Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WordPress] Fout bij connecten db op andere host

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voor een klant ben ik gevraagd om een WordPress site los te trekken van zijn huidige Plex hosting.

Paar weken terug heb ik een VPS ingericht als MySQL server en daar draait de database huidige WordPress site op.

Nu heb ik vandaag een VPS ingericht met lighttpd en php via fcgi, werkt allemaal prima met eigen scripts. Ook het connecten naar die bestaande database server werkt vanuit php.

Nu heb ik de wordpress site er naar toe gersynced maar krijg ik:

"Fout bij het maken van de databaseconnectie"

Tsja, wat heb ik allemaal gedaan:

2e database aangemaakt en daar de instellingen gewijzigd zoals het wp domein etc.

duizend keer de wp-config.php nagelopen, instellingen zijn gewoon goed

WP_DEBUG oid op TRUE gezet en alle error reportings aan, krijg niks te zien.

In de lighttpd logs zijn ook geen problemen

Uiteindelijk maar phpmyadmin er naast gezet en mysql-server, ik dacht misschien het ontbreken van een socket of bijv php5-mcrypt, maakt niet uit, werkt allemaal, behalve de WordPress site.

Google levert alleen maar user/pass problemen, dat is het gewoon niet...

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 17:30

Kraz

Saving the world

Staat de juiste poort open naar die andere host? Lijkt me sterk dat je zomaar via elke poort naar server kunt connecteren?

Verwijderd

Topicstarter
Het account staat gewildcard op IP, ik kan vanuit PHP op die "WordPress VPS" gewoon een connectie maken en ook vanaf de shell middels de mysql client.

Standaard poort 3306 staat aangegeven in de php.ini, controleerbaar via phpinfo(); en met/of zonder specificatie in de wp-config.php bij database host d.m.v :3306 maakt niets uit

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik lees het nu goed, op de "WordPress VPS" staat geen firewall en kun je gewoon elke connectie naar buiten maken die je wilt

(moge dus duidelijk zijn dat ik over telnet kan connecten naar de mysql server, vanuit php, vanaf de shell met mysql client, alleen WordPress doet moeilijk)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 18:44 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 21:54

Zoefff

❤ 

Het is toch geen rocket science om de Wordpress code in te duiken op zoek naar de plek waar mysqli_connect wordt gedaan en daar te sterven met de output en eventuele foutmeldingen om er zo achter te komen wat er precies mis gaat?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter