Verwijderd

Topicstarter
Ik had tot gister een Sony WX80, en daarvoor had ik een prachtige HX9V ook van Sony.

Echt heel erg veeleisend ben ik niet, ik zal het even uitleggen:

Ik maak muziek thuis en ik vind het leuk om dat af en toe op te nemen en op YouTube te gooien.
Ik speel ook in wat bandjes en daar maak ik dan ook opnames van.
Én ik ga vaak naar concerten en daar maak ik ook foto`s en filmpjes.

Dus mijn eisen zijn.

Camera moet goede foto`s maken, ook bij laag licht.
Camera moet goede filmpjes maken, 1080P is een vereiste (
Camera moet bij laag licht gewoon kunnen zoomen zonder licht verlies.
Microfoons moeten harde muziek aankunnen, lichte vervorming mag uiteraard :)
Camera moet een goede stabilisatie functie hebben!

Normaal ben ik erg te spreken over Sony (Vandaar ook dat ik de HX9V een jaar lang had en de miskoop dan, die WX80)
Maar ik zie steeds meer camera `s van Nikon/Sony/Panasonic/Casio/Canon, en ik ben gewoon heel erg benieuwd wat nou het beste is qua camera voor mijn eisen.

Wat mijn grootste eis is leg ik nu even uit:

Mijn HX9V had 16x optische zoom, had een 1/2.3" Sensor met een F van 3,3 op Wide en een F van 5,9 op Tele, dat zijn geen hele lage waardes. Máár.. Zodra ik bij het uitgaan een filmpje schoot en ik ging inzoomen bleef het beeld gewoon keurig zijn licht behouden en hij bleef mooi scherp en helder.

Zodra ik met die WX80 ook maar de record knop indrukte bij het uitgaan werd het beeld al zeker 4 tinten donkerder en per keer dag ik ging inzoomen werd het beeld nóg eens donkerder én verloor het scherpte.

En ik wil dat dus juist voorkomen, ik wil gewoon lekker kunnen inzoomen in de avond/nacht zonder licht verlies.

Als iemand mij kan helpen aan een fatsoenlijke camera rond de 250-300 euro met (al) mijn eisen, zou dat heel fijn zijn.

Goud eerlijk? Ik neig naar de Panasonic TZ40 of de Sony HX50V maar ik vind het ook zéker niet vervelend om andere compact camera`s te overwegen :) Aangezien ik wel eens wat anders wil proberen (Eventueel) dan deze 2 merken waar ik zeer over te spreken ben in feite.

Groet! En alvast bedankt :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 18:28 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:26
Je bent dus op zoek naar een camera met constant diafragma en dan ook nog redelijk lichtsterk. Beide camera's die je noemt hebben dat niet. Dus ik denk dat je opnieuw moet gaan zoeken.
Je zegt ook nergens hoeveel zoom je nodig hebt. Want er zijn ook camera's zoals de Canon G15 die wel geen vast diafragma heeft, maar met f/2.8 aan het lange eind, kun je ook je diafragma vastzetten op f/2.8.
Met iets meer zoom: pricewatch: Nikon Coolpix P7700 Zwart maar wel f/4 aan het lange eind.

En als je budget iets oprekt: pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ200 Zwart
Heeft wel mindergoede lowlight prestaties als de p7700 hierboven, maar die waren met je wx80 en HX9V niet beter.

[ Voor 72% gewijzigd door Universal Creations op 05-01-2014 18:51 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Mja, constant diafragma hoeft niet, want mijn HX9V deed het perfect wat low-light betreft, de TZ35 die ik had ook :) En die hadden beide een diafragma van 3,3-5,9 volgens mij.
Zoom is niet super belangrijk, althans.... ik vind 8x zoom toch wel een minimum, maar ik hoef geen 30-40-50x zoom :)

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen :) Zou heel fijn zijn in ieder geval.

• Universal Creations
Je HX9V had ook een verlopend diafragma, dus moest je alles op f/5.9 filmen om gelijke belichting te houden.
Ik denk toch dat die P7700 en Z200 de beste opties zijn. De P7700 heeft een grotere sensor en 7,1x zoom, de Panasonic heeft constant groot diafragma en veel zoom (25x).

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-01 22:25
Ik zou wat zoomvermogen inleveren en voor een goedkopere systeemcamera zoals de Sony Nex 3N met 16-50mm pancake gaan. Die heb je al voor €299. Hij is redelijk compact en levert veel betere beelden op dan een compactcamera in die prijsklasse.

Verwijderd

Topicstarter
Universal Creations schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:26:
Je HX9V had ook een verlopend diafragma, dus moest je alles op f/5.9 filmen om gelijke belichting te houden.
Ik denk toch dat die P7700 en Z200 de beste opties zijn. De P7700 heeft een grotere sensor en 7,1x zoom, de Panasonic heeft constant groot diafragma en veel zoom (25x).
Ik had die HX9V gewoon op de videostand staan en deed alles automatisch, dus ik heb geen idee hoe het verder zit.
Hij had een verlopend diafragma ja, maar hij was gewoon hartstikke goed in het donker, simpel :) Zo wel in avond verlichting in de woonkamer (paar lampjes) als midden op straat s`nachts.

Ik zit even naar die 2 camera`s te kijken
die FZ200 is mij te groot... En die P7700 is mij te duur, ik zie hem op de site staan voor 500 dollar, mijn budget is maximaal echt 300 euro, kan ik niet uitbreiden.

Er zal toch vast wel een goede tussenweg te vinden zijn voor rond de 300 euro? :)

Verwijderd

Topicstarter
Kwintessens schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:38:
Ik zou wat zoomvermogen inleveren en voor een goedkopere systeemcamera zoals de Sony Nex 3N met 16-50mm pancake gaan. Die heb je al voor €299. Hij is redelijk compact en levert veel betere beelden op dan een compactcamera in die prijsklasse.
Nee, ik hoef echt geen systeemcamera, ik wil gewoon een goede compact. Geen gedoe met lenzen en dergelijk, gewoon een compact camera :)

• Universal Creations
Uhmm, de link die ik je gaf naar de P7700 geeft €335 aan, dus hoe jij aan $500 komt...
Daarnaast is die nog een stuk beter in low-light dan die HX9V van je.

[ Voor 29% gewijzigd door Universal Creations op 05-01-2014 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Universal Creations schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:40:
Uhmm, de link die ik je gaf naar de P7700 geeft €335 aan, dus hoe jij aan $500 komt...
Daarnaast is die nog een stuk beter in low-light dan die HX9V van je.
Dan had ik daar overheen gelezen, excuses. Even kijken op YouTube en wat recensies lezen.

Heb net een review gezien en wat filmpjes bekeken, hij is met auto focus vrij langzaam vind ik, en de zoom motor maakt redelijk wat herrie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 19:54 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik zou dan juist zoeken naar een cam. met microfoon ingang en dan een goede richtmicrofoon erbij nemen. Zeker als je veel met muziek doet
De kwaliteit van de ingebouwde microfoon is nou niet bepaald goed te noemen.
Beeldkwaliteit maakt weinig verschil tussen de camera's.

En als je alleen maar video's neemt is een echte camcorder zelfs aan te raden.

[ Voor 13% gewijzigd door GoT op 11-01-2014 11:14 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1