Ik had tot gister een Sony WX80, en daarvoor had ik een prachtige HX9V ook van Sony.
Echt heel erg veeleisend ben ik niet, ik zal het even uitleggen:
Ik maak muziek thuis en ik vind het leuk om dat af en toe op te nemen en op YouTube te gooien.
Ik speel ook in wat bandjes en daar maak ik dan ook opnames van.
Én ik ga vaak naar concerten en daar maak ik ook foto`s en filmpjes.
Dus mijn eisen zijn.
Camera moet goede foto`s maken, ook bij laag licht.
Camera moet goede filmpjes maken, 1080P is een vereiste (
Camera moet bij laag licht gewoon kunnen zoomen zonder licht verlies.
Microfoons moeten harde muziek aankunnen, lichte vervorming mag uiteraard
Camera moet een goede stabilisatie functie hebben!
Normaal ben ik erg te spreken over Sony (Vandaar ook dat ik de HX9V een jaar lang had en de miskoop dan, die WX80)
Maar ik zie steeds meer camera `s van Nikon/Sony/Panasonic/Casio/Canon, en ik ben gewoon heel erg benieuwd wat nou het beste is qua camera voor mijn eisen.
Wat mijn grootste eis is leg ik nu even uit:
Mijn HX9V had 16x optische zoom, had een 1/2.3" Sensor met een F van 3,3 op Wide en een F van 5,9 op Tele, dat zijn geen hele lage waardes. Máár.. Zodra ik bij het uitgaan een filmpje schoot en ik ging inzoomen bleef het beeld gewoon keurig zijn licht behouden en hij bleef mooi scherp en helder.
Zodra ik met die WX80 ook maar de record knop indrukte bij het uitgaan werd het beeld al zeker 4 tinten donkerder en per keer dag ik ging inzoomen werd het beeld nóg eens donkerder én verloor het scherpte.
En ik wil dat dus juist voorkomen, ik wil gewoon lekker kunnen inzoomen in de avond/nacht zonder licht verlies.
Als iemand mij kan helpen aan een fatsoenlijke camera rond de 250-300 euro met (al) mijn eisen, zou dat heel fijn zijn.
Goud eerlijk? Ik neig naar de Panasonic TZ40 of de Sony HX50V maar ik vind het ook zéker niet vervelend om andere compact camera`s te overwegen
Aangezien ik wel eens wat anders wil proberen (Eventueel) dan deze 2 merken waar ik zeer over te spreken ben in feite.
Groet! En alvast bedankt
Echt heel erg veeleisend ben ik niet, ik zal het even uitleggen:
Ik maak muziek thuis en ik vind het leuk om dat af en toe op te nemen en op YouTube te gooien.
Ik speel ook in wat bandjes en daar maak ik dan ook opnames van.
Én ik ga vaak naar concerten en daar maak ik ook foto`s en filmpjes.
Dus mijn eisen zijn.
Camera moet goede foto`s maken, ook bij laag licht.
Camera moet goede filmpjes maken, 1080P is een vereiste (
Camera moet bij laag licht gewoon kunnen zoomen zonder licht verlies.
Microfoons moeten harde muziek aankunnen, lichte vervorming mag uiteraard
Camera moet een goede stabilisatie functie hebben!
Normaal ben ik erg te spreken over Sony (Vandaar ook dat ik de HX9V een jaar lang had en de miskoop dan, die WX80)
Maar ik zie steeds meer camera `s van Nikon/Sony/Panasonic/Casio/Canon, en ik ben gewoon heel erg benieuwd wat nou het beste is qua camera voor mijn eisen.
Wat mijn grootste eis is leg ik nu even uit:
Mijn HX9V had 16x optische zoom, had een 1/2.3" Sensor met een F van 3,3 op Wide en een F van 5,9 op Tele, dat zijn geen hele lage waardes. Máár.. Zodra ik bij het uitgaan een filmpje schoot en ik ging inzoomen bleef het beeld gewoon keurig zijn licht behouden en hij bleef mooi scherp en helder.
Zodra ik met die WX80 ook maar de record knop indrukte bij het uitgaan werd het beeld al zeker 4 tinten donkerder en per keer dag ik ging inzoomen werd het beeld nóg eens donkerder én verloor het scherpte.
En ik wil dat dus juist voorkomen, ik wil gewoon lekker kunnen inzoomen in de avond/nacht zonder licht verlies.
Als iemand mij kan helpen aan een fatsoenlijke camera rond de 250-300 euro met (al) mijn eisen, zou dat heel fijn zijn.
Goud eerlijk? Ik neig naar de Panasonic TZ40 of de Sony HX50V maar ik vind het ook zéker niet vervelend om andere compact camera`s te overwegen
Groet! En alvast bedankt
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 18:28 ]