[Windows 8.1] SkyDrive download gelimiteerd op 355 kb/s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik probeer momenteel een map met foto's te downloaden vanaf SkyDrive via Windows 8.1. De foto's stonden eerst op 'alleen online' vanwege een kleine SSD, maar inmiddels heb ik een grotere SSD en wil de foto's bovendien op mijn net aangeschafte NAS zetten.

De downloadsnelheid lijkt echter beperkt op 355 kb/s. Nu ik alle mappen (per jaartal gegroepeerd) apart download, lijkt elke 'thread' dat maximum te hebben. Ik ben nu 14 mappen aan het kopieëren naar mijn NAS, waarbij de mappen dus eerst worden gedownload. Alle threads downloaden met 355 kb/s. Een screenshot maakt alles duidelijk:

SkyDrive @ 355 kb/s

Wellicht ten overvloede: met mijn verbindingssnelheid is niks mis. Downloaden via Dropbox, Google Drive, http of ftp gaat gewoon met zo'n 28 Mbit.

Kan ik die snelheid opkrikken, of heeft Microsoft wat probleempjes met de snelheid?

[ Voor 7% gewijzigd door StephanVierkant op 05-01-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
StephanVierkant schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:39:
[...]

De downloadsnelheid lijkt echter beperkt op 355 kb/s. Nu ik alle mappen (per jaartal gegroepeerd) apart download, lijkt elke 'thread' dat maximum te hebben. Ik ben nu 14 mappen aan het kopieëren naar mijn NAS, waarbij de mappen dus eerst worden gedownload. Alle threads downloaden met 355 kb/s. Een screenshot maakt alles duidelijk:

[...]
Alle threads op 355 kb/s, hoeveel threads lopen er parallel? Dit kan natuurlijk ook je verbinding vol laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Als ik je plaatje zo zie, dan heb je 8 threads (downloads) lopen tegelijk. 8x355=2840.
Lijkt mij dat je op je volledige snelheid loopt van je provider.
Misschien kan je instellen dat hij max 2 of 3 downloads per keer moet pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:29
Thanks, LnC, dat was mijn idee ook, maar ik kan het plaatje hier niet bekijken :)
Maar zo te zien hebben we hiermee een antwoord op de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
LnC schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:34:
Als ik je plaatje zo zie, dan heb je 8 threads (downloads) lopen tegelijk. 8x355=2840.
Lijkt mij dat je op je volledige snelheid loopt van je provider.
Misschien kan je instellen dat hij max 2 of 3 downloads per keer moet pakken?
Nog een probleem :). De daadwerkelijke snelheid is 355 kb/s voor alle gezamenlijke threads.

Ik heb inmiddels gebeld met Microsoft, maar zij geven aan alleen betaalde support te kunnen leveren. Daarop heb ik nogmaals gebeld, aangezien ze hun eigen belofte (binnen 24 reactie op support ticket) niet hebben gehaald (wacht al een week). Ik heb zojuist 1,5 uur gebeld met o.a. Ierland en Azië (met Amerkaans accent :+), maar het probleem is nog niet verholpen.