Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 08:34
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Ik ben nog in het bezit van een geweldige philips CRT 100 Hz breedbeeld, die het nog erg goed doet. Ik heb een Panasonic plasma gehad uit de 20 reeks, maar deze zag ik flikkeren, ik behoor blijkbaar tot de 1% oid van de Nederlanders die hier last van heeft. Daarna heb ik nog een Sony HX820 gehad, deze gaf erg slechte kleuren bij het bekijken onder een hoek en erg rare zwartwaardes, alles wat maar een beetje donker was, werd zwart zonder enige textuur.
Ik ben niet geintereseerd in 3D TV, boeit me echt niets. Smart TV valt in categorie: lekker belangrijk.
Wel belangrijk:
Beeldkwaliteit, kleur echt, fatsoenlijke zwartwaardes
Kijkhoek
Gezien de eisen lijkt me dat een IPS paneel het beste zal voldoen

Merken die ik overweg:
Panasonic
Philips
Sony (geen IPS)

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Toch plasma en dan een model met een hogere frequentie. Zoiets als een ST60 met een frequentie van 60Hz, 96Hz en 100Hz, wat wordt bepaald door de frequentie van de input.

• motormuis
Nee, plasma gaat het echt niet worden, degene die ik had ging tot 600Hz uit mijn hoofd. Ik pik de schermen er zo uit in de winkel. Plasma is echt een no-go.

• Dimens
motormuis schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:37:
Nee, plasma gaat het echt niet worden, degene die ik had ging tot 600Hz uit mijn hoofd. Ik pik de schermen er zo uit in de winkel. Plasma is echt een no-go.
Die plasma die jij toentertijd had, was waarschijnlijk een paneel van 50Hz met het marketingcijfer 600Hz. Een groot aantal plasma televisies van nu heeft een paneel van 100Hz wat vergelijkbaar is met de frequentie van jouw CRT en wat jij dus niet zult zien flikkeren.

In de winkel flikkert plasma sowieso. Mensen die het normaal niet zien, zullen het daar ook sneller zien. Dat heeft voornamelijk te maken met interferentie van omgevingslicht op een andere frequentie en te hoog ingesteld contrast.

Met de eisen / wensen die jij hebt, kun je namelijk ook geen LCD vinden. IPS staat bekend om haar slechte zwartwaardes en VA om slechte kijkhoeken. Plasma kan beiden perfect weergeven.

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11 15:45
Ik zelf ga waarschijnlijk voor de Sony KDL-42W655A. 3d kan mij ook gestolen worden, en het moet ook nog betaalbaar blijven.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je naar LED kijkt zou ik LG neerzetten ipv Philips. Dan heb je in ieder geval een TV die reageert als je een knop indrukt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Hij gaat toch voor Sony? :?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Guids schrijft dat hij voor de Sony gaat (prima tv trouwens) maar de topic-starter is in dit geval motormuis; en die had Philips op zijn shortlist staan (imho niet de beste keuze).

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Ohja, daar had ik dan weer overheen gekeken..!

• motormuis
Ik ben niet getrouwd met philips, maar ze maken wel TV's met IPS panelen.
Van Samsung ben ik niet gecharmeerd (kwaliteit). Ik sta open voor alle suggesties. Sony staat ook onder de te overwegen merken, mits ze maar een redelijke kijkhoek hebben.

• Dimens
motormuis schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:32:
Ik ben niet getrouwd met philips, maar ze maken wel TV's met IPS panelen.
Van Samsung ben ik niet gecharmeerd (kwaliteit). Ik sta open voor alle suggesties. Sony staat ook onder de te overwegen merken, mits ze maar een redelijke kijkhoek hebben.
Er zijn wel meer fabrikanten die televisies maken met IPS panelen. Maar IPS staat zeker niet garant voor kwaliteit.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:42
Ook belangrijk, wat is je budget? Ik heb zelf net een TV besteld (Panasonic 47ET60). Ik wilde eerst wat goedkopers, maar na wat rondkijken kwam ik er al snel achter dat het budget wat ruimer moest. Morgen komt ie binnen, ik ben benieuwd!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• motormuis
Budget is tot rond de 1000 euro, mits value for money, het budget hoeft niet op (lukt ook wel op een andere manier ;) ) En kost een hele goede TV 1100 euro is het ook nog geen probleem.
Panasonic zit ik sterk te overwegen, echter qua " dirty screen" en bewegende beelden scoren ze niet heel goed.

• Dimens
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver

Hiermee ga je echt geen last krijgen van flikker als je nu naar een 100Hz CRT zit te kijken waar je ook geen last van flikker hebt.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39
Dimens schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:27:
pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver

Hiermee ga je echt geen last krijgen van flikker als je nu naar een 100Hz CRT zit te kijken waar je ook geen last van flikker hebt.
Dat ga je echt wel zien :)

Ik heb zelf een Pana plasma 600hz en dat flikkeren ga je echt wel zien, vooral bij lichte beelden.

Zelf wil ik alleen maar plasma (de 3de inmiddels) en die flikkeren allemaal, en nee ik doe nix verkeerd het is gewoon een eigenschap van plasma.

• Dimens
RoaDHouse schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:34:
[...]

Dat ga je echt wel zien :)

Ik heb zelf een Pana plasma 600hz en dat flikkeren ga je echt wel zien, vooral bij lichte beelden.
Geen 600Hz. In post 3 al behandeld dat dit soort toestellen waarschijnlijk een 50Hz paneel hebben.

• motormuis
Bij een 100Hz CRT wordt het fosfor in de pixels 100 keer per seconde aangeslagen. Dat is bij CRT voldoende om het fosfor continue te laten branden, bij 50Hz zie je het wel flikkeren. Een plasma werkt op een andere manier en dat is essentieel verschillend. Zeker bij witte beelden lijkt de voeding de beperkende factor te zijn.

Pagina: 1