Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Highend laptop (Iris Pro + grafische kaart)

Pagina: 1
Acties:

• analfabeet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-08 17:26
Sinds gister ben ik actief op zoek gegaan naar een laptop om mee te werken (VectorWorks, Adobe, SketchUp Pro etc.). Spellen hoeven er niet mee gespeeld worden. Ik heb al gekeken naar de MacBook Pro Retina 15". Wat me daarin opvalt is de i7 icm Iris Pro + extra grafische kaart. Nergens heb ik tot noch toe een soortgelijke laptop gevonden.

De eisen van mijn laptop zullen zijn: 16 gb ram, i7 haswell quad, minimaal 2 gb grafische kaart, 1 msata 128gb schijf (windows belangrijkste werkprogramma's, NIET een harde eis) + extra 256gb voor wat extra opslag. Dit alles moet in een degelijke laptop komen en dan geen 3 of 4 kilo wegende bak.

Apple is voor mij geen optie. Wie helpt mij uit de brand, waar kan ik de juiste laptop samenstellen en wat raden jullie aan?

Verwijderd

Wat meer info zou fijn zijn. In welk prijssegment zit je te denken? Ik bedoel, zo'n macbook is leuk en aardig (en verschrikkelijk duur), maar er zijn betere alternatieven voor minder geld.

Daarnaast het formaat .. ik neem aan dat je zo rond de 15 inch zoekt omdat 17 inch toch al snel te zwaar wordt om mee rond te zeulen.

Zo te lezen wil je er vooral professioneel mee werken, misschien nog 3 dagen wachten op de Lenovo W540 of een Dell Precision? Zijn beide workstations en beesten van laptops ... te configureren zoals jij het wilt.

Hier zitten I7 Quad's in, beide kunnen tot 32 gb aan RAM in en de hardeschijven kun je makkelijk vervangen + er kan in beide gevallen een of meerdere msata's in. Qua grafisch geweld zit er vaak een Nvidia Quadro in, diverse modellen die net zo goed (of beter) presteren als de GTM750 in de macbook. Je kunt eventueel ook nog naar workstations van HP kijken. Zelfde verhaal vaak.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 20:39 ]

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Geen soortgelijke laptops? Als ik snel kijk, ik bijvoorbeeld dit.

[ Voor 7% gewijzigd door RdeGroot op 05-01-2014 22:11 ]

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:42
Ik denk dat de nieuwe Dell XPS15 misschien wel iets voor jou is. Kijk er eens naar :)

Verwijderd

Die MSI's zou ik niet doen, het zijn 17 inchen, waarschijnlijk heeft de TS daar niet op gezocht omdat hij iets vergelijkbaars zoekt met die 15 inch macbook (ookal kan hij hier nog even uitsluitsel over geven).

Dell XPS15 kan idd, maar ik weet niet of er al reviews beschikbaar zijn ivm koeling etc? Daarnaast ... die workstations zijn gebouwd als tanks, lekker stevig dus.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Wil je perse een laptop met Iris Pro + grafische kaart?
Lijkt me namelijk een beetje onnodig. Je gebruikt het ene of het andere, maar niet beide tegelijk. En als je de extra GPU niet gebruikt (want zoveel kracht niet nodig), waarom dan zo'n super dure iGPU?

Zoals hierboven genoemd kun je eens kijken naar de Dell XPS 15. Of misschien de Ativ Book 8.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
Dell m3800 is wat je zoekt, het is simpelweg de macbook pro onder de windows laptops. Voldoet 100% aan je eisen
http://www.dell.com/nl/be...sion-m3800-workstation/pd
M4800 kan ook maar die weegt wel een kilo meer dan de m3800

• analfabeet
Bedankt voor de reacties. Ik ben inderdaad niet op zoek naar een 17" laptop omdat ik dat al te groot vind worden + te zwaar. Het moet een degelijke maar handzame laptop zijn met wel behoorlijke rekenkracht. Juist omdat ik er 3D beelden mee moet renderen is juist wat grafische kracht gewenst.

Die Lenovo W540 ziet er ook interessant uit. Qua budget is de gedachte tussen 1500 en 2000 euro. Voor een workstation is dat al bijna aan de krappe kant, maar aan de andere kant wil ik voorlopig even vooruit kunnen. De Dell die Flaat voorstelt lijkt ook erg dicht bij de wensen te komen idd (ivm QUADRO), als je die van 1800 (basismodel) kiest.

We kijken nog even iets verder, maar de Dell M3800 en de W540 zijn interessante modellen.

Verwijderd

Ik zou echt even wachten op de W540, die trouwens al te bestellen is, google is je vriend. Ik zou dan echter wel gaan voor de configuratie met quadro K2100m kaart, die kost zo rond de 1750, mooi in je budget. Vooral omdat je zegt veel 3D beelden te renderen is het fijn dat je RAMgeheugen kunt uitbreiden naar 32GB. Dit kan bij de DellM3800 niet, dan zou ik eerder voor de wat loggere M4800 gaan.

Anyway, naar mijn mening betaal je bij die Dell M3800 ook veel mee voor het design (dat overigens echt wel mooi is), maar ik betwijfel of die wel zo'n geweldige koeling heeft bijvoorbeeld.

• analfabeet
Zie ik wat over het hoofd of is de Lenovo W540 inmiddels nog niet uit? Ik dacht dat die de 7e uit zou komen, maar op de website kun je de laptop nog steeds niet samenstellen en bestellen.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
De sites van fabrikanten zijn altijderg slecht qua snelle updates, en helemaal in de eu jammer genoeg. Vind hem wel al in duitsland

http://compare.eu/?cat=nb&asd=on&asuch=Lenovo%20W540

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06
Bluelink heeft ze zo te zien al wel:
https://www.bluelink.nl/catalog/
Let op: prijzen ex BTW.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Budget? 2 a 3 k?
Pagina: 1