Beste Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Allround gebruik, met name office, internet, media en games. Games hoeven grafisch niet superhoog te kunnen, de voornaamste spellen die ik speel zijn juist CPU intensief (Paradox spellen zoals Europa Universalis 4, Crusader Kings 2; en Rome 2 Total War en Civilization V). De bedoeling dat het systeem minimaal 3 jaar mee kan, waarbij mogelijk de videokaart vervangen kan worden. Overclocken ga ik niet doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, toetsenbord en geluid neem ik mee van m'n oude PC.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst niet al te lawaaiig, maar heel stil hoeft ook niet.
Na het doornemen van een aantal BBG's (met name de thread voor het basisgamesysteem) en threads op dit forum kom ik uit op de volgende lijst. Het voornaamste waar ik over twijfel is evt. een betere processor; is het de moeite waard om de i5 4440 te vervangen door de i5 4570?
Zijn er elementen die niet goed samengaan, of welke te goed of te zwak zijn voor de rest van het systeem?
Bij voorbaat dank!
edit: optische drive gaat mee uit de vorige pc
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Allround gebruik, met name office, internet, media en games. Games hoeven grafisch niet superhoog te kunnen, de voornaamste spellen die ik speel zijn juist CPU intensief (Paradox spellen zoals Europa Universalis 4, Crusader Kings 2; en Rome 2 Total War en Civilization V). De bedoeling dat het systeem minimaal 3 jaar mee kan, waarbij mogelijk de videokaart vervangen kan worden. Overclocken ga ik niet doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, muis, toetsenbord en geluid neem ik mee van m'n oude PC.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst niet al te lawaaiig, maar heel stil hoeft ook niet.
Na het doornemen van een aantal BBG's (met name de thread voor het basisgamesysteem) en threads op dit forum kom ik uit op de volgende lijst. Het voornaamste waar ik over twijfel is evt. een betere processor; is het de moeite waard om de i5 4440 te vervangen door de i5 4570?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 149,89 | € 149,89 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 57,40 | € 57,40 |
| 1 | MSI R9 270X GAMING 2G Battlefield 4 | € 177,30 | € 177,30 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM | € 80,- | € 80,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,45 | € 57,45 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 44,99 | € 44,99 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 113,03 | € 113,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 797,01 | |
Zijn er elementen die niet goed samengaan, of welke te goed of te zwak zijn voor de rest van het systeem?
Bij voorbaat dank!
edit: optische drive gaat mee uit de vorige pc