Ik heb een frappant probleem met mijn internetverbinding, en heb net een half uur met kpn aan de lijn gehangen en zij wisten ook niet waar het aan kon liggen, dus nu kom ik mijn heil hier zoeken.
Het probleem is als volgt :
Mijn ping is goed, en mijn modem trained in op ongeveer 30 mbit, maar als ik iets probeer te downloaden en of streamen krijg ik niet meer dan 2mbit binnen (250 KB/s). Mijn upload (ironisch genoeg) is rond de 3mbit.
Maar daarintegen kan ik wel op hetzelfde modem HD tv kijken, wat m.i. raar is aangezien die stream ook pakweg 6-7 mbit zeker zou moeten gebruiken? En dit gaat dan wel probleemloos.
Ik heb mijn pc rechtstreeks op het modem, en heb ook de laptop van mijn vriendin op dezelfde wijze op het modem aangesloten gehad... Beide kwamen niet boven de 2 mbit.
Wie weet waar dit aan kan liggen?
Dit is het dashboard van mijn kpn modem

Fec staat nu (22:52) al op 180.000... lijkt me niet de bedoeling toch?
Het probleem is als volgt :
Mijn ping is goed, en mijn modem trained in op ongeveer 30 mbit, maar als ik iets probeer te downloaden en of streamen krijg ik niet meer dan 2mbit binnen (250 KB/s). Mijn upload (ironisch genoeg) is rond de 3mbit.
Maar daarintegen kan ik wel op hetzelfde modem HD tv kijken, wat m.i. raar is aangezien die stream ook pakweg 6-7 mbit zeker zou moeten gebruiken? En dit gaat dan wel probleemloos.
Ik heb mijn pc rechtstreeks op het modem, en heb ook de laptop van mijn vriendin op dezelfde wijze op het modem aangesloten gehad... Beide kwamen niet boven de 2 mbit.
Wie weet waar dit aan kan liggen?
Dit is het dashboard van mijn kpn modem

Fec staat nu (22:52) al op 180.000... lijkt me niet de bedoeling toch?
[ Voor 18% gewijzigd door HeepH op 05-01-2014 22:52 ]