliciteerd op dezelfde functie, of zijn het ook 3 andere banen?
2 redelijk identiek, meer dev, eentje meer consulting, minder dev werk. Voorkeur gaat naar een van de eerste 2.

• hylke94
TheNephilim schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:31:
[...]

Net ook even geupgrade naar versie 7.1.2. De update verliep hier soepel. Alle instellingen ed zijn er nog. Maar hij maakt idd een mapje phpstorm 7.1 aan in de prog files. Dat is niet zo handig.

Verwijderd

Collega's van me zijn voor enkele weken naar de US geweest (ik mocht niet mee omdat ik geen juist Visum kon krijgen). Anyway: Vandaag zien velen dat hun creditcards misbruikt zijn voor vanalles en nog wat. Sommigen hebben het over bedragen van over de 1000 euro -O-

• Megamind
Hydra schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Eentje wel, dat zou nogal eens een verschil in loon kunnen maken.
Ik had nog nooit bij een bedrijf gewerkt met profitsharing, maar ik krijg nu elke kwartaal bijna 25% meer loon! Daarnaast hebben we ook targets die makkelijk te halen zijn dus dat tikt behoorlijk aan.
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:09:
Collega's van me zijn voor enkele weken naar de US geweest (ik mocht niet mee omdat ik geen juist Visum kon krijgen). Anyway: Vandaag zien velen dat hun creditcards misbruikt zijn voor vanalles en nog wat. Sommigen hebben het over bedragen van over de 1000 euro -O-
Gebeurd bij mij ook regelmatig, even belletje plegen met Visa of MasterCard en dan wordt er een onderzoek gestart en krijg je weer nieuwe kaart.

[ Voor 40% gewijzigd door Megamind op 05-02-2014 16:11 ]

• Alex)
Misbruikt als in een bende scammers, of als in "ze zijn zich te buiten gegaan aan drank, hoeren en casino's"? :+

Pagina: 1 ... 42 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.